Pár perce ért véget a Focus RS világpremierje Kölnben. Autentikus helyen, egy olajos padlós, gépzsírillatú motorgyártó csarnokban láttuk először a sportváltozatot, amely megkoronázza a Focus-kínálatot.

Egyelőre nem lehet hozzáférni az autóhoz, a dobogót biztonsági emberek állják körbe és fürtökben lógnak a kollégák az RS körül

Előzetesen csak pár adat a leleplezésen lőtt képekhez: a kocsi valóban 4×4-es lett, teljesítménye meghaladja a 320 lóerőt. Orrában az előd 2521 köbcentis öthengerese helyett a 2,3 literes, feltöltős négyhengerest találjuk, amely az új Mustang alapmotorja.

A rendezvényen felvonult a múlt összes RS-modellje, a ralicsíkokkal gyorsabbá tett, százra 14 másodperc alatt gyorsuló Taunus 15M RS-től a 350 lóerős, übergonosz Focus RS500-ig, rajta a 3M-mel kifejlesztett, mattfekete matricaborítással. Itt volt Ken Block is, aki nagy adag gumifüsttel mutatta meg, hogy mire képes a hátul is hajtó ötajtós.

Ken Block egy RS-prototípussal mutatott be egy rövidített gymkhana-gyakorlatot a kölni üzemben. Van egy 2009-es Focus RS-e és nemrég vett egy középmotoros RS200-ast, a B-csoportos raliszörny homologizációs alapját. 3,07 mp alatt gyorsul 96 km/órára, ami sokig Guinness-rekord volt a szériaautók között



Holnap délután részletes cikkben mutatjuk be az autót, addig nézzétek meg az első fotókat a helyszínről. Ha minden jól megy, jövő év elején jelenhet meg a legerősebb Focus a magyarországi márkakereskedésekben. Beállhat a vadító Mustang és a modellfrissítés utáni Focus ST mellé. Nem semmi felhozatal egyetlen márkától, pedig az új GT-ről még szót sem ejtettünk.