Hivatalos: itt az új Škoda Superb

Nyolc centivel nagyobb tengelytáv

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.18. 08.00

Hosszas felvezetést követően leleplezte vadonatúj zászlóshajóját a Škoda. A Superb még tágasabb, jóval elegánsabb, és tele van modern megoldásokkal.

A Vezess.hu munkatársa is részt vett azon a monstre rendezvényen, ahol csaknem ezer vendég előtt vezették ki a rivaldafénybe a csehek újdonságát, a gyár által csak minden idők legjobb Škodájaként emlegetett Superbet. A nagy poénokat nem akarjuk előre lelőni, holnap reggel az utolsó csavarig kivesézzük a modellt, de hogy addig se maradjatok Škoda nélkül, lássuk röviden, mit is tud az újonc.
Először is jobban néz ki elődjénél, amiről a módosított ívek (különösen a C-oszlop vonala változott előnyére) és a modernebb formanyelv mellett az átdolgozott arányok is tehetnek: a tengelytáv 8 centiméterrel nőtt, miközben 61 mm-rel csökkent az első túlnyúlás, ami helyre tette az eddig inkább hatalmas, mint impozáns benyomást keltő autó arányait.
Az esztétikusabb külső mellett a belső tér is nőtt, ami szinte már nevetséges állítás az előd ismeretében. A könyöktér elöl 39, hátul 69 mm-rel nagyobb, a fejtér is megnőtt, hátul 157 mm a lábtér (az eredeti, első generációs Superb lábtere 121 mm volt); a csomagtér 625 literesre nőtt.
A VW-csoport modern MQB padlólemezére épülő Superb dúskál a márka-elsőségekben. A Škoda történetében elsőként kapott állítható futóművet, ahogy a háromzónás klímaberendezés is új a Škodánál. A szélvédő és az ablakmosó fúvókák is fűthetők, az eddig egy helyett pedig kettő esernyőt rejtettek el az ajtók üregében. A Superb kulcs nélküli nyitási és indítási rendszerrel is rendelhető, ehhez motoros mozgatású, lábunkat a lökhárító alatt megmozgatva nyitható csomagtérfedél is tartozik. Szintén újdonság a be- és kiállásra képes parkolórobot, a tolatókamera, az elektromos kézifék.
A szórakoztatásra is rágyúrt a Škoda: itt szintén egy moduláris építőszekrény elvet alkalmaznak, a csúcskivitelű, hátsó ülésről is vezérelhető multimédiás rendszer fedélzeti internet-szolgáltatásra is képes. Ilyet sem tudott előtte a Škoda, ahogy a kétirányú okostelefon-integráció is újdonság: az iOS és Android telefonok menürendszerének fedélzeti monitorról való vezérlése mellett a telefonokon keresztül lekérdezhetővé vált néhány járműadat. 
A Škoda mindig is nagy súlyt fektetett a praktikus megoldásokra; itt két tucat újdonsággal találkozhatunk, a behajtható vonóhorogtól a hátsó táblaszámítógép-tartón át a 230 voltos aljzatig. A hátsó ülések a csomagtartó felől is ledönthetők, az első utasülés is elfektethető. Mind a négy ajtóban elfér egy-egy másfél literes palack, rögtön mellettük egy-egy láthatósági mellény.
Ami a hajtásláncokat illeti, akár 30 százalékos megtakarításról beszél a Škoda. Ez részben a 75 kilogrammal csökkentett tömegnek és a javított közegellenállásnak tudható be; részben a minden kivitelben start-stoppal és fékenergia-visszanyeréssel szerelt, Euro6-os hajtásláncoknak. A benzinmotorok teljesítménye 125 és 280 LE között mozog, a dízelek 120-190 lovasak. A legkisebb benzinmotor kivételével minden erőforráshoz kérhető duplakuplungos váltó, és megmarad a Haldex-kuplungos összkerékhajtás opciója.
A kényelmi mellett a biztonsági felszereltség is tekintélyes. A ráfutásgátló robotfék, hét légzsák, elektronikus differenciálzár, alapáras sebességhatároló mellett olyan opciók segítik a sérülések elkerülését, mint az adaptív tempomat, a sávban tartó funkció, a márkaelső dugó-asszisztens, a vezető rosszulléte esetén a járművet automatikusan állóra fékező berendezés, valamint az utasokat várható ütközésre “felkészítő” rendszer. Most először kérhető a holttérfigyelőt kiegészítő keresztirányú forgalom-felügyelet, ahogy a jelzőtábla-felismerés is újdonság a Škodánál. Az autó észleli, ha elbóbiskol a vezető, a fényszóró képes a távfény automatikus kitakarására.
További ínyencségekkel holnap reggel szolgál a helyszínen tartózkodó Kovács Miki kollégánk.

Kommentek

  • v_szili

    TOP!!

  • demagóg

    Valóban szebb, arányosabb a kaszni a kifutó Superbnél, de egy auditól, bmw-től még így is el van maradva, nyilván szándékosan.
    Elölröl markánsan Skoda, hátulról viszont olyan semmilyen.

  • Benics

    az eleje még talán jól néz ki de a B oszloptól szerintem annyira csúnya lett.Hogy néz ki az a hátsó ajtó meg ív? a hátsó ablak meg idétlenül nagy lett és a far kialakítása is elég béna.
    de izlések és pofonok

  • v_szili

    Szerintem meg ennyire közel nem volt még formailag egy Audihoz (a hátsó lámpa eléggé hajaz az A4-esre). Az persze természetes, hogy nem lesz Audi. De árban sem…
    Ízlésről tényleg kár vitatkozni, de csúnya kifejezés szerintem több, mint erős.

  • szaboata

    Deja vu:egy felfújt Rapid,uram bocsá’,Fabia.Netán audi,VW.De nem meglepő,hiszen a konszern évek óta ontja a saját klónjait.

  • hova

    Szép nagy autó.

  • Vorserie

    Hátul viszont semmilyen?

    Hátul a most futó A3/A4 sedan “egy az egyben”.

  • péloday

    Szép.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.