Erősebb és gyorsabb lett elődjénél a 488 GTB (Gran Tourismo Berlinetta), a Ferrari 458 Italia helyébe lépő kupé. A legfontosabb újdonság a korábban már beharangozott 3,9 literes ikerturbós V8-as motor, amely a korábbi becslésekkel összhangban pontosan 100 lóerővel erősebb és 180 Nm-rel nyomatékosabb, mint az előd 4,5 literes szívó erőforrása. 
A 488 GTB 670 lóereje 330 km/óra végsebességet engedélyez (458: 325 km/óra), a módosított, hétfokozatú DSG váltón keresztül érvényesülő 760 Nm nyomaték 100 km/órára 3,0 másodperc alatt katapultálja az autót; ez pontosan 4 tizedmásodperccel jobb érték, mint amit a 458 tudott. Ez persze nem csak a motoron múlik: a váltómű áttételeit úgy konfigurálták, hogy padlógázas gyorsításnál a fokozatok szinte észrevétlenül követik egymást. A lámpától indulva mindössze 8,3 másodpercen belül 200-on van az autó.
A rajongók aggályainak gyorsulásra, robbanékonyságra vonatkozó része tehát a jelek szerint alaptalannak bizonyult, ám nem kevésbé fontos a megfelelő motorhang: a Ferrari ígérete szerint módosított kipufogórendszer gondoskodik a teli torkos, hamisítatlan üvöltésről.
A 488 GTB egyébként minden hasonlósága ellenére könnyen megkülönböztethető a 458-tól: más az első lökhárító, a légbeömlő, a motorhoz nagyobb oldalsó torkok szívják a friss levegőt, hátul a központi tripla kipufogót konvencionálisabb dupla végcső váltotta fel. 
Az utastérben hasonló a helyzet, minden nagyon hasonló, de valójában vadonatújak a kezelőszervek, a légbeömlők, és még a műszerfalat is átdolgozták. Újak az ülések, és módosult az audiorendszer kezelőfelülete.
A Ferrari 488 GTB márciusban mutatkozik be hivatalosan, a Spider verzióra szeptember táján számítunk.