Elektromos luxusszedánt épít a BMW

BMW i5 a Tesla Model S ellen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.11. 08.00

Úgy tűnik, a BMW megirigyelte a Tesla Motor sikereit, és maga is benevezne a villanymotoros szuperszedán műfajába.

Elon Musk és márkája, a Tesla Motor fenekestül forgatja fel az autóipart. Az amerikai látnok sikerei nem hagyják hidegen a piac tradicionális szereplőit sem: most a BMW készül megismételni a receptjét.
Nem a semmiből indulnak persze a villanylimuzin irányába a bajorok: a helyi emissziótól mentes BMW i3 és a konnektoros sporthibrid i8 bőségesen szolgált tapasztalattal a cég számára az elektromos hajtásláncok terén.

A BMW i8 hajtáslánca

A BMW i8 hajtáslánca


Egyelőre még nagyon képlékeny a projekt, még azt sem lehet biztosan tudni, hogy i5 vagy i7 néven futna a nagyméretű négyajtós ? annyi valószínűsíthető, hogy a kínai piacra kifejlesztett, nyújtott tengelytávú 5-ös széria padlólemezére épül a típus. Ez egyben azt is jelenti, hogy átmenetileg félreteszik az egyedi kialakítású szénszálas monocoque vázat, és egyszerűbb, azaz olcsóbb megoldással teszik szélesebb kör számára elérhetővé (elérhetőbbé) a technológiát. Ez már csak azért is fontos, mert a nagyobb gyártási darabszámok hosszú távon is olcsóbbá teszik a hajtásláncot.
Az i8 konfigurációjával ellentétben az i5/i7 két elektromos erőforrást kap majd; egyet-egyet mindkét tengelyen. Az elsődleges motor 210 lóerő körüli teljesítményre lesz képes, a másik ennek bő felét tudja. A BMW így első- és hátsókerék-hajtással egyaránt képes haladni; ha pedig maximális vonóerőre van szükség, bekapcsol a négyhengeres, 250 lóerős hatótávolság-növelő benzinmotor, és mindkét elektromos egységet ellátja árammal. A kombinált rendszerteljesítmény meghaladja az 500 lóerőt, a tisztán elektromos hatótávolság a 130 kilométert. Az i5/i7 azonban nem favorizálja a tartós elektromos haladást, országúti sebességeknél, ahol már remek hatásfokkal képes üzemelni, bekapcsol a benzinmotor.
A belső információk szerint az új i-modell 2018 táján kerülhet piacra.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.