Európai milliárdosok, eljött a ti időtök!

Jól indul a március a hipergazdagoknak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.03.01. 08.00

Eredetileg csak a közel-keleti piacokon forgalmazta exkluzív luxuslimuzinját az Aston Martin, mostantól azonban akár az Európából is fogadnak megrendeléseket. Hurrá!

Hirtelen kisütött a nap Nagy-Britannia kastélyai, Európa bankjai, Dél-Afrika gyémántbányái felett: mindazon milliárdosok, akik eddig álmatlanul hánykolódtak hiányérzetükben, máris nyúlhatnak csekkfüzetük után, hogy megrendeljék az Aston Martin kívánatos szuperszedánját, a Lagonda Tarafot, amelyet eredetileg csak az arab térségben forgalmazott a márka.
A Rolls-Royce egykori, mára idejét múlt marketing megközelítését alkalmazva az Aston Martin nem árul el érdemi műszaki információkat az 1976-os, legendás Lagonda előtt tisztelgő autóról. Annyit lehet tudni, hogy az autó számos pontján alkalmaztak szénszálas paneleket, hogy a gyár hagyományai szerint kézzel szerelik össze abban az üzemben, ahol egykor a One-77 szupersportkocsi készült, és hogy hosszú orrában a márka hatliteres, V12-es blokkja surrog.
Megvan persze a hivatalos magyarázata a titokzatoskodásnak: a gyár azt mondja, minden megrendelést egyediként kezelnek, az autókat minden szempontból az ügyfél igényei szerint építik össze, éppen ezért sem értelme nem volna beszélni a részletekről, sem etikusnak nem tartanák kitálalni azokat.
Ezzel a logikával persze nem értünk egyet, a Rolls-Royce például újra és újra elmeséli, milyen csodákat épített az emberiség krémje számára, anélkül, hogy bárki pert indítana ellenük a személyiségi jogaik megsértése miatt, de kik vagyunk mi, hogy szembeszálljunk az Aston Martinnal? 
Mivel azonban mégis csak elvi kérdésről van szó, kijelentjük, hogy addig juszt sem rendeljük meg az autót, amíg az idén 109 éves márka meg nem gondolja magát, és nyilvánosságra nem hoz néhány műszaki részletet az autóról. Lássuk, melyikünk bírja tovább!
Nagyon sokáig egyébként nem kell visszatartanunk magunkat, hiszen a piac kiterjesztése nem jelenti a tervezett darabszám növelését: az autóból továbbra is csak kétszáz darabot fognak gyártani. A gyár egyébként arra számít, joggal, hogy ezzel a lépéssel többé-kevésbé el is fogy az egész kontingens. Mi azonban akkor is tartjuk magunkat az elhatározásunkhoz, mert van gerincünk.
A dél-afrikai és nagy-britanniai értékesítés kezdete egyébként külön érdekes a gyártás szempontjából, hiszen az autót újra kellett tervezni jobbkormányos kivitelben. Mondjuk mi úgysem veszünk sem ilyet, sem olyat. 

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.