Beindult az új Lada előgyártása

Izsevszkben készül a Lada Vesta

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.10. 17.45

Először tavaly augusztusban láttuk, tanulmány formájában, mostanra pedig teljesen kifejlődött a Lada Vesta. Fél év múlva kezdődhet a nagyüzem.

Az izsevszki gyártósor mellett fotózták le a Lada Vestát. Igaz, hogy egyelőre csak a negyvenkilenc darabos előgyártás folyik, ám mégis csak zakatolnak a gépek: az AvtoVAZ legfrissebb kompakt modellje valósággá vált. 
A szériamodell első pillantásra teljesen megegyezik a fél éve bemutatott tanulmányautóval, amely eleve mentes volt az extrém megoldásoktól, viszont nagyságrendekkel harmonikusabb és vonzóbb, mint az AvtoVAZ bármely egyéb gyártmánya. 
A végleges műszaki adatokra várnunk kell még, noha vélhetően még jóval a szeptember 25-i gyártásindítás előtt közzéteszik azokat. A logika azonban azt diktálja, hogy a Ladánál rendszeresített 1,6 literes, négyhengeres szívómotor különböző változatai kerülnek be a gépházba, 90-115 lóerős teljesítménnyel. Az első kerekek hajtottak, az automata váltó vélhetően szerepel majd az opciós listán.
Az ötmilliárd rubeles beruházás eredményeként létrejött Vesta gyártásának teljes felfuttatását követően évi 100 000 darabos termelésre számítunk. Vételárról a rubel instabilitása miatt egyelőre nem tudnak információt adni.

KÍVÁNCSI VAGY MILYEN BELÜLRŐL AZ ÚJ LADA? KATTINTS IDE ÉS MEGLÁTOD!

Kommentek

  • apu0062

    Jó lesz ez, ha nem kérnek érte többet másfél misinél. :)

  • Kempelen

    Inkább fizethetnének neked, hogy méltóztassál beleülni. Mekkora tisztesség lenne ez nekik. Személyesen az autóhasználók császárát apu0062-t kényeztethetnék.

  • ikaroly

    Fogadok,hogy a sok ökör ugyanúgy le fogja nézni,mint anno a dáciákat,a jó árazáson van a lényeg!

  • apu0062

    Neked meg mi a f@sz bajod van, Kempelen? A cikket kommentáld, ne az én véleményemet. Kezet foghatsz Dáciáskároly haveroddal. (? már kifejtette nekem tavaly év elején, hogy okos ember miért Daciat vesz. Fosom le, az ? dolga)

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.