Beindult az új Lada előgyártása

Izsevszkben készül a Lada Vesta

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.10. 17.45

Először tavaly augusztusban láttuk, tanulmány formájában, mostanra pedig teljesen kifejlődött a Lada Vesta. Fél év múlva kezdődhet a nagyüzem.

Az izsevszki gyártósor mellett fotózták le a Lada Vestát. Igaz, hogy egyelőre csak a negyvenkilenc darabos előgyártás folyik, ám mégis csak zakatolnak a gépek: az AvtoVAZ legfrissebb kompakt modellje valósággá vált. 
A szériamodell első pillantásra teljesen megegyezik a fél éve bemutatott tanulmányautóval, amely eleve mentes volt az extrém megoldásoktól, viszont nagyságrendekkel harmonikusabb és vonzóbb, mint az AvtoVAZ bármely egyéb gyártmánya. 
A végleges műszaki adatokra várnunk kell még, noha vélhetően még jóval a szeptember 25-i gyártásindítás előtt közzéteszik azokat. A logika azonban azt diktálja, hogy a Ladánál rendszeresített 1,6 literes, négyhengeres szívómotor különböző változatai kerülnek be a gépházba, 90-115 lóerős teljesítménnyel. Az első kerekek hajtottak, az automata váltó vélhetően szerepel majd az opciós listán.
Az ötmilliárd rubeles beruházás eredményeként létrejött Vesta gyártásának teljes felfuttatását követően évi 100 000 darabos termelésre számítunk. Vételárról a rubel instabilitása miatt egyelőre nem tudnak információt adni.

KÍVÁNCSI VAGY MILYEN BELÜLRŐL AZ ÚJ LADA? KATTINTS IDE ÉS MEGLÁTOD!

Kommentek

  • apu0062

    Jó lesz ez, ha nem kérnek érte többet másfél misinél. :)

  • Kempelen

    Inkább fizethetnének neked, hogy méltóztassál beleülni. Mekkora tisztesség lenne ez nekik. Személyesen az autóhasználók császárát apu0062-t kényeztethetnék.

  • ikaroly

    Fogadok,hogy a sok ökör ugyanúgy le fogja nézni,mint anno a dáciákat,a jó árazáson van a lényeg!

  • apu0062

    Neked meg mi a f@sz bajod van, Kempelen? A cikket kommentáld, ne az én véleményemet. Kezet foghatsz Dáciáskároly haveroddal. (? már kifejtette nekem tavaly év elején, hogy okos ember miért Daciat vesz. Fosom le, az ? dolga)

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.