Régi szívvel megy a pályára

Mercedes AMG GT3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.27. 08.15

Két hete már beharangozták, most pedig teljes életnagyságban megérkezett a Mercedes új GT3 versenyautója, az AMG GT3. Motorja az elődből származik.

Bár nem közvetlen utódja, jobb híján mégis csak az SLS AMG vérvonalát folytató kupéként kell tekintetünk az AMG GT-re. Ennek megfelelően járt el a gyári versenycsapat fejlesztő stábja is, amikor az újoncból faragták ki a márka soron következő versenyautóját.
Mivel nem babra megy a játék, a Mercedes nem játssza ki ütőkártyáit, így konkrétumot igen keveset árulnak el az autóról.
Annyi bizonyos, hogy a hátsó tengellyel egybeépített, hatfokozatú szekvenciális váltóba nem az AMG GT négyliteres V8-asának felpiszkált változata hajt bele, hanem az eddigi SLS AMG GT3 versenyautóból átemelt 6,3 literes V8-as.
Azt nem tudni, hogy milyen technológiákat örökítették még át az idén pontosan négy éve versenyző, mindössze 25 példányban megépített elődből, amelyet nettó harmadmillió euróért, azaz szerény 100 millió forintért kínáltak a vevőknek. Plusz adók. 
Az AMG GT áráról egyelőre nincs információ. Az elől és hátul egyaránt alumínium építésű, kettős keresztlengőkaros futóműre támaszkodó AMG GT3 első példányait 2015 végén szállítják ki az ügyfeleknek, így nekik vélhetően már van elképzelésük a költségekről.
A Mercedes-AMG GT3 matt fényezése, sirályszárnyas SL-t idéző hűtőmaszkja, széles karosszériája és hatalmas hátsó aerodinamikai elemei (a légterelő és a diffúzor) felettébb látványos jószággá teszi. A dögös idomok alatt alumínium térváz feszül, ezen belül szénszálas utascella óvja a sérülésektől a vezetőt. A bukókeret nagy szakítószilárdságú acélból készült, a legtöbb karosszériaidom (a motorburkolat, az első kerékdob, a légterelők, az oldalfalak, a csomagtérfedél, a hátsó szárny, a diffúzor) karbon kompozit anyagból van.
GT3

Kommentek

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.