Gyermekkori álmom készül valóra válni, mondta el újságíróknak Christian Borgward, a cég elnöke, amikor bejelentette, hogy életre keltik az 1961 óta tetszhalott márkát.
Hogy mit fognak gyártani, az még rejtély, mindenesetre állítólag már egy évtizede dolgoznak a visszatérésen.


A Borgward márkát 1919-ben alapította Carl F.W. Borgward (1890, 1963).  A brémai konszern (három további márka: a Hansa, a Goliath és a Lloyd is alájuk tartozott) első autóját, a 2 lóerős Blitzkarrent 1924-ben dobta piacra; a háromkerekű apróság hallatlanul sikeres lett, mint kis-áruszállító, sőt, postai járműként is szolgált.
Legismertebb modelljük az Isabella (1954-1962) volt; a kabrió, kupé, szedán és kombi kivitelben kínált autó hátsó kerekeit egy másfél literes, 75 lóerős, soros négyhengeres motor hajtotta, modern, önhordó karosszériája és gazdagnak számító felszereltsége az Opel és Ford hasonló típusainál magasabb ár ellenére kifejezetten jó vétellé tették. Utódja, a P100 légrugózást kapott.
A Borgward ellen 1961-ben csődeljárást kértek beszállítói, mivel a cég nem fizette ki a számlákat. A cégalapító cáfolta, hogy fizetésképtelen volna, a vállalatot ennek ellenére bezárták. A hitelezőket és üzleti partnereket egyébként később az utolsó fillérig kifizették, és még mindig maradt pénze a cégnek, ami miatt gyorsan felröppen a pletyka, hogy valójában a konkurensek bosszújáról, összeesküvéséről volt szó.