Brutál offroader a négyzeten

Mercedes-Benz G500 4x4 2

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.21. 13.00

Félelmetes terepóriással mutatta be a G-osztály új motorját a Mercedes. Értelmetlensége ellenállhatatlan.

Emlékeztek a 6×6-os Mercedes G-osztályra? Hülye kérdés, hogy lehetne elfelejteni az AMG-motoros, háromtengelyes luxusszörnyet
Ha egyike vagy azon keveseknek, akik csak azért nem csaptak le a magamutogató gigászra, mert túlzásnak érezte az 545 lóerős sportmotort vagy a hat hajtott kereket, jó hírünk van: a Mercedes megépítette annak kistestvérét – már amennyire ez kicsinek mondható.
A G500 4×42 az alapmodell nyújtott tengelytávú kiadására épül, és bár csak négy keréken gördül, azok nem akármilyenek: a 6×6-os fenevadról átemelt, portálhidas futómű 450 mm-re növeli a gyárilag 210 mm-es szabad hasmagasságot, a terepszögek félelmetesek (52/47/54 fok), a gázlómélység kerek egy méterre nőtt.
A nyomtávot egy milliméter híján 30 centivel szélesítették ki. A 22 colos felniken 325/55-ös méretű homokabroncsok feszülnek, ezekben laza talajon való közlekedéshez akár 0,5 barra is leengedhető a nyomás.
Kisebb autóhoz kisebb motor is elég: a három zárható differenciálművel szerelt hajtásláncba egy négyliteres, ikerturbós V8-asból ömlik a nyomaték. Az újonnan fejlesztett blokkban az AMG GT-hez hasonlóan a hengersorok között dolgoznak a turbófeltöltők, az üzemanyag piezo injektorokon keresztül jut be az égéstérbe. Az Euro6-os blokk legnagyobb teljesítménye 422 LE – az eddigi, 5,5 literes G500 387 lóerős volt.
Egy ilyen behemót elvileg teljesen alkalmatlan a közúti közlekedésre, de a Mercedes mérnökei legalább a futómű terén megpróbáltak tenni ez ellen: minden keréknél dupla rugó és lengéscsillapító található. Az egyik hagyományosan működik, a másik sport és komfort állásban variálható, így országúton keményebbre, feszesebbre vehető a jármű viselkedése. Kritikus manőverek esetén a vezérlés automatikusan átáll sport üzemre.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.