Fronthajtású a Nissan új Le Mans-i versenyautója!

Nissan GT-R LM NISMO

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.02. 08.00

Elbúcsúzott a kísérleti macisajt-formátumtól a Nissan, de továbbra is formát bont: a japánok vasárnap éjjel leleplezték vadonatúj LMP1-es versenyautójukat.

A tegnapi amerikaifoci-döntő, a 49. Super Bowl alatt rántotta le a leplet a GT-R LM Nismo versenyautóról, és egyben mutatta be új Le Mans-i versenypartnereit a Nissan.
A TAG Heuer, a Motul és a Michelin támogatásával idén rajthoz álló GT-R LM Nismo sem az utcai alapmodell konfigurációját, sem a versenypályák hagyományait nem követi: orrmotorja az első kerekeket hajtja, ráadásul 3,0 literes, ikerturbós V6-osának erejét KERS-rendszer támogatja meg.
Az FIA hosszú távú versenysorozatának (WEC) királykategóriájában induló LMP1-es modellről jó néhány részletet is elárult a Nissan. A 60 fokos hengerszögű blokk égéstereibe közvetlen befecskendezés juttatja a keveréket, mintegy 30 százalékkal kevesebbet, mint egy átlagos 2013-as Le Mans-i benzinmotor – ez az új LMP1-es szabályok miatt fontos, mivel nem a teljesítményt, hanem az átfolyó üzemanyag mennyiségét korlátozzák. 
A sebességváltó egy ötfokozatú, szekvenciális egység, amely korlátozottan önzáró differenciálművön át hajtja az első kerekeket. A 880 kilogramm tömegű autó karosszériája szénszálas kompozit panelekből áll, a lengéscsillapítók minden irányban állíthatók, a hátsó kanyarstabilizátor hidraulikus. Az elöl hat, hátul négydugattyús fékek elektronikus vezérlést (brake by wire) kaptak, a fékegyensúlyt a pilóta menet közben szabályozhatja, akárcsak a kipörgésgátlót.
Az autó megjelenésében eltér a megszokott LMP1-es mezőnytől: az orrmotor miatt a vezetőfülkét egészen hátratolták. Az első kerekek nagyobbak, mint a hátsók (14 vs 9 col), ami a tudatosan orrnehéz kialakítást segíti elő, erre pedig azért van szükség, hogy minél nagyobb súly nyomja az aszfaltra az erőt átvivő első kerekeket. Ugyanezt támogatja a szokásostól eltérő aerodinamikai konfiguráció.
A leendő pilóták közül egyelőre egyet árultak el: a spanyol Marc Gene 2009-ben elsőként haladt át a 24 órás verseny célvonalán, az elmúlt években a Ferrari tesztpilótája volt.
A Nissan legutóbbi Le Mans-i versenyautója szintén formabontó volt; a hosszú, keskeny orr a dragsterek formátumát idézte; a rendkívül csekély homlokfelület remek aerodinamikai adottságokkal ruházta fel az autót. A ZEOD RC a Le Mans kísérleti osztályában indult, és bár tavaly fel kellett adnia a versenyt, a csapat sikeresen teljesítette célkitűzéseit: tisztán elektromos hajtással 300 km/óra feletti sebességet értek el, illetve megtettek egy teljes kört.

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.