Húszezer megyematricát váltanak vissza

A várt Pest megyei fölény az értékesítésben

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.02.03. 08.30

Csaknem ezren kérték vissza megyei matricára kifizetett pénzüket hétfő délutánig az állami útdíjszedőtől, ahol úgy becsülik, 20 ezer matricát váltanak vissza.

Csaknem ezren kérték vissza megyei matricára kifizetett pénzüket hétfő délutánig az állami útdíjszedőtől, ahol úgy becsülik, 20 ezer matricát váltanak vissza. Ez 100 millió forintos visszafizetést jelent a március 15-i határidőig – írta a Népszabadság.

A félkörgyűrűnek az M5-ös autópálya, és a 4-es főút, valamint az M3-as, és a 11-es főút közötti szakaszai lesznek fizetősek, valamint a gyorsforgalmi úthálózat M0-son belüli részei (például az M3-as és az M1/M7-es bevezető szakasza a Budapest tábláig), plusz néhány autóút (például az M2)


A lap keddi számában a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) adatait idézve azt írták: januárban összesen 1,44 millió matricát értékesítettek, ebből az éves 220 ezer, havi 92 ezer, tíznapos 510 ezer volt, a többit a megyei matricák tették ki. A megyei matricákból több mint 3 milliárd forint folyt be a NÚSZ-hoz, ezt az összeget csökkenti majd a 100 milliósra becsült visszafizetés.

A NÚSZ tájékoztatása szerint az elektronikus visszaváltás mellett mobil díjellenőr autóknál is lehetővé teszik a visszaváltást egyes helyeken. A legnagyobb visszaváltási rohamra Budapesten, Vas megyében, illetve a Veszprém megyei matricák visszaváltásánál számítanak. Vasban az összes (7600) eladott matrica visszaváltása várható, mivel az M86-ost kivették a fizetős szakaszok közül. És ugyanez vonatkozik a Veszprém megyei matricákra (4800), amelyek feleslegessé váltak, miután az M7-es rövidke veszprémi szakaszára sem kell megyei matricát váltani a közelmúltban módosított rendelet alapján.

Az eladott megyematricák kimagasló többsége, 410 ezer darab Pest megyei, a második helyen álló Fejér értékesítése is eltörpül e mennyiség mellett a maga 52 ezres értékével. A harmadik helyen Győr-Moson-Sopron áll 31 ezer darabbal.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.