Így mondják franciául, hogy Qashqai

Renault Kadjar

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.03. 08.00

A Nissan kompakt szabadidőjárművével közös padlólemezére, a városi Renault Captur stíluselemeit felhasználva született meg a 4,5 méteres Renault Kadjar.

Legelső kompakt szabadidőjárműveként emlegeti újdonságát a Renault, ami csak akkor igaz, ha a saját fejlesztést tekintjük, hiszen a rövid és szerencsétlen életű Koleost koreai bevándorlóként honosították a franciák. A Kadjar ezzel szemben ízig-vérig  francia termék – eltekintve persze a padlólemezétől, amely a második generációs Nissan Qashqai alapjául is szolgál. 
A Renault hivatalosan a Koleos alá sorolja be a modellt, a két típus közötti, alig 5 centis hosszkülönbség azonban ezt nem teszi indokolttá – igaz, a Kadjar tíz centivel alacsonyabb (160 cm) az idősebb fivérnél. Ahelyett azonban, hogy ezen agyalnánk, lássuk a részleteket.
Formai szempontból nincs nagy meglepetés, a Clióval kezdett és a Capturrel folytatott dizájn L-es méretben is jól mutat, a 19 centis szabad hasmagasság és a fekete kerékívek kifejezetten robusztussá teszik az egyébként kecses vonalú modell megjelenését. Fontos újdonság a LED-es fényszóró, ami az első lámpatest izgalmas integrációját tette lehetővé az orr kialakításában.
A beltér ugyanúgy nem hoz újat, mint a forma, a kezelőszervek, beleértve az R-Link 2 online multimédiás rendszert is, a Renault egyéb, új generációs típusaiból ismerősek. A variálható csomagtartó 472 literes.
A Kadjar hajtáslánc-választékáról egyelőre nincsenek információk, annyit viszont lehet tudni, hogy az elsőkerék-hajtás mellett 4WD hajtásképlettel is megvásárolható lesz a típus, a fronthajtású változatokon szelektív ESP-vezérlés segíti az előrejutást gyenge tapadású útfelületen.
A teljes körű leleplezésre március elején kerül sor.

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.