Elbocsátották a Honda elnök-vezérigazgatóját!

Sorozatos minőségi gondok

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.23. 09.35

A Honda hat év szolgálat után elbúcsúzott Takanobu Itótól. Utódja, akárcsak egykor ő maga, a Honda kutatás-fejlesztési részlegéből érkezik a posztra.

Az idén 61 éves Takanobu Ito még 2009-ben vette át a Honda kormányrúdját Takeo Fukuitól. A Honda K+F vezérére rendkívül nehéz feladat várt: a gazdasági világválság első gyomorütése után kellett talpra állítania a vállalatot, majd miután ezt sikerrel megtette, jött a 2011-s fukusimai nukleáris katasztrófa, és Ito kezdhette elölről az újjáépítést.


Ito, akinek az első generációs NSX szupersportkocsi alumínium vázszerkezetét köszönhetjük, rendkívül jó érzékkel azonosította a problémás területeket, és váltott a megfelelő pillanatban. Irányítása alatt a Honda annak ellenére növekedésnek indult, hogy 2009-ben minimális erőforrások álltak rendelkezésére. Ito álmait azonban nem tudta követni a cég: a fejlődés üteme túl gyorsnak bizonyult. 
A vezér rendkívül ambiciózus célokat tűzött ki a vállalat elé: 2017-re évi hatmillió darabos gyártást prognosztizált. Ezt azonban már tavaly módosítani kényszerült, mivel a márka legfontosabb piacán, Észak-Amerikában alig egy százalékos növekedést produkált, masszívan elmaradva a 5,9 százalékos piaci fejlődéstől.
A nagyravágyó tervek miatt a Honda fejlesztési részlege jó ideje teljes gázon üzemel, rendszeresen heti hat napot, napi 12-14 órát dolgoznak a mérnökök. Ez pedig idővel a minőség rovására ment: az utóbbi időkben sorozatos visszahívások sújtották a minőségére különösen kényes vállalatot, legutóbb az új generációs Honda Fit (Jazz) modellt egy éven belül öt alkalommal kellett visszarendelni korrekciós beavatkozásokra.
Tavaly október óta egy minőségbiztosítási zseni, Koicsi Fukuo felügyeli a cég globális fejlesztési tevékenységeit.
Ito tanácsadóként a Honda igazgatótanácsának tagja marad. Utódja, az 55 éves Takahiro Hacsigo az elmúlt tíz évben Észak-Amerikától Európán át Kínáig számos piacon dolgozott, a kutatás-fejlesztés területe mellett gyártásigazgatóként és beszerzési vezetőként is tevékenykedett. 2012-ben a Honda Motor Europe alelnökévé nevezték ki.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.