Terepre megy a városi SUV

Kia Trail'ster e-AWD tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.13. 09.00

Hibrid összkerékhajtással, módosított futóművel és látványos stíluselemekkel varázsolt kalandjárgányt urbánus szabadidőjárművéből a Kia.

Annak fényében, hogy a jelenlegi, második generációs Kia Soul hobbiversenyautó képében mutatkozott be először, a Trail’ster majdhogynem konvencionálisnak tekinthető, végtére is azt a képességet hozza, amelyet a Soul formátuma ígér (még ha képtelen is beváltani.)
Megjelenését a hófehér és bronzmetál fényezés kettőse, az alumínium kartervédő betét, a különleges lámpatestek, valamint az eltolható vászontető határozzák meg. Utóbbi mostanában kötelező elemmé kezd válni a városi kisautók kategóriájában; az egykori Mazda 121 nagy gegje még most, negyed évszázaddal később sem veszített erejéből. És mivel szabadidőjárműről van szó, a tervezők meghagyták a tető-keresztléceket, ami különösen huncuttá teszi az autót.
Nem véletlenül operál a fényekkel a Trail’ster: a K900 csúcsszedánról ismerős lámpaszerkezetek a látványon túl erőteljes világítást is biztosítanak.
Az autó hajtáslánca érdekes darab: a 185 lóerős, 1,6 literes turbómotor régi ismerős; ám a hatfokozatú automata váltóban folytatódó hajtásláncba ezúttal egy villanymotort is bekapcsoltak, bár a kettő között nincs fizikai kapcsolat. Ez utóbbi a hátsó kerekeket hajtja induláskor, illetve rossz tapadású felületeken. Amikor nincs szükség 4WD-s funkcionalitásra, a villanymotor a fékenergia visszanyerésével csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, illetve sem a tömeget nem növeli, sem a mechanikus veszteségeket nem fokozza a konfiguráció.
A Kia szerint egy ilyen elrendezésű hajtáslánc valós körülmények között akár 25-30 százalékkal csökkentheti a városi üzemanyag-fogyasztást, és 5-10 százalékkal az országúton is takarékosabb lehet, mint a hasonló teljesítményű, kétliteres motorral szerelt Kia Soul (Európában ezt nem forgalmazzák). A Trail’ster hibrid Li-Po akkumulátora a csomagtér padlója alatt rejtőzik. Nem elsődleges hajtásra termett, bár négy-öt kilométert elviszi az autót: kapacitása mindössze 1,2 kWh. A villanymotor 35 lóerős, ami együtt 220 lóerős rendszerteljesítményt eredményez. A kombinált forgatónyomaték 386 Nm. 

Kommentek

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.