Elérkezett a BMW vadonatúj, versenypályára épített GT nagyágyújának első zabolátlan edzésideje: január utolsó napján a BMW dingolfingi létesítményének aszfaltcsíkján lépett először színre a BMW M6 GT3, amellyel 2016-tól országos és nemzetközi szériákban, illetve klasszikus hosszú távú futamokon áll majd rajthoz.
A versenyautó szombat délután, életében először gurult ki a garázsból, Jörg Müller pilótával a volán mögött:
“Hatalmas pillanat ez mindazok számára, akik intenzív munkával, lelkes odaadással dolgoztak a BMW M6 GT3 fejlesztésén az elmúlt hónapok során” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Jens Marquardt. 
“Ez a versenyautó négy keréken egyesíti mindazt a tapasztalatot és tudást amit az elmúlt években a hosszú távú futamokon és a GT szériákban szereztünk. Zökkenőmentesen, a tervezett munkamenet szerint haladunk a fejlesztéssel, éppen ezért biztosak vagyunk benne, hogy 2016-ban egy ütős, minden tekintetben versenyképes géppel érkezünk meg a versenypályákra.” – fogalmazott az igazgató.
Jörg Müller módfelett izgatottan várta az új versenyautó első szabadtéri debütálását: “Leírhatatlan pillanat, amikor besétálsz a garázsba és megpillantod ezt az elképesztően gyönyörű autót. Roppant büszke vagyok, hogy én tehettem meg vele az első kilométereket. A motor lenyűgöző: erőteljes és nyomatékos, ami nagyon fontos egy ilyen autónál” – nyilatkozta a BMW német versenyzője az első kilométerek után.
A versenyautót az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 literes V8-as benzinmotor versenypályára hangolt változata mozgatja, szárazteknős kenési rendszerrel és több mint 500 lóerős teljesítménnyel, amely kevesebb, mint 1300 kilogrammos önsúllyal párosul. 
A BMW M6 GT3 többek között hatsebességes szekvenciális verseny váltóművet és erőteljes motorsport elektronikát is kapott, miközben karosszériájának légellenállási együtthatóját a BMW szélcsatornájában hangolták finomra.
A versenyautó megtervezésekor a legfontosabb szempont az volt, hogy a pilóta a lehető legnagyobb biztonságban legyen a volán mögött, annak érdekében pedig, hogy a GT3 a legmagasabb szintű védelmet nyújtsa sofőrjének, a BMW Motorsport saját fejlesztésű biztonsági cellát gyártott le a modellhez, amely a legszigorúbb biztonsági szabványoknak is megfelel és az FIA jóváhagyását élvezi. 
Kíváncsian várjuk a további teszteket, és az első éles versenyt.