Brutál offroader a négyzeten

Mercedes-Benz G500 4x4 2

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.21. 13.00

Félelmetes terepóriással mutatta be a G-osztály új motorját a Mercedes. Értelmetlensége ellenállhatatlan.

Emlékeztek a 6×6-os Mercedes G-osztályra? Hülye kérdés, hogy lehetne elfelejteni az AMG-motoros, háromtengelyes luxusszörnyet
Ha egyike vagy azon keveseknek, akik csak azért nem csaptak le a magamutogató gigászra, mert túlzásnak érezte az 545 lóerős sportmotort vagy a hat hajtott kereket, jó hírünk van: a Mercedes megépítette annak kistestvérét – már amennyire ez kicsinek mondható.
A G500 4×42 az alapmodell nyújtott tengelytávú kiadására épül, és bár csak négy keréken gördül, azok nem akármilyenek: a 6×6-os fenevadról átemelt, portálhidas futómű 450 mm-re növeli a gyárilag 210 mm-es szabad hasmagasságot, a terepszögek félelmetesek (52/47/54 fok), a gázlómélység kerek egy méterre nőtt.
A nyomtávot egy milliméter híján 30 centivel szélesítették ki. A 22 colos felniken 325/55-ös méretű homokabroncsok feszülnek, ezekben laza talajon való közlekedéshez akár 0,5 barra is leengedhető a nyomás.
Kisebb autóhoz kisebb motor is elég: a három zárható differenciálművel szerelt hajtásláncba egy négyliteres, ikerturbós V8-asból ömlik a nyomaték. Az újonnan fejlesztett blokkban az AMG GT-hez hasonlóan a hengersorok között dolgoznak a turbófeltöltők, az üzemanyag piezo injektorokon keresztül jut be az égéstérbe. Az Euro6-os blokk legnagyobb teljesítménye 422 LE – az eddigi, 5,5 literes G500 387 lóerős volt.
Egy ilyen behemót elvileg teljesen alkalmatlan a közúti közlekedésre, de a Mercedes mérnökei legalább a futómű terén megpróbáltak tenni ez ellen: minden keréknél dupla rugó és lengéscsillapító található. Az egyik hagyományosan működik, a másik sport és komfort állásban variálható, így országúton keményebbre, feszesebbre vehető a jármű viselkedése. Kritikus manőverek esetén a vezérlés automatikusan átáll sport üzemre.

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.