Hivatalos: itt az új Škoda Superb

Nyolc centivel nagyobb tengelytáv

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.18. 08.00

Hosszas felvezetést követően leleplezte vadonatúj zászlóshajóját a Škoda. A Superb még tágasabb, jóval elegánsabb, és tele van modern megoldásokkal.

A Vezess.hu munkatársa is részt vett azon a monstre rendezvényen, ahol csaknem ezer vendég előtt vezették ki a rivaldafénybe a csehek újdonságát, a gyár által csak minden idők legjobb Škodájaként emlegetett Superbet. A nagy poénokat nem akarjuk előre lelőni, holnap reggel az utolsó csavarig kivesézzük a modellt, de hogy addig se maradjatok Škoda nélkül, lássuk röviden, mit is tud az újonc.
Először is jobban néz ki elődjénél, amiről a módosított ívek (különösen a C-oszlop vonala változott előnyére) és a modernebb formanyelv mellett az átdolgozott arányok is tehetnek: a tengelytáv 8 centiméterrel nőtt, miközben 61 mm-rel csökkent az első túlnyúlás, ami helyre tette az eddig inkább hatalmas, mint impozáns benyomást keltő autó arányait.
Az esztétikusabb külső mellett a belső tér is nőtt, ami szinte már nevetséges állítás az előd ismeretében. A könyöktér elöl 39, hátul 69 mm-rel nagyobb, a fejtér is megnőtt, hátul 157 mm a lábtér (az eredeti, első generációs Superb lábtere 121 mm volt); a csomagtér 625 literesre nőtt.
A VW-csoport modern MQB padlólemezére épülő Superb dúskál a márka-elsőségekben. A Škoda történetében elsőként kapott állítható futóművet, ahogy a háromzónás klímaberendezés is új a Škodánál. A szélvédő és az ablakmosó fúvókák is fűthetők, az eddig egy helyett pedig kettő esernyőt rejtettek el az ajtók üregében. A Superb kulcs nélküli nyitási és indítási rendszerrel is rendelhető, ehhez motoros mozgatású, lábunkat a lökhárító alatt megmozgatva nyitható csomagtérfedél is tartozik. Szintén újdonság a be- és kiállásra képes parkolórobot, a tolatókamera, az elektromos kézifék.
A szórakoztatásra is rágyúrt a Škoda: itt szintén egy moduláris építőszekrény elvet alkalmaznak, a csúcskivitelű, hátsó ülésről is vezérelhető multimédiás rendszer fedélzeti internet-szolgáltatásra is képes. Ilyet sem tudott előtte a Škoda, ahogy a kétirányú okostelefon-integráció is újdonság: az iOS és Android telefonok menürendszerének fedélzeti monitorról való vezérlése mellett a telefonokon keresztül lekérdezhetővé vált néhány járműadat. 
A Škoda mindig is nagy súlyt fektetett a praktikus megoldásokra; itt két tucat újdonsággal találkozhatunk, a behajtható vonóhorogtól a hátsó táblaszámítógép-tartón át a 230 voltos aljzatig. A hátsó ülések a csomagtartó felől is ledönthetők, az első utasülés is elfektethető. Mind a négy ajtóban elfér egy-egy másfél literes palack, rögtön mellettük egy-egy láthatósági mellény.
Ami a hajtásláncokat illeti, akár 30 százalékos megtakarításról beszél a Škoda. Ez részben a 75 kilogrammal csökkentett tömegnek és a javított közegellenállásnak tudható be; részben a minden kivitelben start-stoppal és fékenergia-visszanyeréssel szerelt, Euro6-os hajtásláncoknak. A benzinmotorok teljesítménye 125 és 280 LE között mozog, a dízelek 120-190 lovasak. A legkisebb benzinmotor kivételével minden erőforráshoz kérhető duplakuplungos váltó, és megmarad a Haldex-kuplungos összkerékhajtás opciója.
A kényelmi mellett a biztonsági felszereltség is tekintélyes. A ráfutásgátló robotfék, hét légzsák, elektronikus differenciálzár, alapáras sebességhatároló mellett olyan opciók segítik a sérülések elkerülését, mint az adaptív tempomat, a sávban tartó funkció, a márkaelső dugó-asszisztens, a vezető rosszulléte esetén a járművet automatikusan állóra fékező berendezés, valamint az utasokat várható ütközésre “felkészítő” rendszer. Most először kérhető a holttérfigyelőt kiegészítő keresztirányú forgalom-felügyelet, ahogy a jelzőtábla-felismerés is újdonság a Škodánál. Az autó észleli, ha elbóbiskol a vezető, a fényszóró képes a távfény automatikus kitakarására.
További ínyencségekkel holnap reggel szolgál a helyszínen tartózkodó Kovács Miki kollégánk.

Kommentek

  • v_szili

    TOP!!

  • demagóg

    Valóban szebb, arányosabb a kaszni a kifutó Superbnél, de egy auditól, bmw-től még így is el van maradva, nyilván szándékosan.
    Elölröl markánsan Skoda, hátulról viszont olyan semmilyen.

  • Benics

    az eleje még talán jól néz ki de a B oszloptól szerintem annyira csúnya lett.Hogy néz ki az a hátsó ajtó meg ív? a hátsó ablak meg idétlenül nagy lett és a far kialakítása is elég béna.
    de izlések és pofonok

  • v_szili

    Szerintem meg ennyire közel nem volt még formailag egy Audihoz (a hátsó lámpa eléggé hajaz az A4-esre). Az persze természetes, hogy nem lesz Audi. De árban sem…
    Ízlésről tényleg kár vitatkozni, de csúnya kifejezés szerintem több, mint erős.

  • szaboata

    Deja vu:egy felfújt Rapid,uram bocsá’,Fabia.Netán audi,VW.De nem meglepő,hiszen a konszern évek óta ontja a saját klónjait.

  • hova

    Szép nagy autó.

  • Vorserie

    Hátul viszont semmilyen?

    Hátul a most futó A3/A4 sedan “egy az egyben”.

  • péloday

    Szép.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.