Kigyúrták a Nissan roadsterét

Nissan 370Z Nismo Roadster Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.13. 08.00

Hiányzott a Nismo sportmodellek kínálatából a roadster; most elkészítették. Egyelőre tanulmány csupán.

Egyetlen példányban, az esetleges vásárlói érdeklődés felmérésére született a Nissan 370Z eddigi legextrémebb kiadása: a Roadster a Nismo-tuningos hajtásláncot vászontetővel kombinálja.
Bejött ez a Nismo dolog a Nissannak: az eladások 15-20 százalékát teszik ki a szteroidozott modellek. Van köztük szupersportkocsi (GT-R, az utolsó szálig eladva), sportos kupé (370Z) és bohókás városi szabadidőjármű (Juke) – nyitott tetős sportmodell azonban nem.
Ezt orvosolja elvi szinten a 370Z Nismo Roadster Concept. Nem véletlenül hat szokatlanul agresszíven az autó: egyes aerodinamikai elemeit a GT-R ihlette, ezen felül pedig a Nismo teljes esztétikai tárházát kiaknázták a tervezők, a piros dekorelemektől a 19 colos, kovácsolt alufelnikig. Mindezt egyedi, szénszálas hátsó légterelő koronázza meg, és már kész is a radikális sportjármű. 
Habár besorolása roadster, mégsem annyira puritán a 370Z Nismo, hogy lemondana a motoros tetőmozgatásról vagy az automata reteszelésről; sőt, az olyan tömegnövelő elemek is megmaradtak, mint az örvénylést mérséklő, felhajtható üveglap, vagy az összehajtott tetőre boruló acélfedél.
A beltérben is a sportos fényűzés uralkodik, a Recaro üléseken pirossal varrott, fekete bőr ad randevút különleges, kosztaszító műszálas anyagnak – ez a fehér betét nem csak jól néz ki, de a napon hagyott autó utasterének átmelegedését is gátolja.
A hajtáslánc megegyezik a 370Z Nismo kupééval: 350 lóerős, 3,7 literes V6-os, változó emeléssel és szelepvezérléssel, különleges kipufogóval, módosított motorvezérléssel. A hétfokozatú automata váltó sem változott, visszaváltáskor gázfröccsöt ad, a kormányról pedig valós kézi üzemmódban kapcsolgatható. A nyomaték rövidebb végáttételen keresztül jut el a részlegesen önzáró differenciálműre, és onnan a hátsó kerekekre.

Kommentek

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.