Húszezer megyematricát váltanak vissza

A várt Pest megyei fölény az értékesítésben

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.02.03. 08.30

Csaknem ezren kérték vissza megyei matricára kifizetett pénzüket hétfő délutánig az állami útdíjszedőtől, ahol úgy becsülik, 20 ezer matricát váltanak vissza.

Csaknem ezren kérték vissza megyei matricára kifizetett pénzüket hétfő délutánig az állami útdíjszedőtől, ahol úgy becsülik, 20 ezer matricát váltanak vissza. Ez 100 millió forintos visszafizetést jelent a március 15-i határidőig – írta a Népszabadság.

A félkörgyűrűnek az M5-ös autópálya, és a 4-es főút, valamint az M3-as, és a 11-es főút közötti szakaszai lesznek fizetősek, valamint a gyorsforgalmi úthálózat M0-son belüli részei (például az M3-as és az M1/M7-es bevezető szakasza a Budapest tábláig), plusz néhány autóút (például az M2)


A lap keddi számában a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) adatait idézve azt írták: januárban összesen 1,44 millió matricát értékesítettek, ebből az éves 220 ezer, havi 92 ezer, tíznapos 510 ezer volt, a többit a megyei matricák tették ki. A megyei matricákból több mint 3 milliárd forint folyt be a NÚSZ-hoz, ezt az összeget csökkenti majd a 100 milliósra becsült visszafizetés.

A NÚSZ tájékoztatása szerint az elektronikus visszaváltás mellett mobil díjellenőr autóknál is lehetővé teszik a visszaváltást egyes helyeken. A legnagyobb visszaváltási rohamra Budapesten, Vas megyében, illetve a Veszprém megyei matricák visszaváltásánál számítanak. Vasban az összes (7600) eladott matrica visszaváltása várható, mivel az M86-ost kivették a fizetős szakaszok közül. És ugyanez vonatkozik a Veszprém megyei matricákra (4800), amelyek feleslegessé váltak, miután az M7-es rövidke veszprémi szakaszára sem kell megyei matricát váltani a közelmúltban módosított rendelet alapján.

Az eladott megyematricák kimagasló többsége, 410 ezer darab Pest megyei, a második helyen álló Fejér értékesítése is eltörpül e mennyiség mellett a maga 52 ezres értékével. A harmadik helyen Győr-Moson-Sopron áll 31 ezer darabbal.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.