Szigorítják az ellenőrzést a januári türelmi idő után a fizetős utakon – írja a Népszabadság keddi számában. A lap írása szerint a díjköteles hálózat év eleji kiterjesztésével párhuzamosan a kormány 1,25 milliárd forintot különített el az útdíjszedési és -ellenőrzési rendszerek fejlesztésére.

Milyen hatása lesz a fizetős M0-nak a közlekedésbiztonságra? És ha a várakozások szerint hamarosan megduplázzák az árát?


A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. a lappal közölte, hogy a kormányhatározatban biztosított 1,25 milliárd forintot információs kijelzők telepítésére, az értékesítési, ellenőrzési rendszerek fejlesztésére fordítják. A tervezett átalakítás során a meglévő rendszerek redundáns képességeit megszüntetik, azaz a két rendszernek nem lesznek külön ellenőrző kapui, a jelenleg 110 fix portált és ötven kamerás autót használó hálózatuk országos lefedettségét viszont megtartják, mindehhez újabb gépkocsik beszerzésére nincs szükség.

A januárban fizetőssé tett útszakaszokon az állandó kamerák elhelyezésére alkalmas helyek kiválasztása, illetve az indokolt munkálatok felmérése még folyamatban van, ami azt is jelenti, hogy az év elején fizetőssé vált útszakaszok jelentős hányadán a bliccelőket egyelőre a NÚSZ kamerás autói buktathatják le – írja a Népszabadság.