Feltámasztanak egy legendás német márkát

Borgward (1929-1961)

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.07. 10.00

Több mint fél évszázados kómából szeretnék felébreszteni a Borgward márkát a család örökösei. Még nem tudni, mit fognak gyártani.

Gyermekkori álmom készül valóra válni, mondta el újságíróknak Christian Borgward, a cég elnöke, amikor bejelentette, hogy életre keltik az 1961 óta tetszhalott márkát.
Hogy mit fognak gyártani, az még rejtély, mindenesetre állítólag már egy évtizede dolgoznak a visszatérésen.


A Borgward márkát 1919-ben alapította Carl F.W. Borgward (1890, 1963).  A brémai konszern (három további márka: a Hansa, a Goliath és a Lloyd is alájuk tartozott) első autóját, a 2 lóerős Blitzkarrent 1924-ben dobta piacra; a háromkerekű apróság hallatlanul sikeres lett, mint kis-áruszállító, sőt, postai járműként is szolgált.
Legismertebb modelljük az Isabella (1954-1962) volt; a kabrió, kupé, szedán és kombi kivitelben kínált autó hátsó kerekeit egy másfél literes, 75 lóerős, soros négyhengeres motor hajtotta, modern, önhordó karosszériája és gazdagnak számító felszereltsége az Opel és Ford hasonló típusainál magasabb ár ellenére kifejezetten jó vétellé tették. Utódja, a P100 légrugózást kapott.
A Borgward ellen 1961-ben csődeljárást kértek beszállítói, mivel a cég nem fizette ki a számlákat. A cégalapító cáfolta, hogy fizetésképtelen volna, a vállalatot ennek ellenére bezárták. A hitelezőket és üzleti partnereket egyébként később az utolsó fillérig kifizették, és még mindig maradt pénze a cégnek, ami miatt gyorsan felröppen a pletyka, hogy valójában a konkurensek bosszújáról, összeesküvéséről volt szó.

Kommentek

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.