Gigaösszeget kaszált a Volkswagen

Rekorderedmény a német cégnél

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.02.28. 10.00

Több mint tízmillió eladott autó és 62 ezer milliárdos bevétel – ilyen évet zárt 2014-ben a Volkswagen. Idénre azonban romló autópiacra számít a cég.

A Volkswagen 2014-ben 10,137 millió járművet szállított le ügyfeleinek, 4,2 százalékkal többet a 2013-as 9,731 milliónál. Az év folyamán a konszern 10,213 millió járművet gyártott, 3,5 százalékkal többet az előző évi 9,728 milliónál.
 


A Volkswagen konszern értékesítési árbevétele 2014-ben 2,8 százalékkal 205,458 milliárd (62 ezer milliárd forint) euróra emelkedett az előző évi 197,007 milliárd euróról. Csak hogy tudjuk hová tenni ezt az összeget, Magyarország költségvetésében nagyjából 16 ezer milliárd forint szerepel a bevételi oldalon, nagyjából a negyede a Volkswagenének.

Az üzleti eredmény egymilliárd euróval, 8,8 százalékkal 12,69 milliárd euróra emelkedett. A konszern bevételarányos jövedelmezősége 6,3 százalékra javult tavaly a 2013-as 5,9 százalékról, megközelítve a tervezett 5,5-6,5 százalékos sáv felső határát.

A csoport adózás előtti eredménye 19,0 százalékkal 14,79 milliárd euróra emelkedett tavaly az előző évi 12,42 milliárd euróról. Az adó utáni nyereség 11,06 milliárd euró (3300 milliárd forint) lett, 21,0 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.

Az igazgatótanács az osztalék 20 százalékkal részvényenként 4,80 euróra emelésére tesz majd javaslatot a közgyűlésnek. A nyereség osztalékaránya 21,2 százalékra emelkedik a 2013-as nyereségből fizetett 20,6 százalékról.

A Volkswagen az idén eladásai “mérsékelt” növekedésére számít a 2014-esnél mintegy négy százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett. A kihívásokkal terhes piaci környezetben a konszern bevételarányos jövedelmezősége az idén is 5,5 és 6,5 százalék között alakul majd – áll a konszern honlapján közzétett eredménybeszámolóban.

A visszafogott előrejelzés miatt a jó eredmény ellenére is a Volkswagen részvénye több mint három százalékkal gyengült a frankfurti értéktőzsdén.
 

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.