Terepre megy a városi SUV

Kia Trail'ster e-AWD tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.13. 09.00

Hibrid összkerékhajtással, módosított futóművel és látványos stíluselemekkel varázsolt kalandjárgányt urbánus szabadidőjárművéből a Kia.

Annak fényében, hogy a jelenlegi, második generációs Kia Soul hobbiversenyautó képében mutatkozott be először, a Trail’ster majdhogynem konvencionálisnak tekinthető, végtére is azt a képességet hozza, amelyet a Soul formátuma ígér (még ha képtelen is beváltani.)
Megjelenését a hófehér és bronzmetál fényezés kettőse, az alumínium kartervédő betét, a különleges lámpatestek, valamint az eltolható vászontető határozzák meg. Utóbbi mostanában kötelező elemmé kezd válni a városi kisautók kategóriájában; az egykori Mazda 121 nagy gegje még most, negyed évszázaddal később sem veszített erejéből. És mivel szabadidőjárműről van szó, a tervezők meghagyták a tető-keresztléceket, ami különösen huncuttá teszi az autót.
Nem véletlenül operál a fényekkel a Trail’ster: a K900 csúcsszedánról ismerős lámpaszerkezetek a látványon túl erőteljes világítást is biztosítanak.
Az autó hajtáslánca érdekes darab: a 185 lóerős, 1,6 literes turbómotor régi ismerős; ám a hatfokozatú automata váltóban folytatódó hajtásláncba ezúttal egy villanymotort is bekapcsoltak, bár a kettő között nincs fizikai kapcsolat. Ez utóbbi a hátsó kerekeket hajtja induláskor, illetve rossz tapadású felületeken. Amikor nincs szükség 4WD-s funkcionalitásra, a villanymotor a fékenergia visszanyerésével csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, illetve sem a tömeget nem növeli, sem a mechanikus veszteségeket nem fokozza a konfiguráció.
A Kia szerint egy ilyen elrendezésű hajtáslánc valós körülmények között akár 25-30 százalékkal csökkentheti a városi üzemanyag-fogyasztást, és 5-10 százalékkal az országúton is takarékosabb lehet, mint a hasonló teljesítményű, kétliteres motorral szerelt Kia Soul (Európában ezt nem forgalmazzák). A Trail’ster hibrid Li-Po akkumulátora a csomagtér padlója alatt rejtőzik. Nem elsődleges hajtásra termett, bár négy-öt kilométert elviszi az autót: kapacitása mindössze 1,2 kWh. A villanymotor 35 lóerős, ami együtt 220 lóerős rendszerteljesítményt eredményez. A kombinált forgatónyomaték 386 Nm. 

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.