12,5 centiméterrel hosszabb (4,56 méter), 53 mm-rel magasabb (1,61 m) és ugyanolyan széles (1,8 m): a Gran Tourer az Active Tourer jól táplált, felhízlalt fivére, kettő helyett három üléssorral.
Itt a BMW hétszemélyes egyterűje 1
Ezzel gyakorlatilag el is mondtunk minden lényegeset a modellről – illetve mégsem, hiszen a harmadik üléssor opciós, alaphelyzetben csak a 468-ról 645 literesre növelt (a második üléssort előre csúsztatva 805 literes) csomagtartónak örülhetünk. A padlóba hajtható leghátsó ülésekkel is tisztességes, 560 literes a csomagtartó – a különbség annak a 100 literes, padló alatti tárolótálcának köszönhető, amely értelemszerűen hiányzik a hétszemélyes kivitelből. Ha heten utaznak az autóban, akkor persze minimális a csomagtér – a BMW nem is tartotta fontosnak megmondani, hogy mekkora. 
Itt a BMW hétszemélyes egyterűje 2
Mind az öt hátsó ülésen elhelyezhető szabványos gyermekülés, így értelmet nyer a harmadik sor. A nagycsaládok (legalábbis a németül beszélők) nem csak ezért fogják szeretni az autót: integrálható ugyanis a fedélzeti multimédiás rendszerrel a MyKidio alkalmazás, amelyen gyerekfilmeket, hangjátékokat, hangoskönyveket tölthetnek le a felhasználók, és futtathatják azokat a fedélzeti rendszerhez wifin csatlakozó tableteken.
Itt a BMW hétszemélyes egyterűje 3
A funkció ráadásul a vezetőülésből vezérelhető és ellenőrizhető, így a felnőttek nyomon követhetik, hogy hány perc van még hátra a meséből, illetve az iDrive kontrollerrel is vezérelhetik a lejátszást. A nagyobb gyerekek a rájuk optimalizált fedélzeti számítógép kijelzőnek örülhetnek, amin láthatják, mennyivel tolja apa az autópályán.
Hogy mennyivel, az a választott motoron is múlik. A háromhengeres 218i és a négyhengeres 220i (136 és 192 LE) mellett egy háromhengeres (216d, 116 LE), valamint két négyhengeres dízel (218d/150 LE és 220d xDrive/190 LE) áll rendelkezésre. A nagy dízelmotor alapértelmezésben kapja meg a többi motorhoz rendelhető, nyolcfokozatú automata váltót.