Jön a Mercedes új versenyautója

Mercedes-AMG GT3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.12. 14.00

Pár hét múlva élőben is bemutatkozik, most csak két ceruzarajzra futotta a Mercedes SLS AMG GT3 utódjától.

Először a 2016-os évadban állhat rajthoz a Mercedes új GT3-as kihívója, amelyet stílusosan és praktikusan a cég új sportmodelljéből, az AMG GT-ből alakítottak ki.
Az SLS AMG GT3 helyébe lépő AMG GT3 (ezekkel a nevekkel még baj lesz) extrém kerékív-szélesítést kapott, a fékeket jelentős kopoltyúk táplálják hűtőlevegővel, hátul pedig igazi, klasszikus vasalódeszka szorítja az aszfaltra a hajtott tengelyt.
A műszaki részletek még nem ismertek, de nem is véglegesek, hiszen az AMG GT3 tesztelése és fejlesztése egész évben folytatódik.
Az elődtípus SLS AMG GT3 2011-ben lépett színre, hatfokozatú, szekvenciális, kormányról kapcsolható váltóművel, differenciálzárral. A futóműnek minden paramétere állítható volt, a lengéscsillapítók és a rugók feszessége, a szabad hasmagasság, a kanyarstabilizátorok keménysége, a nyomtáv és a kerékösszetartás.  A kormánymű közvetlenebb volt az utcai változatnál. A komplett versenyfelszereléssel árult autóért nettó 334 ezer eurót (akkori árfolyamon 103 millió Ft) kértek.

Kommentek

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.