Régi szívvel megy a pályára

Mercedes AMG GT3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.27. 08.15

Két hete már beharangozták, most pedig teljes életnagyságban megérkezett a Mercedes új GT3 versenyautója, az AMG GT3. Motorja az elődből származik.

Bár nem közvetlen utódja, jobb híján mégis csak az SLS AMG vérvonalát folytató kupéként kell tekintetünk az AMG GT-re. Ennek megfelelően járt el a gyári versenycsapat fejlesztő stábja is, amikor az újoncból faragták ki a márka soron következő versenyautóját.
Mivel nem babra megy a játék, a Mercedes nem játssza ki ütőkártyáit, így konkrétumot igen keveset árulnak el az autóról.
Annyi bizonyos, hogy a hátsó tengellyel egybeépített, hatfokozatú szekvenciális váltóba nem az AMG GT négyliteres V8-asának felpiszkált változata hajt bele, hanem az eddigi SLS AMG GT3 versenyautóból átemelt 6,3 literes V8-as.
Azt nem tudni, hogy milyen technológiákat örökítették még át az idén pontosan négy éve versenyző, mindössze 25 példányban megépített elődből, amelyet nettó harmadmillió euróért, azaz szerény 100 millió forintért kínáltak a vevőknek. Plusz adók. 
Az AMG GT áráról egyelőre nincs információ. Az elől és hátul egyaránt alumínium építésű, kettős keresztlengőkaros futóműre támaszkodó AMG GT3 első példányait 2015 végén szállítják ki az ügyfeleknek, így nekik vélhetően már van elképzelésük a költségekről.
A Mercedes-AMG GT3 matt fényezése, sirályszárnyas SL-t idéző hűtőmaszkja, széles karosszériája és hatalmas hátsó aerodinamikai elemei (a légterelő és a diffúzor) felettébb látványos jószággá teszi. A dögös idomok alatt alumínium térváz feszül, ezen belül szénszálas utascella óvja a sérülésektől a vezetőt. A bukókeret nagy szakítószilárdságú acélból készült, a legtöbb karosszériaidom (a motorburkolat, az első kerékdob, a légterelők, az oldalfalak, a csomagtérfedél, a hátsó szárny, a diffúzor) karbon kompozit anyagból van.
GT3

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.