Márciustól büntetnek a vadonatúj szupertraffipaxokkal

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.02.04. 13.45

Itthon még nem használt, új ellenőrzési rendszert tesztel a rendőrség. Az első 160 változtatható helyű kamerát már kiosztották.

Vadonatúj közlekedési ellenőrzési rendszert tesztel a rendőrség februárban, az első 160 változtatható helyű kamerát már kiosztották a megyei rendőr-főkapitányságoknak. Ezen felül mintegy 130 fix kamerát pedig az év végéig telepítenek.

A februári tesztüzem idején még nem kell számítaniuk az autósoknak arra, hogy az új kamerával mért sebességtúllépés esetén bírságolják őket, ugyanakkor a régi készülékeket is használja még a hatóság, és az azokkal mért sebességtúllépésnél büntetnek. Az új kamerákat márciustól használják véglegesen.

Az európai uniós finanszírozásból vásárolt, egyenként 5,7 millió forint értékű új eszközök a sebességtúllépés mellett forgalomszámlálásra, rendszámfelismerésre is alkalmasak. Áprilistól további funkcióit használják majd a készülékeknek: a tilos jelzésen való áthaladást, a záróvonal átlépését is figyelni tudják. Egy kiegészítő kézi berendezés segítségével a rendőrök azt is látni fogják, ha a kamerával figyelt autót körözik, lejárt a műszaki érvényessége, vagy épp nincs érvényes kötelező biztosítása. A rendszer arra is alkalmas, hogy ellenőrizzék a buszsáv jogosulatlan igénybe vételét vagy a biztonsági öv használatát.

Az ORFK szerint az úgynevezett VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat elnevezésű projekt szerepe kulcsfontosságú a közúti balesetek és sérülések számának csökkentésében. A fejlesztés keretében a rendőrség egy új, Európában is egyedülálló, preventív rendszer kiépítését tervezi. Ennek elsőként megvalósuló eleme a változtatható helyű, akár járőrautóból is működtethető, úgynevezett Komplex Közlekedési Ellenőrző Pontok (KKEP), vagyis az új típusú kamerák tesztüzeme, majd alkalmazása.

Az autósok országszerte találkozhatnak az új eszközökkel, a mobil készülékek mellé érkező fix kamerákat szintén országszerte telepítik és 365 forgalmi sávot figyelnek majd.

Kommentek

  • dieselpower89

    Büszkék lehetnek magukra…Megint nem kell dolgozniuk csak pénzt beszedniük…ügyes

  • kisgeza

    legyenek boldogok ha megrántanak 30ezerre, ahelyett hogy azokat kergetnék akik elviszik azt a pénzt amit bírságból kell visszapótolni

  • grobi74

    költsék gyógyszerre ez már lehúzás és nem a biztonságról szól!!!

  • somebody

    Hellyel közzel be kell tartani a szabályokat és no problem, fölösleges itt anyázni. Remélem ezek az új csodakütyük az életveszélyesen előző, ön- és közveszélyes elmebetegeket is kiszúrja. Egy 300.000 Ft-os csekkel és legalább 2 év jogsi bevonással értékelhetné a produkciójukat a tisztelt hatóság.

  • M_m_m

    somebody

    Egyetértek. Valóban a legveszélyesebbek a felelőtlenül előzők, őket kéne kiszűrni. De kétlem, hogy ez alkalmas lenne rá. Ahhoz mozgó kamerák kellenének.
    Amitől én tartok, az a lámpás kereszteződések. Én mindig figyelek, de igenis Budapesten muszáj néha átcsusszanni egy-egy sárgán, mert különben a mögöttem jövő másik autó belém szállna, ugyanis nem tartják be a megfelelő követési távolságot. Most akkor választhatok a büntetés vagy a kocsi összetörése között.
    Kérdés, hogy mennyire pénzbehajtós módon állítják be a kamerákat. Lehetne ezt polgárbarát módon is csinálni, és valóban csak a renitenseket kiszűrni, de kérdés, hogy mi a cél.

  • somebody

    M_m_m –
    Elvileg ezek valamilyen kamera alapú készülékek, úgyhogy elvileg alkalmas a kiszűrésre. Én úgy tudom a lámpás mókát már megszüntették, mert túlzott mértékűek voltak a büntetések. Egyébként a sárgán átcsusszanásért eddig se büntettek. Ha meg már piros, büntessenek is.

