Hivatalos: itt az új Škoda Superb

Nyolc centivel nagyobb tengelytáv

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.18. 08.00

Hosszas felvezetést követően leleplezte vadonatúj zászlóshajóját a Škoda. A Superb még tágasabb, jóval elegánsabb, és tele van modern megoldásokkal.

A Vezess.hu munkatársa is részt vett azon a monstre rendezvényen, ahol csaknem ezer vendég előtt vezették ki a rivaldafénybe a csehek újdonságát, a gyár által csak minden idők legjobb Škodájaként emlegetett Superbet. A nagy poénokat nem akarjuk előre lelőni, holnap reggel az utolsó csavarig kivesézzük a modellt, de hogy addig se maradjatok Škoda nélkül, lássuk röviden, mit is tud az újonc.
Először is jobban néz ki elődjénél, amiről a módosított ívek (különösen a C-oszlop vonala változott előnyére) és a modernebb formanyelv mellett az átdolgozott arányok is tehetnek: a tengelytáv 8 centiméterrel nőtt, miközben 61 mm-rel csökkent az első túlnyúlás, ami helyre tette az eddig inkább hatalmas, mint impozáns benyomást keltő autó arányait.
Az esztétikusabb külső mellett a belső tér is nőtt, ami szinte már nevetséges állítás az előd ismeretében. A könyöktér elöl 39, hátul 69 mm-rel nagyobb, a fejtér is megnőtt, hátul 157 mm a lábtér (az eredeti, első generációs Superb lábtere 121 mm volt); a csomagtér 625 literesre nőtt.
A VW-csoport modern MQB padlólemezére épülő Superb dúskál a márka-elsőségekben. A Škoda történetében elsőként kapott állítható futóművet, ahogy a háromzónás klímaberendezés is új a Škodánál. A szélvédő és az ablakmosó fúvókák is fűthetők, az eddig egy helyett pedig kettő esernyőt rejtettek el az ajtók üregében. A Superb kulcs nélküli nyitási és indítási rendszerrel is rendelhető, ehhez motoros mozgatású, lábunkat a lökhárító alatt megmozgatva nyitható csomagtérfedél is tartozik. Szintén újdonság a be- és kiállásra képes parkolórobot, a tolatókamera, az elektromos kézifék.
A szórakoztatásra is rágyúrt a Škoda: itt szintén egy moduláris építőszekrény elvet alkalmaznak, a csúcskivitelű, hátsó ülésről is vezérelhető multimédiás rendszer fedélzeti internet-szolgáltatásra is képes. Ilyet sem tudott előtte a Škoda, ahogy a kétirányú okostelefon-integráció is újdonság: az iOS és Android telefonok menürendszerének fedélzeti monitorról való vezérlése mellett a telefonokon keresztül lekérdezhetővé vált néhány járműadat. 
A Škoda mindig is nagy súlyt fektetett a praktikus megoldásokra; itt két tucat újdonsággal találkozhatunk, a behajtható vonóhorogtól a hátsó táblaszámítógép-tartón át a 230 voltos aljzatig. A hátsó ülések a csomagtartó felől is ledönthetők, az első utasülés is elfektethető. Mind a négy ajtóban elfér egy-egy másfél literes palack, rögtön mellettük egy-egy láthatósági mellény.
Ami a hajtásláncokat illeti, akár 30 százalékos megtakarításról beszél a Škoda. Ez részben a 75 kilogrammal csökkentett tömegnek és a javított közegellenállásnak tudható be; részben a minden kivitelben start-stoppal és fékenergia-visszanyeréssel szerelt, Euro6-os hajtásláncoknak. A benzinmotorok teljesítménye 125 és 280 LE között mozog, a dízelek 120-190 lovasak. A legkisebb benzinmotor kivételével minden erőforráshoz kérhető duplakuplungos váltó, és megmarad a Haldex-kuplungos összkerékhajtás opciója.
A kényelmi mellett a biztonsági felszereltség is tekintélyes. A ráfutásgátló robotfék, hét légzsák, elektronikus differenciálzár, alapáras sebességhatároló mellett olyan opciók segítik a sérülések elkerülését, mint az adaptív tempomat, a sávban tartó funkció, a márkaelső dugó-asszisztens, a vezető rosszulléte esetén a járművet automatikusan állóra fékező berendezés, valamint az utasokat várható ütközésre “felkészítő” rendszer. Most először kérhető a holttérfigyelőt kiegészítő keresztirányú forgalom-felügyelet, ahogy a jelzőtábla-felismerés is újdonság a Škodánál. Az autó észleli, ha elbóbiskol a vezető, a fényszóró képes a távfény automatikus kitakarására.
További ínyencségekkel holnap reggel szolgál a helyszínen tartózkodó Kovács Miki kollégánk.

Kommentek

  • v_szili

    TOP!!

  • demagóg

    Valóban szebb, arányosabb a kaszni a kifutó Superbnél, de egy auditól, bmw-től még így is el van maradva, nyilván szándékosan.
    Elölröl markánsan Skoda, hátulról viszont olyan semmilyen.

  • Benics

    az eleje még talán jól néz ki de a B oszloptól szerintem annyira csúnya lett.Hogy néz ki az a hátsó ajtó meg ív? a hátsó ablak meg idétlenül nagy lett és a far kialakítása is elég béna.
    de izlések és pofonok

  • v_szili

    Szerintem meg ennyire közel nem volt még formailag egy Audihoz (a hátsó lámpa eléggé hajaz az A4-esre). Az persze természetes, hogy nem lesz Audi. De árban sem…
    Ízlésről tényleg kár vitatkozni, de csúnya kifejezés szerintem több, mint erős.

  • szaboata

    Deja vu:egy felfújt Rapid,uram bocsá’,Fabia.Netán audi,VW.De nem meglepő,hiszen a konszern évek óta ontja a saját klónjait.

  • hova

    Szép nagy autó.

  • Vorserie

    Hátul viszont semmilyen?

    Hátul a most futó A3/A4 sedan “egy az egyben”.

  • péloday

    Szép.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.