Az autógyártó hibázott, mégis a sofőr ment börtönbe

Három évet ült

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.05. 09.15

Hárommilliárd forint összegű kártérítést köteles fizetni a Toyota a ragadós gázpedál ügy egy újabb, bizarr fordulatokkal teli perében

Tizenegymillió dollár, azaz 3 milliárd Ft: ekkora kártérítés megfizetésére kötelezte Minnesota állam bírósága a Toyota észak-amerikai leányvállalatát, miután az esküdtek négy nap megbeszélés után arra a megállapításra jutottak, hogy 60 százalékban az autógyártó felelős azért a borzalmas balesetért, amelyet 2006-ban okozott egy férfi, és amelyben hárman életüket vesztették.
Koua Fong Lee éppen a templomból tartott hazafelé családjával, amikor egy kereszteződéshez érve fékje felmondta a szolgálatot. A Toyota Camry (fent) lassítás nélkül csapódott bele a lámpánál várakozó autókba. Több jármű is összetört, az egyik gyakorlatilag megsemmisült: ebben az autóban a sofőr és annak kilencéves kisfia életét vesztette, egy másik gyermek pedig lebénult, és később a szövődmények következtében meghalt.


A Camry sofőrje (jobbra) hiába állította a bíróságon, hogy autója meghibásodott, nem hittek neki, és letöltendő börtönbüntetésre ítélték. A Toyota gázpedál-botránya csak évekkel később robbant ki, és amikor a férfi tudomást szerzett a visszatérő hibáról, perújrafelvételt kért. Ennek során 2010-ben felmentették, ő pedig csatlakozott ahhoz a kollektív perhez, amelyben áldozatai – illetve a gyártási hiba áldozatai – kártérítést követeltek a Toyotától.
A bíróság most, két nappal ezelőtt hozta meg a felperesek számára kedvező döntést, amelyet annak ellenére megkönnyebbülten fogadott Koua Fong Lee tulajdonos, hogy a bíróság szerint 40 százalékban ő is felelőssé tehető a történtekért. “A börtönben eltöltött éveket már nem adhatják vissza ügyfelemnek, az azonban megnyugvással tölti el, hogy nem egyedül kell viselnie a felelősség terhét a balesetért.”
Az áldozatok ügyvédje szerint a családok szintén megnyugvással fogadták a döntést.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.