Exkluzív – Nem lesz drága a csajos Suzuki

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.02.28. 12.00

Háromféle felszereltséggel, jövő héten kezdődik a Suzuki Vitara értékesítése hazánkban. Kiderítettük az árait, nem lesz drága.

Március ötödikén, várhatóan miniszterelnöki részvétellel megtartott parádéval kezdődik hivatalosan a Suzuki Vitara sorozatgyártása Esztergomban. Az ünnepség egyben az értékesítés kezdetét is jelzi, jövő hét végére a márkakereskedésekbe eljutnak a kipróbálható autók.

3,8 millió forinttól

Egyelőre nem áll rendelkezésünkre részletes ár- és felszereltségi lista, de a legfontosabb összegeket kiderítette a Vezess.hu. Autócsere programban 3 790 000 forint az elsőkerék-hajtású, 1,6 literes benzines alapára – tudtuk meg Cseh Balázstól, a Suzuki Gusztáv értékesítési vezetőjétől.

Belül kicsit kisebb és egyszerűbb, mint a hasonló árban kínált S-Cross. Újdonság a Suzukikban a követőradaros tempomat

Ellentétben a korábbi gyakorlattal, a Suzuki azonnal akciókkal támogatja a modell értékesítését. Az új Vitara GL 1,6 4×2 listaára 4 490 000 forint, tehát 700 000 Ft a kedvezmény. Az autócsere programot azok tudják igénybe venni, akik használt autót számíttatnak be a vásárláskor, függetlenül attól, mióta van a tulajdonukban az adott kocsi.

Körülbelül 600 000 Ft a négykerék-hajtású változat felára, húzósabb a FIAT-eredetű 1,6 literes dízelmotorért elkért plusz 800 000 forint.

Modellváltozat Teljesítmény Bevezető ár
1,6 4×2 benzines GL, 120 LE 120 LE 3 790 000 Ft
1,6 4×4 benzines GL 120 LE 4 390 000 Ft
1,6 4×2 dízel GLX 120 LE 5 810 000 Ft
1,6 4×4 dízel GLX 120 LE 6 410 000 Ft

Autócsere programban érvényes árak. Forrás: Suzuki Gusztáv

Nagyjából az SX4 S-Cross árszintjén mozog a Vitara, amely inkább kiegészítője, mint konkurense a két éve bevezetett crossovernek. A Vitara vagányabb külsejű és elérhető hozzá a távolságtartó adaptív tempomat, amely automatikus fékezéssel és gázadással tartja a beállított sebességet, tehát magától fékez és gyorsít a forgalommal együtt. Tavaly ősszel ki is próbáltuk ezt a funkciót a prototípusokat vezetve és már akkor is jól működött az adaptív tempomat.

Nincs kopasz alapverzió

Várhatóan a Suzuki nem vezet be légkonditól megfosztott, lekopasztott felszereltségű modellt. GL, GL+ és GLX felszereltség szerepel majd az árlistán. Előzetes információink szerint minden Vitara légkondicionálót kap, alapfelszerelés lesz a menetstabilizáló elektronika és a hét légzsák. Kettő elöl, kettő elöl oldalt, kettő az ablakok magasságában, a hetedik a vezető lábát védő térdlégzsák, ami egyébként az új Passatból kimaradt.

Dízel és benzines motorral is lesz belőle első- és összkerékhajtású. A benzineshez hatfokozatú automatikus váltó rendelhető, a kézi váltó ötgangos. A dízel mindig a hatfokozatú kézi váltót kapja

További ár- és felszereltségi adatokra a hazai bemutató, március ötödike után számíthatunk. Akit érdekel az autó, itt olvashat részletesen az új Vitaráról, amely merőben eltér 1988 óta gyártott elődeitől.

Kommentek

  • ferolg

    Valamit nem értek: állítólag csak 800 ezer a dízel felára, de a táblázatban ugyanolyan felszereltségnél 2 millió a különbség ! 3,8 vs.5,8 ! Mi az igazság?

