Régi szívvel megy a pályára

Mercedes AMG GT3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.27. 08.15

Két hete már beharangozták, most pedig teljes életnagyságban megérkezett a Mercedes új GT3 versenyautója, az AMG GT3. Motorja az elődből származik.

Bár nem közvetlen utódja, jobb híján mégis csak az SLS AMG vérvonalát folytató kupéként kell tekintetünk az AMG GT-re. Ennek megfelelően járt el a gyári versenycsapat fejlesztő stábja is, amikor az újoncból faragták ki a márka soron következő versenyautóját.
Mivel nem babra megy a játék, a Mercedes nem játssza ki ütőkártyáit, így konkrétumot igen keveset árulnak el az autóról.
Annyi bizonyos, hogy a hátsó tengellyel egybeépített, hatfokozatú szekvenciális váltóba nem az AMG GT négyliteres V8-asának felpiszkált változata hajt bele, hanem az eddigi SLS AMG GT3 versenyautóból átemelt 6,3 literes V8-as.
Azt nem tudni, hogy milyen technológiákat örökítették még át az idén pontosan négy éve versenyző, mindössze 25 példányban megépített elődből, amelyet nettó harmadmillió euróért, azaz szerény 100 millió forintért kínáltak a vevőknek. Plusz adók. 
Az AMG GT áráról egyelőre nincs információ. Az elől és hátul egyaránt alumínium építésű, kettős keresztlengőkaros futóműre támaszkodó AMG GT3 első példányait 2015 végén szállítják ki az ügyfeleknek, így nekik vélhetően már van elképzelésük a költségekről.
A Mercedes-AMG GT3 matt fényezése, sirályszárnyas SL-t idéző hűtőmaszkja, széles karosszériája és hatalmas hátsó aerodinamikai elemei (a légterelő és a diffúzor) felettébb látványos jószággá teszi. A dögös idomok alatt alumínium térváz feszül, ezen belül szénszálas utascella óvja a sérülésektől a vezetőt. A bukókeret nagy szakítószilárdságú acélból készült, a legtöbb karosszériaidom (a motorburkolat, az első kerékdob, a légterelők, az oldalfalak, a csomagtérfedél, a hátsó szárny, a diffúzor) karbon kompozit anyagból van.
GT3

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.