Itt a BMW hétszemélyes egyterűje

BMW 2 Gran Tourer

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.11. 16.00

Tavaly öt üléssel mutatkozott be, most pedig megérkezett az Active Tourer három üléssoros verziója, a Gran Tourer.

12,5 centiméterrel hosszabb (4,56 méter), 53 mm-rel magasabb (1,61 m) és ugyanolyan széles (1,8 m): a Gran Tourer az Active Tourer jól táplált, felhízlalt fivére, kettő helyett három üléssorral.
Itt a BMW hétszemélyes egyterűje 1
Ezzel gyakorlatilag el is mondtunk minden lényegeset a modellről – illetve mégsem, hiszen a harmadik üléssor opciós, alaphelyzetben csak a 468-ról 645 literesre növelt (a második üléssort előre csúsztatva 805 literes) csomagtartónak örülhetünk. A padlóba hajtható leghátsó ülésekkel is tisztességes, 560 literes a csomagtartó – a különbség annak a 100 literes, padló alatti tárolótálcának köszönhető, amely értelemszerűen hiányzik a hétszemélyes kivitelből. Ha heten utaznak az autóban, akkor persze minimális a csomagtér – a BMW nem is tartotta fontosnak megmondani, hogy mekkora. 
Itt a BMW hétszemélyes egyterűje 2
Mind az öt hátsó ülésen elhelyezhető szabványos gyermekülés, így értelmet nyer a harmadik sor. A nagycsaládok (legalábbis a németül beszélők) nem csak ezért fogják szeretni az autót: integrálható ugyanis a fedélzeti multimédiás rendszerrel a MyKidio alkalmazás, amelyen gyerekfilmeket, hangjátékokat, hangoskönyveket tölthetnek le a felhasználók, és futtathatják azokat a fedélzeti rendszerhez wifin csatlakozó tableteken.
Itt a BMW hétszemélyes egyterűje 3
A funkció ráadásul a vezetőülésből vezérelhető és ellenőrizhető, így a felnőttek nyomon követhetik, hogy hány perc van még hátra a meséből, illetve az iDrive kontrollerrel is vezérelhetik a lejátszást. A nagyobb gyerekek a rájuk optimalizált fedélzeti számítógép kijelzőnek örülhetnek, amin láthatják, mennyivel tolja apa az autópályán.
Hogy mennyivel, az a választott motoron is múlik. A háromhengeres 218i és a négyhengeres 220i (136 és 192 LE) mellett egy háromhengeres (216d, 116 LE), valamint két négyhengeres dízel (218d/150 LE és 220d xDrive/190 LE) áll rendelkezésre. A nagy dízelmotor alapértelmezésben kapja meg a többi motorhoz rendelhető, nyolcfokozatú automata váltót.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.