Ennél cukibb autót nem látsz már idén

Honda N-Truck/N-Camp

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.07. 11.00

A japán Camping Car kiállításon mutatta be új apróságát, pontosan apróság-párosát a Honda. Azonnal beleszerettünk.

Többszörösen eszementnek kell lenni ahhoz, hogy valaki rágerjedjen arra a járműszerelvényre, amit most mutatott be a Honda.
Először is nem árt, ha valaki rajong a japán mikroautókért. A Kei car műfaja szigorú szabályok szerint létezik, a mérnökök és tervezők a nagyvárosi létezés józan ész diktálta korlátain belül a lehető legtöbbet hozzák ki a legfeljebb 3,4 méteres, 1,48 méternél nem szélesebb autócskákból, amelyek magassága nem haladhatja meg a 2,0 métert, motorteljesítménye pedig a 64 lóerőt (az engedélyezett 660 köbcentiből egyébként ez is tisztességes).
Másodszor hasznos, ha alapvetően bejön a lakókocsizás intézménye. Azon belül is az észak-amerikai piacokon divatba hozott, nyerges vontatókat idéző konfiguráció, az “ötödik kerék”, amelynél a pickup platójára rögzített aljzathoz csatlakozik a teljes vontatmány. Ebben az esetben ez fizikailag nem volt megvalósítható, de a platócsökevény fölé benyúló hálófülkét imitáló csőr kellőképpen hitelesen hozza a szerethető formátumot.
Harmadszor pedig segít, ha kifejezetten rajongunk a szűk helyekért. Az agorafóbia nem feltétel, de az biztos, hogy sem a Honda N Box alapjaira épített, kétszemélyessé kurtított miniteherautó, sem a hasonló léptékű utánfutó nem azoknak készült, akik szeretnek kezüket-lábukat szétvetve elheveredni a kanapén. De miért is kellene mindig terpeszkedni: az N-Camp a maga szerethető berendezésével és a tető széléből kihúzható árnyékoló rolójával pont eleget kínál ahhoz, hogy egy szerelmes pár eltöltsön valahol egy romantikus hétvégét, távol a családtól.
A nyugati kultúrákban persze csak mosolygunk ezen az ötleten, nem csodálkoznánk azonban, ha Japánban valódi piaci kereslet mutatkozna iránta. A méregdrága, parányi ingatlanok honában (Tokióban a lakások átlagos négyzetméter-ára 940 ezer, új építésű ingatlan esetében 1,5 millió forint) ugyanis nincs nagyobb kincs a háborítatlan magánszféránál. 
Igaz, az utánfutó tárolására szolgáló garázs vagy felszíni parkoló legalább akkora kincs, úgyhogy még erre is kell találni egy megoldást.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.