Európai milliárdosok, eljött a ti időtök!

Jól indul a március a hipergazdagoknak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.01. 08.00

Eredetileg csak a közel-keleti piacokon forgalmazta exkluzív luxuslimuzinját az Aston Martin, mostantól azonban akár az Európából is fogadnak megrendeléseket. Hurrá!

Hirtelen kisütött a nap Nagy-Britannia kastélyai, Európa bankjai, Dél-Afrika gyémántbányái felett: mindazon milliárdosok, akik eddig álmatlanul hánykolódtak hiányérzetükben, máris nyúlhatnak csekkfüzetük után, hogy megrendeljék az Aston Martin kívánatos szuperszedánját, a Lagonda Tarafot, amelyet eredetileg csak az arab térségben forgalmazott a márka.
A Rolls-Royce egykori, mára idejét múlt marketing megközelítését alkalmazva az Aston Martin nem árul el érdemi műszaki információkat az 1976-os, legendás Lagonda előtt tisztelgő autóról. Annyit lehet tudni, hogy az autó számos pontján alkalmaztak szénszálas paneleket, hogy a gyár hagyományai szerint kézzel szerelik össze abban az üzemben, ahol egykor a One-77 szupersportkocsi készült, és hogy hosszú orrában a márka hatliteres, V12-es blokkja surrog.
Megvan persze a hivatalos magyarázata a titokzatoskodásnak: a gyár azt mondja, minden megrendelést egyediként kezelnek, az autókat minden szempontból az ügyfél igényei szerint építik össze, éppen ezért sem értelme nem volna beszélni a részletekről, sem etikusnak nem tartanák kitálalni azokat.
Ezzel a logikával persze nem értünk egyet, a Rolls-Royce például újra és újra elmeséli, milyen csodákat épített az emberiség krémje számára, anélkül, hogy bárki pert indítana ellenük a személyiségi jogaik megsértése miatt, de kik vagyunk mi, hogy szembeszálljunk az Aston Martinnal? 
Mivel azonban mégis csak elvi kérdésről van szó, kijelentjük, hogy addig juszt sem rendeljük meg az autót, amíg az idén 109 éves márka meg nem gondolja magát, és nyilvánosságra nem hoz néhány műszaki részletet az autóról. Lássuk, melyikünk bírja tovább!
Nagyon sokáig egyébként nem kell visszatartanunk magunkat, hiszen a piac kiterjesztése nem jelenti a tervezett darabszám növelését: az autóból továbbra is csak kétszáz darabot fognak gyártani. A gyár egyébként arra számít, joggal, hogy ezzel a lépéssel többé-kevésbé el is fogy az egész kontingens. Mi azonban akkor is tartjuk magunkat az elhatározásunkhoz, mert van gerincünk.
A dél-afrikai és nagy-britanniai értékesítés kezdete egyébként külön érdekes a gyártás szempontjából, hiszen az autót újra kellett tervezni jobbkormányos kivitelben. Mondjuk mi úgysem veszünk sem ilyet, sem olyat. 

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.