Nőtt a forgalom az elkerülőkön az útdíj miatt

Göd, Dunakeszi és Budaörs nem járt jól

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.02.11. 10.25

A legforgalmasabb januári napokon közel 30 százalékkal több jármű haladt át a fizetőssé vált útszakaszok alternatív útvonalain az elmúlt év azonos időszakához képest.

A legforgalmasabb januári napokon közel 30 százalékkal több jármű haladt át a fizetőssé vált útszakaszok alternatív útvonalain az elmúlt év azonos időszakához képest – derült ki a közlekedési adatok értékelésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. elemzéséből. A forgalomnövekedés az elkerülő utakon a hónap egészét figyelembe véve átlagosan 12-15 százalék volt, és a menetidő is ezzel arányosan növekedett.
 


Az új útdíjrendszer leginkább az M0-s autóúton, valamint a vidéki nagyvárosok gyorsforgalmi útjainak bevezető szakaszain befolyásolta a forgalmat. A legjelentősebb változást a Vácról Göd és Dunakeszi települések központján át a fővárosba vezető 2-es úton tapasztalhatták a közlekedők, mivel sokan választották ezt az útvonalat az M2-es és az M0-s autóutak újonnan fizetőssé tett szakaszainak elkerülése érdekében.

Hasonló mértékű forgalomnövekedés mutatkozott Budaörs és Budapest között az 1-es úton. Az M1-M7 autópálya fizetőssé vált bevezető szakaszán például változatlanul 11 perc alatt lehetett eljutni Gazdagrét központjából egy budaörsi bevásárlóközpontba, viszont a Budaörsöt átszelő 1-es főúton idén januárban már 18-20 percet vett igénybe ennek az útnak a megtétele, míg tavaly legfeljebb 15 perc volt itt a menetidő. Az elemzés szerint főként azok választották a fizetős útszakaszok elkerülését, akik csak alkalmi jelleggel érintik az említett útvonalakat, a többség megvette a megyei matricát.
 
A Budapest és a nagyobb vidéki városok környékén található nagyáruházakat a forgalmi adatok alapján nagyrészt hétvégén keresik fel az autóval érkező vásárlók. A Best Way Traffic szakértője szerint ezért a március 15-től életbe lépő vasárnapi zárva tartás bevezetését követően a szombati napokon jelentősen nőni fog a bevásárlóközpontokat érintő díjmentes szakaszokat használó járművek száma. Ennek oka, hogy a hétvégi vezetők és a vásárlási szándékkal utazók várhatóan nem vásárolják majd meg a matricát, így csak az alternatív útvonalakon juthatnak el díjmentesen az agglomerációkban található áruházakba.

Kommentek

  • Holiday

    Évek óta minden reggel a 2-es úton megyek be Budapestre és minden este ugyanazon megyek haza. Nem érzékelem, hogy nagyobb lenne a forgalom. Az esti csúcs is pont akkora, szinte méterre pontosan onnan kezdődik a dugó az első dunakeszi körforgalom előtt a Megyeri hídtól.
    Nem lehet, hogy az alacsony benzinár okozta a forgalom növekedését?

  • M_m_m

    Lehet azért nem érzed, mert az alkalmi autósok nem a csúcsidőben járnak. A naponta ingázók biztosan megvették a matricát. Hétvégén is szoktál arra járni? Szombaton valóban érdekes lesz, gratulálok hozzá.

  • erettpasi

    Akkor talán meg kellene nézni reggel és délután a szentmihályi út s a mogyori út környékét. Ugyan a 0-ás a M3 hidig ingyenes de onnan sehová se ingyen. Nem lehet lejönni, sem oda felmenni (!!!!) ezért a csömöri leágazásnál mennek fel és le az autósok a 0-ra. Reggel a Mogyoródin alig tudok kijönni mert folyamatosan jönnek az autók. Nesze neked havi 500 Ft -ért nem kerülnek az autósok!!! Ja baromarcú, próbálj havi 500 Ft-ért matricát venni. mert ugyen miaz havonta, de EGYBEN KELL MEGVENNI!

  • M_m_m

    Magyarázza már el valami nagyokos, hogy az M2 mitől M??? Attól, hogy csak kitalálták rá? Ez ott egy arcátlan lehúzás!!!

  • Holiday

    M_m_m, 19 éve napi rendszerességgel használom ezt az utat. Hétközben, hétvégén, mindig. Csak azért nem írtam volna, hogy püföljem a klaviatúrát. Dunakeszin reggel eddig is borzasztó lassan lehetett átjönni, este pedig szintén. Ennek nem az útdíj az oka, hanem a település Pest felőli végén található 2 db körforgalom, amit az autósok egyszerűen nem tudnak használni. Amíg ezek nem voltak, addig szintbeli kereszteződésként lassította az egyik a forgalmat. Semmi érezhető változást nem tapasztaltam, hacsak az olcsó üzemanyag miatti érezhető forgalomnövekedést, de az pl. a Váci úton mérhető a legkönnyebben, ott pedig nincs útdíj.

  • v_Tomi11

    Akinek nincs rá 5.000 Ft-ja, annak a most emelkedő üzemanyagra sem lesz. Akkor lehet írni arról, hogy most meg kevesebb az autó…

  • M_m_m

    Ok, ismerem énis azokat a körforgalmakat. De attól még mindig nem értem, hogy mitől gyorsforgalmi út az ún. M2?
    És egyébként meg igazságos teherviselés az lenne, ha az egész országra kiterjesztették volna, persze egy csökkentett 10-max. 20000 forintos éves országos díjjal, és opcionálisan mellette 5000 forintos megyei díjjal. Vidéken nem kell az utakat fenntartani, legyen az alsóbbrendű út, vagy főút, autópálya? Aki naponta elpöfög egyik faluból a másikba az is igénybeveszi az állami infrastruktúrát.

