Így mondják franciául, hogy Qashqai

Renault Kadjar

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.03. 08.00

A Nissan kompakt szabadidőjárművével közös padlólemezére, a városi Renault Captur stíluselemeit felhasználva született meg a 4,5 méteres Renault Kadjar.

Legelső kompakt szabadidőjárműveként emlegeti újdonságát a Renault, ami csak akkor igaz, ha a saját fejlesztést tekintjük, hiszen a rövid és szerencsétlen életű Koleost koreai bevándorlóként honosították a franciák. A Kadjar ezzel szemben ízig-vérig  francia termék – eltekintve persze a padlólemezétől, amely a második generációs Nissan Qashqai alapjául is szolgál. 
A Renault hivatalosan a Koleos alá sorolja be a modellt, a két típus közötti, alig 5 centis hosszkülönbség azonban ezt nem teszi indokolttá – igaz, a Kadjar tíz centivel alacsonyabb (160 cm) az idősebb fivérnél. Ahelyett azonban, hogy ezen agyalnánk, lássuk a részleteket.
Formai szempontból nincs nagy meglepetés, a Clióval kezdett és a Capturrel folytatott dizájn L-es méretben is jól mutat, a 19 centis szabad hasmagasság és a fekete kerékívek kifejezetten robusztussá teszik az egyébként kecses vonalú modell megjelenését. Fontos újdonság a LED-es fényszóró, ami az első lámpatest izgalmas integrációját tette lehetővé az orr kialakításában.
A beltér ugyanúgy nem hoz újat, mint a forma, a kezelőszervek, beleértve az R-Link 2 online multimédiás rendszert is, a Renault egyéb, új generációs típusaiból ismerősek. A variálható csomagtartó 472 literes.
A Kadjar hajtáslánc-választékáról egyelőre nincsenek információk, annyit viszont lehet tudni, hogy az elsőkerék-hajtás mellett 4WD hajtásképlettel is megvásárolható lesz a típus, a fronthajtású változatokon szelektív ESP-vezérlés segíti az előrejutást gyenge tapadású útfelületen.
A teljes körű leleplezésre március elején kerül sor.

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.