  • menőmanó

    Szerencsétlen pancser banda. Nyilatkozott egy féleszű a rádióban, hogy miért van ezekre szükség. Magyarázzák a bizonyítványt, holott teljesen egyértelmű, hogy a pénz beszedés a lényeg, nem a balesetek elkerülése.
    Az is egy dilettáns, aki ettől várja a veszélyes előzések megszüntetését. :)

  • M_m_m

    Menőmanó

    Énsem gondolom, hogy előzések kiszűrésére alkalmas lenne, de miért lenne ettől dilettáns somebody?
    Tisztelet, tisztelet, tisztelet:-)))

    Egyébként a piros lámpát nézni fogják, de kérdés, hogy a sárgán való átcsusszanást minek veszik. Ha azért nem büntetnek, csak a pirosért akkor valóban nincs vele gondom nekem sem,

    http://www.origo.hu/auto/20150204-draga-fotokra-keszulhetnek-az-autosok.html

  • Steppenwolf

    imi001 – 2015.02.04 17:26

    És arra gondoltál már, hogy mi lenne, ha nem sértenél szabályt? Akkor nem tudnának megbüntetni sem. Anyázás helyett próbáld ki egyszer, nekem eddig bejött. De ha jártál legalább a környező országok valamelyikében, akkor te is tudod, hogy szinte mindenhol szigorúbban büntetnek, mint nálunk.

    Mellesleg az utóbbi pár évben eléggé balkanizálódásnak indult az amúgy sem kifogásolhatatlan közlekedési kultúránk, úgyhogy bőven van mit kordában tartani.

  • somebody

    menőmanó –
    Meséld már el légyszíves Nagy Vezető, hogy akkor mivel lehet kiszűrni? Természetes szelekció vagy mi? Sajnos az már esetedben is csődöt mondott.

  • somebody

    Steppenwolf –
    Ilyen egyszerű, én is mentem már lakott területen óra szerint legalább 65-el trafi mellett mégsem kaptam csekket. Országúton 110-nél szintén nem jött csekk. Akit ilyen nagy tűréshatárok mellett bemérnek az tényleg meg is érdemli.

  • CoIie

    Városban, ha nem állítják prompt meg, nem kap csekket aki,

    sebesség korlátozás: 50 +
    közig. bírság határa: 15 +
    trafi pontatlanság: 3 +
    saját km óra pontatlanság, legyen 5
    azaz 72 km/h-val megy a saját órája szerint.

    Ezt lehet analóg módon áttenni pl. 70, 110 ill. 130 km-h ra!

    Szerintem príma jó rendszer van! Bármennyi trafi jöhet, a rendszer jó! :)

  • M_m_m

    Amikor 55-60-nal megyek az 50-es táblánál nagyjából mindenki le akar előzni, vagy meg is teszik ezt városon belül. Arra egyik hülye se gondol, hogy kikanyarodik elé egy keresztutcából valaki, amíg ő előz, vagy váratlanul előbújik egy eszetlen gyalogos.
    Emberek sajnos kell az országba a szigor, a birkák csak abból értenek.

  • CoIie

    Védett kereszteződésben jogos az előzés, gyalogosnak pedig nincs elsőbbsége csak a zebrán egyenes haladást tekintve.
    Mindenkinek ismernie kell akreszt, a gyalogosnak is, egyébként ott állnánk és olvasgatnánk közösen a kreszkönyvet…

  • dreiver

    Uraim! Szivesen hallanék arról, hogy a méregdrága új traffik mellett telik mindenütt egy doboz festékre és egy táblára is, gyalogátjárót előjelezni ott, ahol úgy ugrál a gyalog az autó elé, mintahogy az más időkben öngyilkosjelöltek “holtbiztos” módszere volt. Tellhetne számlálólámpákra kereszteződésekben járművek részére is, hogy ne vesszőfuttatósdi legyen egy átkelés, ahol fogalma nincsen a hátralevő időről az autósnak, de a csodatraffi majd kimutatja hány tized másodperccel maradt le. Az utóbbi évtizedben nem hallottam olyan intézkedésről ami racionálisan és jó szándékkal segitette volna a mai nagyobb volumenü közlekedést. Durvahangú fenyegetősdit -ami most is megy- annál többet. Lehet tapsolni.
    közleked

  • M_m_m

    Colie, persze lehet előzni, de ha mondjuk 75-tel elcsapsz egy gyalogost közben és netalán meghal, akkor mi van? Vagy jobbra kanyarodik valaki, aki miert számítana arra, hogy egy jobbról 50-60-tal közlekedő autó mögül egy barom 70-80-nal kivág és elfoglalja előzés közben a jobbra kikanyarodó sávját. Mindezt 50-es táblánál értem.

  • M_m_m

    dreiver, teljesen igazad van, a beszedett pénzeket fejlesztésekre kellene költeni!

  • CoIie

    Miért lehet az, hogy a válasz írás közben befrissül egy egészen másik cikk és minden írásom elvész? Sőt még a türelmem is! Így ez gagyi!

  • menőmanó

    somebody

    Valóban csődöt mondott mert itt írogatsz. :)
    Talán ha elgondolkodnál a dolgon, akkor nem kéne magyarázni.
    Országúton ahol ezek az esetek történnek ott egy statikus eszközzel nagyon nagy szerencse kell hozzá, hogy pont a kamera előtt történjen egy ilyen eset.
    Az ilyeneket kiszűrni nagyon nehéz, arról nem is beszélve, hogy nagyon sok balfék van, aki nem is állat módjára megy, csak egyszerűen nem tud előzni, távolságot felmérni. Ezek a szerencsétlenek legalább annyi balesetet okoznak mint a vagánykodó balfékek.
    Ezek az eszközök szerintem inkább a városi forgalomban hasznosabbak a régieknél.

