Ez itt minden idők leggyorsabb Lotusa

Lotus Evora 400

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.19. 10.00

Bár neve alapján egyszerű motorváltozatnak nézhetnénk, az Evora 400 csaknem teljesen új modell.

Kétharmadában új alkatrészekből épül fel a Lotus legújabb sportautója, az elődjénél erősebb és könnyebb Evora 400. A 3,5 literes V6-os erőforrás nem kevesebb mint 400 lóerőt ad le; ez 50-nel több, mint az Evora S motorteljesítménye. A forgatónyomaték 410 Nm (korábban 400 Nm), amely 3500-tól egészen 6500-ig rendelkezésre áll. A sajátos nyomatéki karakterisztika titka természetesen a kompresszor: ebből újat kapott az erőforrás, víz-levegő töltőlevegő-hűtővel és átprogramozott ECU-val. 
A teljesítménynövelés egy dolog, de a Lotus Evora 400 könnyebb is a kifutó verziónál: az 1415 kilós, kézi váltós modell 22, az 1419 kilós automatás 23 kilogrammal nyom kevesebbet. A tömegcsökkentésből a felniktől kezdve a motorbakokig számos komponens kivette a részét.
Így már nem csoda, hogy a végsebesség eléri a 300 km/órát, álló helyzetből 4,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára minden idők leggyorsabb, legerősebb sorozatgyártású Lotusa. Ennél is lenyűgözőbb, hogy a módosított futómű-beállításoknak, az alapáron adott, részlegesen önzáró differenciálműnek, valamint a stabilitásra hangolt aerodinamikának köszönhetően (az elődnél pontosan kétszer nagyobb a maximális leszorítóerő) a 3540 méteres gyári tesztpályán kerek hat másodpercet vert elődjére az autó. A kézi váltó finomabban működik, az automata új vezérlést kapott. A kipufogót is áthangolták, a fojtás gombnyomásra kiiktatható, így szabadabban áramlanak a gázok, versenyautós hangzást produkálva.
A módosított rugókon és lengéscsillapítókon túl nagyobb, erősebb fékeket építettek be, elöl 370 (korábban: 350), hátul 350 (régen 332) mm átmérővel.
Ennyi változás mellett az optikai átalakulás a legkevésbé lényeges, de azért emlékezzünk meg arról is: új az orrkialakítás, nagyobbak a hűtőnyílások (emiatt megnőtt a homlokfelület, és ezzel a közegellenállási együttható), módosult a lökhárító és LED-es nappali világítást építettek be. Hátul a lökhárító, a diffúzor és a három elemből álló szárny számít újnak. A sort két új, könnyebb keréktárcsa, valamint az átrajzolt külső tükrök zárják. Az autó 35 mm-rel hosszabb (4394 mm), mint eddig.
Az utastérben egyszerűbbé vált a ki- és beszállás: ennek érdekében 43 mm-rel keskenyebb és 56-tal alacsonyabb a küszöb, amit sikerült úgy megvalósítani, hogy nem romlott a karosszéria torziós merevsége. Az ülések könnyebbek és szélesebbek, hátul megnőtt a helykínálat, újak az anyagok és új a műszerfal. Lecserélték a klímaberendezést, így nagyobb hatásfokkal működik, a nyomógombok ergonómiája és működtetési érzete is javult. A kormánykerék kovácsolt magnéziumból készül. Vadonatúj funkció a nyomógombos motorindítás.
Az Evora 400 a cég szokása szerint kézzel készül Hethelben, a gyártás időszükséglete 10 százalékkal kisebb, mint korábban. A cég radikális darabszám-növelésre készül: a jelenlegi 45 helyett fél éven belül 70-re szeretné emelni a heti gyártást.

Kommentek

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.