  • Merwyl

    Egyszerű, tipikus, abszolút jellemző fidesz-intézkedés:
    Hoznak egy törvényt (rendeletet, szabályt), ami KIZÁRÓLAG azt a célt szolgálja, hogy tömjék a zsebüket!
    Hogy mi a hatása, következménye, hogy a végén “többe kerül a leves, mint a hús”; jelen esetben: sokkal több az okozott kár, mint a beszedett forint összege, az baromira nem érdekli őket: “jött a zsebünkbe több pénz?” – Igen – “Nincs több kérdésünk!”

  • Szentmiki

    Mint itt a hozzászólásokból is látszik, ez a Budapestiek problémája, ott is csak bizonyos területeken lakóké, akik idáig ingyen használhatták. Más Pest környékiek és szinte az összes vidéki bő negyvenkétezret volt lepengetni pártállástól függetlenül. Most ötezerből kijön a munkába és ide-oda járkálás megyén belül, még sok megyén átmenve is sokkal olcsóbb. Tehát gazdaságilag igenis helyes döntés volt, persze ideológiailag az ingyenélőknek nem, aki ez miatt inkább pocok-utakon jár még a szellemi épsége is erősen kérdéses…

  • M_m_m

    Szentmiki, vidéken is ingyen használják az utakat most is. A probléma nem az 5000 forintos megye matricával van, hanem azzal hogy az M2 csak egy kitalált gyorsforgalmi út, ténylegesen csak egy főút, ráadásul sokszor kátyús szakaszokkal.
    Mitől igazságos ez?
    Te aki naponta ingázol és használod a pályát miért nem jogos a 42 000 forint? Számold már ki, hogy egy évben hány km-t használod osszesen ha naponta utazol?
    Mondjuk én aki ide-oda kb 20-szor használom összevissza az országban évente az autópályát, hány km -t is hajtok rajta hozzád képest? És kénytelen vagyok megvenni az éves matricát, mert nem egy megyén belül járok, de sokkal kevesebbet összességében. Mert hát annak idején megszüntették a 4 napos 1350 forintos matricát.
    Jobb lenne ha a vidéki nem örülne más szivásán. A budapesti meg örüljön annak ha vidéken bevezetik a garázsadót, telekadot???
    Épp ezt a megosztottságót használják ki a mindenkori döntéshozók, ahelyett hogy lenne egy svájci, osztrák éves díjú pályánk.
    Ami igazságos az a benzin árába beépitett adó, mert aki többet autózik az többet is fogyaszt általában, vagy egy nehezebb kocsi is többet fogyaszt. Ezt kellett volna pár forinttal emelni, ilyen alacsony üzemanyagárnál ezt észre se vette volna senki. Se felháborodás nem lenne, se forgalmi probléma. Nem is értem én az illetékeseket:-)

  • Nyesamu

    M_m_m

    Te miről hablatyolsz itt össze-vissza.
    Mikor szívott a főváros jobban mint a vidék? SOHA!!
    Nekem miért kell 42000Ft-ot fizetnem évenete,ha például az Osztrák másfélszer ekkora pályahálózatért 26000 körül fizet?
    Miért vagyunk Uniósak már majd 11 éve?
    Nyögjük az Uniós terheket?
    De Uniós közeli fizetésről ne is álmodjunk?
    Most komolyan,akik ide kommentelgetnek azoknak van fogalma a valós Magyaroszági helyzetről? Szerintem nincs.

  • M_m_m

    Nyesamu, mielőtt válaszolsz jó lenne ha végigolvasnád az összes kommentet, és értelmeznéd. Szerinted én miről hablagyolok? Épp arról hogy egy maximum éves 20000-res palyadij lenne korrekt. A vidékre nem akartam rosszat írni csak egy olyan kommentre válaszoltam aki örült annak hogy szivjanak a pestiek, ezt fordítottam vissza iróniával.

  • teso1969

    Szentmiki, tévedésben vagy. Az aki naponta használta/ja Pest megyében a fizetőssé tett utakat tényleg tojik az évi 5000 ft-ra. Aki viszont évi pár alkalommal megy Pest-re nem szívesen veszi meg a matricát. Közelítsd meg Ferihegyet matrica nélkül pl. keletről! Vagy matrica pár km-ért vagy Üllőt és Vecsést boldogítod. Vannak ezzel így jó páran emiatt nő a forgalom a “pocokutakon” Azt írod gazdaságilag helyes döntés volt. Ezt nem vitatom, de akkor ne akard már bemesélni, hogy ez a többségnek jó! A nagyobb bevételt kb. ugyanannyi autóstól szedik be. Nem?! Az ideológiáról csak annyit: azért mert narancsba van burkolva a sz@r azért az még nem csokikrém.

  • mojszipupi

    erettpasi – 2015.02.11 // 17:07

    Pontosan, vagyis mondjuk ki h konkretan a kertvarosba zudul a forgalom. XIV. es XVI. keruletbe. Egeszen elkepeszto dilettantizmus forgalom szervezesbol. Ezzel egyutt csokken a kerdeses teruleten az ingatlanok ara es no a szmog. A gumicsizmas felcsuti dakota meg elegedetten csettint ket palinka kozott

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.