A tamáskodók régóta károgják, és most be is következett: az online hálózatra kötött autókra bizony újszerű, félelmetes veszélyek leselkednek.
A BMW csoport bejelentette, hogy biztonsági hibát fedeztek fel a ConnectedDrive távvezérlő szoftverben. A kényelmi  szolgáltatásként kifejlesztett és beépített rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető a távolból végrehajtson egy sor alapvető járművezérlési funkciót, például az ajtózárak aktiválását vagy oldását.
Pontosan ez a funkció bizonyult feltörhetőnek, ezért a BMW úgy döntött, a mintegy 2,2 millió darab, érintett BMW, Rolls-Royce és MINI típusú autónál a szoftver frissítésével orvosolja a hibát. A legszebb az egészben, hogy a monstre visszahívás voltaképpen nem is volt visszahívás: a frissítések az online adatkapcsolatnak köszönhetően a távolból, automatikusan elvégezhetők.
 
Magára a hibára az ADAC szakemberei derítettek fényt még tavaly év végén. Több autó példáján is sikerült bebizonyítaniuk, hogy az ajtókat bűnözők is kinyithatják a gyári kódolás hiányosságai miatt. A legnagyobb német autóklub tekintélyét a közelmúltban erősen megtépázta a Sárga Angyal-díjjal kapcsolatos visszaélés, konkrétan a szavazatszámok meghamisítása.

Talán ezért, talán más okból, de az ADAC nagyon ügyelt, hogy ne kövessen el hibát a biztonsági lyuk kommunikációjában. A fogyasztóvédelmi szervezet először nem a sajtót, hanem a BMW-t értesítette a felfedezésről, és csak akkor fordult a nyilvánossághoz, amikor a gyár a távolból megoldotta a problémát. Ezzel a megoldással elkerülhető volt, hogy a lehetőségről az ADAC-től értesülő bűnözők tömegesen törjék fel az érintett autókat – írta az eset hátteréről az Automobilwoche című német szaklap.