Megtette első kilométereit a BMW új szörnyetege

BMW M6 GT3

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.02.09. 17.45

Kigurult a BMW dingolfingi komplexumából a BMW M6 GT3 versenyautó.

Elérkezett a BMW vadonatúj, versenypályára épített GT nagyágyújának első zabolátlan edzésideje: január utolsó napján a BMW dingolfingi létesítményének aszfaltcsíkján lépett először színre a BMW M6 GT3, amellyel 2016-tól országos és nemzetközi szériákban, illetve klasszikus hosszú távú futamokon áll majd rajthoz.
A versenyautó szombat délután, életében először gurult ki a garázsból, Jörg Müller pilótával a volán mögött:
“Hatalmas pillanat ez mindazok számára, akik intenzív munkával, lelkes odaadással dolgoztak a BMW M6 GT3 fejlesztésén az elmúlt hónapok során” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Jens Marquardt. 
“Ez a versenyautó négy keréken egyesíti mindazt a tapasztalatot és tudást amit az elmúlt években a hosszú távú futamokon és a GT szériákban szereztünk. Zökkenőmentesen, a tervezett munkamenet szerint haladunk a fejlesztéssel, éppen ezért biztosak vagyunk benne, hogy 2016-ban egy ütős, minden tekintetben versenyképes géppel érkezünk meg a versenypályákra.” – fogalmazott az igazgató.
Jörg Müller módfelett izgatottan várta az új versenyautó első szabadtéri debütálását: “Leírhatatlan pillanat, amikor besétálsz a garázsba és megpillantod ezt az elképesztően gyönyörű autót. Roppant büszke vagyok, hogy én tehettem meg vele az első kilométereket. A motor lenyűgöző: erőteljes és nyomatékos, ami nagyon fontos egy ilyen autónál” – nyilatkozta a BMW német versenyzője az első kilométerek után.
A versenyautót az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 literes V8-as benzinmotor versenypályára hangolt változata mozgatja, szárazteknős kenési rendszerrel és több mint 500 lóerős teljesítménnyel, amely kevesebb, mint 1300 kilogrammos önsúllyal párosul. 
A BMW M6 GT3 többek között hatsebességes szekvenciális verseny váltóművet és erőteljes motorsport elektronikát is kapott, miközben karosszériájának légellenállási együtthatóját a BMW szélcsatornájában hangolták finomra.
A versenyautó megtervezésekor a legfontosabb szempont az volt, hogy a pilóta a lehető legnagyobb biztonságban legyen a volán mögött, annak érdekében pedig, hogy a GT3 a legmagasabb szintű védelmet nyújtsa sofőrjének, a BMW Motorsport saját fejlesztésű biztonsági cellát gyártott le a modellhez, amely a legszigorúbb biztonsági szabványoknak is megfelel és az FIA jóváhagyását élvezi. 
Kíváncsian várjuk a további teszteket, és az első éles versenyt.

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.