Nem lesz BMW-gyár Magyarországon

Szerző: Lencsés Csaba levél küldés 
Dátum: 2015.02.04. 08.31

Lehűtötte a reménykedőket a BMW-illetékese, nem épít gyárat nálunk a német cég.

“A BMW Group nem tervez magyarországi gyáregységet, az erre vonatkozó hírt megerősíteni vagy kommentálni nem áll módunkban!” – írta a Vezess.hu-nak szerda hajnalban Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs igazgatója.

Azután kerestük meg a BMW németországi központját, miután a vs.hu keddi cikkében állította: “magyarországi üzem építését mérlegeli a bajor BMW, de a konkrét helyszínről még nem született döntés”. A német cég ezzel cáfolta a beruházást.

Régóta terjengett a magyar sajtóban, hogy a BMW gyárhelyet keres a térségben. Merkel budapesti látogatását követően a vs.hu “magyar kormányzati, illetve német gazdasági forrásokra” hivatkozott.

A tegnapi cikkükben az is szerepelt: “szintén bizonyosnak tűnik, hogy a Mercedes a jelenlegi kecskeméti gyára mellé egy újabbat épít, amelyben egy új modell gyártása indulhat meg.” A Daimler szóvivőjének keddi közleménye cáfolta a belátható időn belüli gyárbővítést: “a lehetőség a kecskeméti gyár kibővítésére valóban létezik. Ez ettől még igaz. De ennél többről jelenleg nincs szó” – írja az Index.

Milyen autókat lopnak most? Itt a legfrissebb toplista!

Olvasta? Így trükközött a Suzuki-gyár tulajdonosa Magyarországon!

Bár nem lesz BMW-gyárunk, a márka erőteljesen jelen van az országban. A cégcsoport több mint kétszáz magyarországi beszállítóval van kapcsolatban, és jelenleg ötvennégy aktív partnerétől évente mintegy egymilliárd euró értékben vásárol különböző alkatrészeket.

Magyarországról öntvényeket, műszerfalegységeket, visszapillantó tükröket, zárakat és ablaktörlő szerkezeteket szállítanak a BMW-csoport gyáraiba, amelyeket a BMW, MINI vagy Rolls-Royce modellekhez használnak fel. Ezen cégek hozzávetőlegesen tízezer embernek adnak munkát, és ezzel a számmal tényleg kiemelkedünk a régióban. Románia tizenkilenc, Szlovákia huszonhat beszállítói partnert tud felmutatni.

Tudja, hogy miért rajonganak majd idén a magyarok? Itt a válaszok!

Kommentek

  • blikk

    Pontosan neki fogják az orrára kötni a BMW gyár terveit.

  • hova

    Ejnye-ejnye, de sajnálom.

  • CoIie

    Erkölcsileg aggályos lenne luxusautókat gyártani egy über szegény országban!
    De amúgy is a “burzsoázia diszkrét bája” nem engedi meg, hogy “nagyot álmodjunk”! :)

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.