Megtette első kilométereit a BMW új szörnyetege

BMW M6 GT3

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2015.02.09. 17.45

Kigurult a BMW dingolfingi komplexumából a BMW M6 GT3 versenyautó.

Elérkezett a BMW vadonatúj, versenypályára épített GT nagyágyújának első zabolátlan edzésideje: január utolsó napján a BMW dingolfingi létesítményének aszfaltcsíkján lépett először színre a BMW M6 GT3, amellyel 2016-tól országos és nemzetközi szériákban, illetve klasszikus hosszú távú futamokon áll majd rajthoz.
A versenyautó szombat délután, életében először gurult ki a garázsból, Jörg Müller pilótával a volán mögött:
“Hatalmas pillanat ez mindazok számára, akik intenzív munkával, lelkes odaadással dolgoztak a BMW M6 GT3 fejlesztésén az elmúlt hónapok során” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Jens Marquardt. 
“Ez a versenyautó négy keréken egyesíti mindazt a tapasztalatot és tudást amit az elmúlt években a hosszú távú futamokon és a GT szériákban szereztünk. Zökkenőmentesen, a tervezett munkamenet szerint haladunk a fejlesztéssel, éppen ezért biztosak vagyunk benne, hogy 2016-ban egy ütős, minden tekintetben versenyképes géppel érkezünk meg a versenypályákra.” – fogalmazott az igazgató.
Jörg Müller módfelett izgatottan várta az új versenyautó első szabadtéri debütálását: “Leírhatatlan pillanat, amikor besétálsz a garázsba és megpillantod ezt az elképesztően gyönyörű autót. Roppant büszke vagyok, hogy én tehettem meg vele az első kilométereket. A motor lenyűgöző: erőteljes és nyomatékos, ami nagyon fontos egy ilyen autónál” – nyilatkozta a BMW német versenyzője az első kilométerek után.
A versenyautót az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 literes V8-as benzinmotor versenypályára hangolt változata mozgatja, szárazteknős kenési rendszerrel és több mint 500 lóerős teljesítménnyel, amely kevesebb, mint 1300 kilogrammos önsúllyal párosul. 
A BMW M6 GT3 többek között hatsebességes szekvenciális verseny váltóművet és erőteljes motorsport elektronikát is kapott, miközben karosszériájának légellenállási együtthatóját a BMW szélcsatornájában hangolták finomra.
A versenyautó megtervezésekor a legfontosabb szempont az volt, hogy a pilóta a lehető legnagyobb biztonságban legyen a volán mögött, annak érdekében pedig, hogy a GT3 a legmagasabb szintű védelmet nyújtsa sofőrjének, a BMW Motorsport saját fejlesztésű biztonsági cellát gyártott le a modellhez, amely a legszigorúbb biztonsági szabványoknak is megfelel és az FIA jóváhagyását élvezi. 
Kíváncsian várjuk a további teszteket, és az első éles versenyt.

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.