Napelemes autóval szelik át Ausztráliát a magyar diákok

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.02.24. 14.00

A kecskeméti főiskolások saját fejlesztésű napelemes autójukkal beneveztek a World Solar Challenge versenyre. Ausztrálián keresztül 3 ezer kilométert kell megtenniük.

A kecskeméti főiskolások saját fejlesztésű napelemes autójukkal beneveztek a World Solar Challenge versenyre. Ausztrálián keresztül háromezer kilométert kell megtenniük októberben.

Hasonlóan az eco-marathonhoz, ez a verseny is az energiatakarékosságról szól, hiszen a rajthoz álló járművek kizárólag a napfény energiáját hasznosíthatják. A Kecskeméti Főiskola járműépítő eco-marathon csapata több versenyt megnyerve, négy év alatt a világ élvonalába küzdötte fel magát, az általuk kifejlesztett Megaméter 1 liter benzinnel 3082 kilométert tud megtenni.

A napenergiával meghajtott, Megalux nevű járműnek 80-110 km/h-s sebességgel kell mennie ahhoz, hogy a megadott időn belül teljesíteni tudják a távot. Hogy mennyire nem egyszerű feladatról van szó, jól mutatja, hogy a legutóbbi versenyen a 33 indulóból csak 10 csapat ért célba. A járművek reggel 8-tól este 5-ig haladhatnak, akkor a csapatnak tábort kell vernie a sivatagban. A versenyt az a csapat nyeri, amelyiknek a járműve először halad át a célvonalon az Ausztrália déli partján található Adelaide városában.

Kutasi Zoltán csapatkapitány szerint ennek a projektnek sokkal nagyobb a költségvetése, mint az eco-marathon-részvételnek, de már azon a versenyen is bizonyították, hogy a siker nem csak a pénzen múlik. Ausztráliában a cambridge-i egyetemtől a japán tokai egyetemig a legrangosabb intézmények járművei lesznek ott, egy kis magyar főiskolaként már arra is büszkék lehetünk, hogy Közép-Kelet-Európából egyedüliként ki tudunk állni – fűzte hozzá.

A csapat már “kinőtte” a Kecskeméti Főiskola nem túl méretes hallgatói műhelyét, ahol az intézménynek világsikert hozó Megaméter is készült, mert a MegaLux mérete jóval nagyobb, ezért a hallgatók egy külön termet kaptak a munkára. A járművön maximum 6 négyzetméternyi napelemet helyezhetnek el és helyet kaphat egy lítiumion akkumulátor is az energia tárolására. Az áramlásvizsgálatok alapján megtervezett karosszéria – hasonlóan a Megaméterhez – szénszál erősítésű méhsejtes kompozit műanyag lesz, és a futómű elemeinek egy része is ebből az anyagból készül majd.

Kommentek

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.