Elbocsátották a Honda elnök-vezérigazgatóját!

Sorozatos minőségi gondok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.23. 09.35

A Honda hat év szolgálat után elbúcsúzott Takanobu Itótól. Utódja, akárcsak egykor ő maga, a Honda kutatás-fejlesztési részlegéből érkezik a posztra.

Az idén 61 éves Takanobu Ito még 2009-ben vette át a Honda kormányrúdját Takeo Fukuitól. A Honda K+F vezérére rendkívül nehéz feladat várt: a gazdasági világválság első gyomorütése után kellett talpra állítania a vállalatot, majd miután ezt sikerrel megtette, jött a 2011-s fukusimai nukleáris katasztrófa, és Ito kezdhette elölről az újjáépítést.


Ito, akinek az első generációs NSX szupersportkocsi alumínium vázszerkezetét köszönhetjük, rendkívül jó érzékkel azonosította a problémás területeket, és váltott a megfelelő pillanatban. Irányítása alatt a Honda annak ellenére növekedésnek indult, hogy 2009-ben minimális erőforrások álltak rendelkezésére. Ito álmait azonban nem tudta követni a cég: a fejlődés üteme túl gyorsnak bizonyult. 
A vezér rendkívül ambiciózus célokat tűzött ki a vállalat elé: 2017-re évi hatmillió darabos gyártást prognosztizált. Ezt azonban már tavaly módosítani kényszerült, mivel a márka legfontosabb piacán, Észak-Amerikában alig egy százalékos növekedést produkált, masszívan elmaradva a 5,9 százalékos piaci fejlődéstől.
A nagyravágyó tervek miatt a Honda fejlesztési részlege jó ideje teljes gázon üzemel, rendszeresen heti hat napot, napi 12-14 órát dolgoznak a mérnökök. Ez pedig idővel a minőség rovására ment: az utóbbi időkben sorozatos visszahívások sújtották a minőségére különösen kényes vállalatot, legutóbb az új generációs Honda Fit (Jazz) modellt egy éven belül öt alkalommal kellett visszarendelni korrekciós beavatkozásokra.
Tavaly október óta egy minőségbiztosítási zseni, Koicsi Fukuo felügyeli a cég globális fejlesztési tevékenységeit.
Ito tanácsadóként a Honda igazgatótanácsának tagja marad. Utódja, az 55 éves Takahiro Hacsigo az elmúlt tíz évben Észak-Amerikától Európán át Kínáig számos piacon dolgozott, a kutatás-fejlesztés területe mellett gyártásigazgatóként és beszerzési vezetőként is tevékenykedett. 2012-ben a Honda Motor Europe alelnökévé nevezték ki.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.