Megtette első kilométereit a BMW új szörnyetege

BMW M6 GT3

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.02.09. 17.45

Kigurult a BMW dingolfingi komplexumából a BMW M6 GT3 versenyautó.

Elérkezett a BMW vadonatúj, versenypályára épített GT nagyágyújának első zabolátlan edzésideje: január utolsó napján a BMW dingolfingi létesítményének aszfaltcsíkján lépett először színre a BMW M6 GT3, amellyel 2016-tól országos és nemzetközi szériákban, illetve klasszikus hosszú távú futamokon áll majd rajthoz.
A versenyautó szombat délután, életében először gurult ki a garázsból, Jörg Müller pilótával a volán mögött:
“Hatalmas pillanat ez mindazok számára, akik intenzív munkával, lelkes odaadással dolgoztak a BMW M6 GT3 fejlesztésén az elmúlt hónapok során” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Jens Marquardt. 
“Ez a versenyautó négy keréken egyesíti mindazt a tapasztalatot és tudást amit az elmúlt években a hosszú távú futamokon és a GT szériákban szereztünk. Zökkenőmentesen, a tervezett munkamenet szerint haladunk a fejlesztéssel, éppen ezért biztosak vagyunk benne, hogy 2016-ban egy ütős, minden tekintetben versenyképes géppel érkezünk meg a versenypályákra.” – fogalmazott az igazgató.
Jörg Müller módfelett izgatottan várta az új versenyautó első szabadtéri debütálását: “Leírhatatlan pillanat, amikor besétálsz a garázsba és megpillantod ezt az elképesztően gyönyörű autót. Roppant büszke vagyok, hogy én tehettem meg vele az első kilométereket. A motor lenyűgöző: erőteljes és nyomatékos, ami nagyon fontos egy ilyen autónál” – nyilatkozta a BMW német versenyzője az első kilométerek után.
A versenyautót az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 literes V8-as benzinmotor versenypályára hangolt változata mozgatja, szárazteknős kenési rendszerrel és több mint 500 lóerős teljesítménnyel, amely kevesebb, mint 1300 kilogrammos önsúllyal párosul. 
A BMW M6 GT3 többek között hatsebességes szekvenciális verseny váltóművet és erőteljes motorsport elektronikát is kapott, miközben karosszériájának légellenállási együtthatóját a BMW szélcsatornájában hangolták finomra.
A versenyautó megtervezésekor a legfontosabb szempont az volt, hogy a pilóta a lehető legnagyobb biztonságban legyen a volán mögött, annak érdekében pedig, hogy a GT3 a legmagasabb szintű védelmet nyújtsa sofőrjének, a BMW Motorsport saját fejlesztésű biztonsági cellát gyártott le a modellhez, amely a legszigorúbb biztonsági szabványoknak is megfelel és az FIA jóváhagyását élvezi. 
Kíváncsian várjuk a további teszteket, és az első éles versenyt.

Kommentek

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.