Elektromos luxusszedánt épít a BMW

BMW i5 a Tesla Model S ellen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.11. 08.00

Úgy tűnik, a BMW megirigyelte a Tesla Motor sikereit, és maga is benevezne a villanymotoros szuperszedán műfajába.

Elon Musk és márkája, a Tesla Motor fenekestül forgatja fel az autóipart. Az amerikai látnok sikerei nem hagyják hidegen a piac tradicionális szereplőit sem: most a BMW készül megismételni a receptjét.
Nem a semmiből indulnak persze a villanylimuzin irányába a bajorok: a helyi emissziótól mentes BMW i3 és a konnektoros sporthibrid i8 bőségesen szolgált tapasztalattal a cég számára az elektromos hajtásláncok terén.

A BMW i8 hajtáslánca

A BMW i8 hajtáslánca


Egyelőre még nagyon képlékeny a projekt, még azt sem lehet biztosan tudni, hogy i5 vagy i7 néven futna a nagyméretű négyajtós ? annyi valószínűsíthető, hogy a kínai piacra kifejlesztett, nyújtott tengelytávú 5-ös széria padlólemezére épül a típus. Ez egyben azt is jelenti, hogy átmenetileg félreteszik az egyedi kialakítású szénszálas monocoque vázat, és egyszerűbb, azaz olcsóbb megoldással teszik szélesebb kör számára elérhetővé (elérhetőbbé) a technológiát. Ez már csak azért is fontos, mert a nagyobb gyártási darabszámok hosszú távon is olcsóbbá teszik a hajtásláncot.
Az i8 konfigurációjával ellentétben az i5/i7 két elektromos erőforrást kap majd; egyet-egyet mindkét tengelyen. Az elsődleges motor 210 lóerő körüli teljesítményre lesz képes, a másik ennek bő felét tudja. A BMW így első- és hátsókerék-hajtással egyaránt képes haladni; ha pedig maximális vonóerőre van szükség, bekapcsol a négyhengeres, 250 lóerős hatótávolság-növelő benzinmotor, és mindkét elektromos egységet ellátja árammal. A kombinált rendszerteljesítmény meghaladja az 500 lóerőt, a tisztán elektromos hatótávolság a 130 kilométert. Az i5/i7 azonban nem favorizálja a tartós elektromos haladást, országúti sebességeknél, ahol már remek hatásfokkal képes üzemelni, bekapcsol a benzinmotor.
A belső információk szerint az új i-modell 2018 táján kerülhet piacra.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.