  • a.szorenyi

    Kedves Ferolg! Köszönjük az észrevételt, a dízel modellmegjelölése volt téves, amit javítottunk. A két autó valójában nem azonos felszereltségű, az egyik GL, a másik GLX. Azonos kivitel esetén jön ki a 800 000 Ft, de ha jövő hét végére meglesz a hivatalos árlista, ezeket az előzetes adatokat ki tudjuk egészíteni. Az induló 4,5 illetve 3,8 millió Ft viszont biztos és a többi ár helyes, ezt újra ellenőriztük.

    Üdvözlettel, Szörényi András – Vezess.hu

  • pernye

    Már régóta nehezményezem, hogy azokon a modelleken, amik Európa számára, kizárólag Esztergomban készülnek a – feltételezem – itthon bejegyzett Magyar Suzuki Rt.-nél, a sajtóképeken miért német, és miért nem magyar rendszám szerepel! Mint ahogyan a frissen bemutatott Skodákon is mindig cseh rendszámok vannak a hivatalos, gyári fotókon!

  • pqowieurzt

    csajos????

  • ProBook

    Ha már így meg lett említve, akkor azért illett volna odaírni, h a Passatból azért maradt ki a térdlégzsák, mert a tervező mérnökök szerint abban akkora a lábtér, h a térdlégzsákra nincs szükség.

    Ellenben az kimaradt a cikkből, h a legkisebb felszereltségű Vitarában a hátsó ablakok TEKER?SEK lesznek..

    Ennyit a Suzukiról; nyilván minden részletre kiterjedő piackutatást végeztek, és megállapították, h ebben a kategóriában a hátsó ablak nyugodtan lehet tekerős is akár..

    Az ára egyébként végre rendben van, ez most nincs túlárazva, mint az S-Cross volt megjelenésekor.
    Vajon mi lelte őket, h nem az eredetileg tervezett, az S-Cross ára alá egy picivel bepozicionált árakkal jelentetik meg?
    Talán rájöttek, h annyi pénzért azért illene is valamit letenni az asztalra? :D
    Így most talán el tudnak annyit adni belőle, amennyivel már működtetni tudják az esztergomi gyárat folyamatos két műszakkal is.

  • Kanyaró Malvin

    Gondolom a fotókat az európai központ csináltatja és az Németországban van, de ebben nem vagyok biztos. Én is örülnék a magyar rendszámnak és főleg helyszíneknek, ezek pl. nagyon szépek:
    http://www.vezess.hu/top_10/top_10_autofotok_magyarorszagrol/44739/

    Ráadásul Esztergomban simán meg lehetne csinálni gyönyörűre.

  • Kanyaró Malvin

    Ha 3,8-ért ESP, 7 légzsák és klíma is jár, engem nem zavar a tekerős hátsó ablak. Egy Captur 0,9 90 lóerővel kerek 4 millió a légkondis verzióban, szintén levonva a használt autós támogatást, ami ott 250 000 Ft. A Mokka 1,6-ot bunkerszerű kasztnival és rémes 1,6-os szívómotorral talán 4,5-ért hirdetik. Abszolút reális. Viszont az S-Cross orrával sürgősen kéne valamit csinálniuk.

  • ldaracing

    Nekem is a csajos szó tűnt fel először. Az új Vitara maszkja és lámpája nagyon Honda Accordos. Az Accordok is csajos autók? Ha egy Vitarát, vagy egy Accordot egy férfi vezet, akkor ő automatiche egy melegszendvics?

    Az előítéletekkel szembeni tamáskodásomat félretéve, nekem jobban tetszettek az eggyel régebbi, igazi terepjárós kinézetű Grand Vitarák, melyek közül egy 4 (5) ajtósat elfogadnék. Legközelebb az előd Grand Vitara formavilágát kellene tovább örökíteni.

  • pqowieurzt

    ez a tendencia mindenhol, hogy a terepjárós kinézetet felváltja ez az egyendizájn.
    Honda crv, xtrail, és még sorolhatnám, mind így járt.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.