Pályaversenyautót faragtak a kis Porschéból

Porsche Cayman GT4

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.04. 08.45

A Carrera S motorjával, a 911 GT3 futóművével javította fel, és ütőképes utcai versenyautóvá tette belépő kupéját a Porsche.

Hét perc negyven másodperc: ennyi idő alatt tette meg a Nürburgring északi nagykörét a Porsche Cayman GT4, és ezzel olyan illusztris modellek társaságba verekedte be magát, mint a Mercedes SLS AMG, a Mercedes-Benz SLR McLaren vagy a Lamborghini Murcielago LP640 – vagy hogy máshogy fogalmazzunk, gyorsabb volt, mint a Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera vagy a Ford GT.
A Cayman GT4 a 911 Carrera S blokkját kapta meg; teljesítménye 385 LE, azaz pontosan 45-tel (avagy 13 %-kal) több, mint a nemrég bemutatott, akkor még csúcsverziónak számító Cayman GTS modell. A sebességváltó manuális, az autó 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – ez a motordonor Carrera S szintje. A végsebesség 295 km/óra.
A futómű a 911 GT3 komponenseiből építkezik, a hasmagasság 30 mm-rel csökkent, a fékeket megnövelték. Ha ezek a részletek nem tűnnek fel, a Cayman GT4 akkor is könnyen megkülönböztethető mezei testvéreitől: elöl három markáns légbeömlő torok, hátul egy masszív, rögzített légterelő segít az azonosításban. A GT4 az első Cayman, amelynek mindkét tengelyénél leszorítóerő ébred.
Az opciós listán karbon-kerámia  fékrendszer, szénszálas kompozit üléshéjak, egyedi tartalmakkal kiegészített Sport Chrono csomag, valamint pályaversenycsomag szerepel.
A GT4-et márciustól szállítja ki az ügyfelekhez a Porsche; a modell bruttó németországi vételára 86 ezer euró, azaz 16 százalékkal drágább, mint a Magyarországon 24 millió forintba kerülő Cayman GTS.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.