Lebukott a kormány, hónapok óta készültek az új útdíjrendszerre

20 ezer forint lehetett volna az éves matrica ára

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.02.05. 09.45

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) több variációt dolgozott ki tavaly áprilisra az útdíjrendszer módosítására.

Orbán Viktor januárban “próbaüzemnek” nevezte a milliónyi hibával tarkított új útdíjrendszert, amiről eddig azt hittük, a kapkodó bevezetése, előkészítetlensége miatt csúszott ennyire félre. A csütörtöki sajtóinformációk szerint sok-sok hónapja készültek valamiféle pluszdíj bevezetésére, több terv is készült.

Amint a Népszabadság és a Magyar Hírlap a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) által közzétett dokumentumok alapján írja, több variációt dolgoztak ki már tavaly áprilisra az útdíjrendszer módosítására, de a kormány a javaslatok többségét elvetette.

Amatőr hibák, átvert autósok, bicskanyitogató tévedések - oltári káosz a fizetőssé tett utaknál. Ami biztos: kihúznak újabb tízmilliárdokat a zsebünkből.


A Népszabadság csütörtöki számában azt írta, a KKK nyolc variációt dolgozott ki, de a bevezetett változat gyakorlatilag egy kilencedik modell lett. A KKK-nak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízása alapján az átalánydíjas útdíjrendszer “bevételtermelő képességének fokozására” kellett megoldásokat javasolnia.

A különböző verziók – amelyek között szerepelt megyei matricát bevezető, de úthasználattal arányos fizetést is tartalmazó változat is – 43-135 százalékos tehernövekedést jelentettek volna a magyar autósoknak, illetve 15-34 százalékost a külföldieknek

Felmerült az is, hogy a megyei matricák az adott megye úthálózatának adottságaitól függően eltérő összegbe kerüljenek, de elvetették. A KKK-nál kiszámolták, hogy a legdrágább és a legolcsóbb matrica között meg lehetne tartani a háromszoros árkülönbséget. Méghozzá úgy, hogy közben az éves országos matrica ára 30 ezer, esetleg 20 ezer forintra is csökkenhetne.    

A Magyar Hírlap azt emelte ki, hogy a KKK készített olyan tervet is, amely szinte a teljes úthálózatot, a jelenlegi 1300 kilométer helyett 23 238 kilométert díjasította volna. A tanulmány szerint eddig a hazai autósok mindössze 47 százaléka vette igénybe az autópályákat.

A javaslatok között szerepelt az M0 és a az M31-es gyorsforgalmi utak díjasítása a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárművekre, ami 18,5 milliárd forint bevételt hozna, igaz, ebben az esetben meg kellene vizsgálni, hogy az uniós társfinanszírozás miatt milyen visszafizetési kötelezettség keletkezne.

Kommentek

  • menõmanó

    Ez is csak az abszolút hozzá nem értésüket mutatja.
    Mióta agyalnak rajta, de csak egy ilyen előkészítetlen, átgondolatlan rendszert tudtak összefabrikálni. Hű tükre az egész eddigi általános ténykedésüknek.
    Szánalmas egy társaság élén a legnagyobb bohóccal, csak sajnos ezen az embernek ezen nincs kedve nevetni.

  • M_m_m

    20000 forint lenne maximum a reális ár az éves matricáért. És a magyar jövedelmeket tekintve még akkor is jóval drágább lenne mint az osztrák és a svájci.

  • Iceman.

    M_m_m: Hogyan függhet a reális ár az átlagkeresettől? A reális ár képlete a nyereséges üzemeltetés…

  • hova

    Hol maradt a “beszélgetés” az emberek között, egyeztetés, vélemények értékelése, jobb v más lehetőségek felkonferálása? Hol maradt az európai emberi lojalítás, amire épülnek a normális emberi kapcsolatok? Ott, ahol a többi hasonlónál: sehol sem.

  • M_m_m

    Iceman,
    Ha Ausztriában tudják ennyiből üzemeltetni, akkor nálunk is kéne. Nálunk kevesebbet keres az útépítő mérnök, az aszfaltozo munkás, az utellenőr, a rendőr, soroljam még???
    Így elvarhato lenne az olcsóbb fenntartás.
    Ja persze csak nem a német, osztrák árnál drágábban kéne építeni sík terepen az autópályát…
    Szerintem itt hibádzik a rendszer.

  • Iceman.

    M_m_m; Ausztriában mondjuk 25% a korrupció, itthon meg 70. Ezután már nem olyan egyszerű a költségalapú üzemeltetés…

  • M_m_m

    Iceman, ott a pont Nálad :-)
    Te mondtad ki.
    Ezt mindenki tudja és mégis működik évtizedek óta :-)

  • menőmanó

    Iceman.

    Azért fizessünk többet, mert egy részét ellopják? Érdekes felfogás.
    Arról nem is beszélve, hogy ez egy állami szolgáltatás, ami nem kell hogy nyereséges legyen max. ne legyen veszteséges, ugyanis az utakat a mi adónkból építik és az autósok rengeteg egyéb adóval járulnak hozzá a költségvetés bevételéhez.

  • Iceman.

    Menomano,

    El kell keserítselek, de én mindig számolok azzal, hogy az alkalmazottaim lopnak és simán továbbhárítom a vevőre. Miért ne tenném?

  • M_m_m

    Érdekes felfogás ez Iceman.
    A mi cégünknél nem hagyják hogy az alkalmazottak lopjanak,szép is lenne.
    A megoldás nem a lopás átharitasa, hanem minél hatékonyabb visszaszorítása.

  • Kempelen

    M_m_m!

    Inkább fordítsuk ezt le a mi nyelvünkre! Ma Magyarországon az adócslók többet lopnak évente, mint bármelyik politikus bagázs egy ciklus alatt. Amit pedig nem fizetnek be adóba az adócsalók (cégek, dolgozók….) azt a költségvetés elveszi.

    Ha rendesen adóznának a népek, akkor lehet erre a sarcra sem lenne szükség.

  • Iceman.

    M_m_m: Egy pont után a lopás visszaszorításának költségei exponenciálisan növekednek és megjaladják a lopás értékét is. Költség alapon annak semmi értelme nincs.

  • menõmanó

    Iceman.

    Csak azt felejted el, hogy itt nem a te cégedről van szó.
    Egyébként mindenki úgy kalkulálja az árakat, ahogy akarja, amíg a piac elfogadja.

  • Vorserie

    Kempelen!

    Oké,igazad van!

    De mi van azokkal akik egész életükben rendesen adóztak?
    Azoknak azért kell több sarcot fizetni mert vannak akik adót csalnak?
    Én mit tehetek az adócsalók ellen?
    Fizessem meg helyettük is pl.:az SZJA-t hogy ne legyen útdíj?
    Helyén van ez így?Mindig azt a lovat kell ütni amelyik húz?

    Ha valaki lop akkor a másik fizessen többet?Az aki sosem lopott el semmit?

    És még csoda hogy a kevés tisztességes magyar emberek nagyrésze is frusztrált….

  • Iceman.

    Menőmanó: Nyilván a saját példámat ismerem a legjobban, de ez egy teljesen általános jelenség. Alacsony szinten a lopás lehetőségének, magas szinten korrupciós kockázatnak hívják. Mindenki számol vele, aki nem az meglepődik…

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Örülünk az értelmes hozzászólásoknak, ezért van itt a felület, de a másokat sértő kommenteket töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdvözlettel,
    Vezess

  • Macsingaga

    vezess-admin

    Az nem sértés kategória hogyha nyíltan le “adócsalóznak” mindenkit!?
    Itt is csak a kettős mérce?

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.