Ráncfelvarrás helyett új modell a Ferraritól

Ferrari 488 GTB

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.03. 14.00

Faceliftre számítottunk, de gyakorlatilag vadonatúj modellt kaptunk: a 488 GTB új koncepció szerint épült, a 458 Italia szívó V8-asát ikerturbós egység váltja.

Erősebb és gyorsabb lett elődjénél a 488 GTB (Gran Tourismo Berlinetta), a Ferrari 458 Italia helyébe lépő kupé. A legfontosabb újdonság a korábban már beharangozott 3,9 literes ikerturbós V8-as motor, amely a korábbi becslésekkel összhangban pontosan 100 lóerővel erősebb és 180 Nm-rel nyomatékosabb, mint az előd 4,5 literes szívó erőforrása. 
A 488 GTB 670 lóereje 330 km/óra végsebességet engedélyez (458: 325 km/óra), a módosított, hétfokozatú DSG váltón keresztül érvényesülő 760 Nm nyomaték 100 km/órára 3,0 másodperc alatt katapultálja az autót; ez pontosan 4 tizedmásodperccel jobb érték, mint amit a 458 tudott. Ez persze nem csak a motoron múlik: a váltómű áttételeit úgy konfigurálták, hogy padlógázas gyorsításnál a fokozatok szinte észrevétlenül követik egymást. A lámpától indulva mindössze 8,3 másodpercen belül 200-on van az autó.
A rajongók aggályainak gyorsulásra, robbanékonyságra vonatkozó része tehát a jelek szerint alaptalannak bizonyult, ám nem kevésbé fontos a megfelelő motorhang: a Ferrari ígérete szerint módosított kipufogórendszer gondoskodik a teli torkos, hamisítatlan üvöltésről.
A 488 GTB egyébként minden hasonlósága ellenére könnyen megkülönböztethető a 458-tól: más az első lökhárító, a légbeömlő, a motorhoz nagyobb oldalsó torkok szívják a friss levegőt, hátul a központi tripla kipufogót konvencionálisabb dupla végcső váltotta fel. 
Az utastérben hasonló a helyzet, minden nagyon hasonló, de valójában vadonatújak a kezelőszervek, a légbeömlők, és még a műszerfalat is átdolgozták. Újak az ülések, és módosult az audiorendszer kezelőfelülete.
A Ferrari 488 GTB márciusban mutatkozik be hivatalosan, a Spider verzióra szeptember táján számítunk.

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.