  • menőmanó

    M_m_m

    A balfékeknek szinte mindegy, hogy 70-nel, vagy 60-nal előzöl a védett úton, akkor sem fog jobbra nézni a főútra kikanyarodáskor, csak balra.
    A veszély ugyan úgy fennáll.

  • CoIie

    A gépjárművezetés veszélyes üzem! A kresz betartása kötelező, de a kürt használata veszély esetén nem tilos! Sőt a jó előre használat még üdvözítőbb.

    Főként mostanában, hogy a Bécsi úton pofátlanul az elsőbséget meg nem adva, keresztbe kanyarodnak a forgalomban a végállomásról visszaforduló villamospótló buszok. Az ember megy 60-al és vagy 0-ra vészfékezve megáll a busz oldalába csapódás helyett, vagy beleáll a kürtbe és az öklét rázva kerülgeti a szabálytalan buszt… A BKV soförök amúgy is rendkívül szabálytalanok, sokszor jöttek velem szemben az én sávomban a túl nagy ívű kanyarodáskor, volt hogy 20m-t nekem kellett visszatoltanom a szabálytalansága miatt! Normális! Nem!

  • somebody

    menőmanó –
    Nyilván én sem arra gondoltam, hogy minden esetet kiszűr a rendszer. De sok telepített kamerával, gyakran változó mobil eszközökkel TALÁN valamit lehetne tenni ezek ellen az őrültek/szerencsétlenek ellen. A jelenlegi helyzettől mindenképpen jobb lenne, most jóformán semmilyen szankciótól nem kell félni a közveszélyes “előzés bajnokoknak”.

  • szaboata

    Utak helyett trafipaxokat,stadionokat,adóemelést,kórházbezárásokat.Hajrá
    Magyarország,hajrá magyarok!!!

  • szaboata

    Tessék mondani,korrupt politikust rögzítő kamera nincs? talán több pénz folyna be,mint így.És a társadalom is megnyugodna,és a közlekedés is szabályosabban zajlana.Ahogyan Európában szokás…

  • dodosch

    Azt lehet tudni, hogy a fixen telepítettek milyen módon mérnek? radar vagy lézer? ill. hogy mint eddig is a fixen telepítetteket kötelező-e kitáblázniuk (Radar Kontroll) vagy egyébb jelzéssel?

  • menõmanó

    somebody

    Ha belegondolsz nem olyan egyszerű országutakra telepített kamerákat kihelyezni. Még a nagyobb főutaknál is gond nem hogy az alsóbbrendű utakra.

  • imi001

    Steppenwolf – Mondjuk elfelejtem bekapcsolni az övet Meséld már el okostojás hogy magam kívül kiben okozok kárt ?? Megsúgom neked hogy közel 20 évig kamionoztam tudom hogy mi merre hány óra elárulom külföldön sem magasabbak a büntetések viszont a fizetések az itteninek 3- 4 szerese

  • menõmanó

    imi001

    Elképesztő, hogy még mindig él ez a korlátolt felfogás.
    Kinek okozol kárt?
    1. A társadalomnak, hiszen a kórházi ápolásod a többszörösébe kerül.
    2. A családtagjaidnak akik aggódnak érted, mert bekapcsolt övvel, lehet hogy kiszállsz az autóból és nem kirepülsz mondjuk egy fának.
    3. A közlekedő partnerednek, aki esetleg a balesetet okozta, de mivel nem voltál bekötve sokkal súlyosabban sérültél mintha be lettél volna kötve. Ez egy normális embert igen csak megvisel lelkileg.

    Én minden olyan közlekedővel kifizettetném a kórházi költségeit, aki nem használta az övet, függetlenül attól ki volt a hibás.

    A bítrságok összegével kapcsolatban maximálisan igazad van, de ez itt most elég kevés.

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Örülünk a témához kapcsolódó értelmes hozzászólásoknak, ezért van itt a felület, de a másokat sértő kommenteket törüljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdvözlettel,
    Vezess.hu

  • imi001

    men?manó Fogadni mertem volna hogy valaki előjön ezzel a kórházi ápolás baromsággal Na akkor kezdjük az elején 30 éve fizetem a tb t s kb ezalatt 5 ször voltam betegállományban 1 hétig . Milliókat fizettem már be akkor férjen már bele hogy engem is ellássanak a másik dolog ha kórházba kerülök akkor is sajna magam veszem meg a kezeléshez szükséges gyógyszereket hozzák utánam a tisztálkodáshoz elengedhetetlen dolgokat magyarul a befizetett milliók után kapok egy ágyat meg egy kihipózott ágyneműt na ennyit a magyar egészségügyről és a befizetett hozzájárulásomról Az hogy a családtagjaim mikor és hol aggódnak értem ahhoz meg senkinek semmi köze nehogy már ezt is a rendszer szabja meg aki meg a balesetet okozza azt ne az viselje meg hogy én nem voltam bekötve hanem az hogy ő okozta a balesetet

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.