Ráncfelvarrás helyett új modell a Ferraritól

Ferrari 488 GTB

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.03. 14.00

Faceliftre számítottunk, de gyakorlatilag vadonatúj modellt kaptunk: a 488 GTB új koncepció szerint épült, a 458 Italia szívó V8-asát ikerturbós egység váltja.

Erősebb és gyorsabb lett elődjénél a 488 GTB (Gran Tourismo Berlinetta), a Ferrari 458 Italia helyébe lépő kupé. A legfontosabb újdonság a korábban már beharangozott 3,9 literes ikerturbós V8-as motor, amely a korábbi becslésekkel összhangban pontosan 100 lóerővel erősebb és 180 Nm-rel nyomatékosabb, mint az előd 4,5 literes szívó erőforrása. 
A 488 GTB 670 lóereje 330 km/óra végsebességet engedélyez (458: 325 km/óra), a módosított, hétfokozatú DSG váltón keresztül érvényesülő 760 Nm nyomaték 100 km/órára 3,0 másodperc alatt katapultálja az autót; ez pontosan 4 tizedmásodperccel jobb érték, mint amit a 458 tudott. Ez persze nem csak a motoron múlik: a váltómű áttételeit úgy konfigurálták, hogy padlógázas gyorsításnál a fokozatok szinte észrevétlenül követik egymást. A lámpától indulva mindössze 8,3 másodpercen belül 200-on van az autó.
A rajongók aggályainak gyorsulásra, robbanékonyságra vonatkozó része tehát a jelek szerint alaptalannak bizonyult, ám nem kevésbé fontos a megfelelő motorhang: a Ferrari ígérete szerint módosított kipufogórendszer gondoskodik a teli torkos, hamisítatlan üvöltésről.
A 488 GTB egyébként minden hasonlósága ellenére könnyen megkülönböztethető a 458-tól: más az első lökhárító, a légbeömlő, a motorhoz nagyobb oldalsó torkok szívják a friss levegőt, hátul a központi tripla kipufogót konvencionálisabb dupla végcső váltotta fel. 
Az utastérben hasonló a helyzet, minden nagyon hasonló, de valójában vadonatújak a kezelőszervek, a légbeömlők, és még a műszerfalat is átdolgozták. Újak az ülések, és módosult az audiorendszer kezelőfelülete.
A Ferrari 488 GTB márciusban mutatkozik be hivatalosan, a Spider verzióra szeptember táján számítunk.

Kommentek

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.