Elbocsátották a Honda elnök-vezérigazgatóját!

Sorozatos minőségi gondok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.23. 09.35

A Honda hat év szolgálat után elbúcsúzott Takanobu Itótól. Utódja, akárcsak egykor ő maga, a Honda kutatás-fejlesztési részlegéből érkezik a posztra.

Az idén 61 éves Takanobu Ito még 2009-ben vette át a Honda kormányrúdját Takeo Fukuitól. A Honda K+F vezérére rendkívül nehéz feladat várt: a gazdasági világválság első gyomorütése után kellett talpra állítania a vállalatot, majd miután ezt sikerrel megtette, jött a 2011-s fukusimai nukleáris katasztrófa, és Ito kezdhette elölről az újjáépítést.


Ito, akinek az első generációs NSX szupersportkocsi alumínium vázszerkezetét köszönhetjük, rendkívül jó érzékkel azonosította a problémás területeket, és váltott a megfelelő pillanatban. Irányítása alatt a Honda annak ellenére növekedésnek indult, hogy 2009-ben minimális erőforrások álltak rendelkezésére. Ito álmait azonban nem tudta követni a cég: a fejlődés üteme túl gyorsnak bizonyult. 
A vezér rendkívül ambiciózus célokat tűzött ki a vállalat elé: 2017-re évi hatmillió darabos gyártást prognosztizált. Ezt azonban már tavaly módosítani kényszerült, mivel a márka legfontosabb piacán, Észak-Amerikában alig egy százalékos növekedést produkált, masszívan elmaradva a 5,9 százalékos piaci fejlődéstől.
A nagyravágyó tervek miatt a Honda fejlesztési részlege jó ideje teljes gázon üzemel, rendszeresen heti hat napot, napi 12-14 órát dolgoznak a mérnökök. Ez pedig idővel a minőség rovására ment: az utóbbi időkben sorozatos visszahívások sújtották a minőségére különösen kényes vállalatot, legutóbb az új generációs Honda Fit (Jazz) modellt egy éven belül öt alkalommal kellett visszarendelni korrekciós beavatkozásokra.
Tavaly október óta egy minőségbiztosítási zseni, Koicsi Fukuo felügyeli a cég globális fejlesztési tevékenységeit.
Ito tanácsadóként a Honda igazgatótanácsának tagja marad. Utódja, az 55 éves Takahiro Hacsigo az elmúlt tíz évben Észak-Amerikától Európán át Kínáig számos piacon dolgozott, a kutatás-fejlesztés területe mellett gyártásigazgatóként és beszerzési vezetőként is tevékenykedett. 2012-ben a Honda Motor Europe alelnökévé nevezték ki.

Kommentek

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.