Legelső kompakt szabadidőjárműveként emlegeti újdonságát a Renault, ami csak akkor igaz, ha a saját fejlesztést tekintjük, hiszen a rövid és szerencsétlen életű Koleost koreai bevándorlóként honosították a franciák. A Kadjar ezzel szemben ízig-vérig  francia termék – eltekintve persze a padlólemezétől, amely a második generációs Nissan Qashqai alapjául is szolgál. 
A Renault hivatalosan a Koleos alá sorolja be a modellt, a két típus közötti, alig 5 centis hosszkülönbség azonban ezt nem teszi indokolttá – igaz, a Kadjar tíz centivel alacsonyabb (160 cm) az idősebb fivérnél. Ahelyett azonban, hogy ezen agyalnánk, lássuk a részleteket.
Formai szempontból nincs nagy meglepetés, a Clióval kezdett és a Capturrel folytatott dizájn L-es méretben is jól mutat, a 19 centis szabad hasmagasság és a fekete kerékívek kifejezetten robusztussá teszik az egyébként kecses vonalú modell megjelenését. Fontos újdonság a LED-es fényszóró, ami az első lámpatest izgalmas integrációját tette lehetővé az orr kialakításában.
A beltér ugyanúgy nem hoz újat, mint a forma, a kezelőszervek, beleértve az R-Link 2 online multimédiás rendszert is, a Renault egyéb, új generációs típusaiból ismerősek. A variálható csomagtartó 472 literes.
A Kadjar hajtáslánc-választékáról egyelőre nincsenek információk, annyit viszont lehet tudni, hogy az elsőkerék-hajtás mellett 4WD hajtásképlettel is megvásárolható lesz a típus, a fronthajtású változatokon szelektív ESP-vezérlés segíti az előrejutást gyenge tapadású útfelületen.
A teljes körű leleplezésre március elején kerül sor.