Fronthajtású a Nissan új Le Mans-i versenyautója!

Nissan GT-R LM NISMO

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.02. 08.00

Elbúcsúzott a kísérleti macisajt-formátumtól a Nissan, de továbbra is formát bont: a japánok vasárnap éjjel leleplezték vadonatúj LMP1-es versenyautójukat.

A tegnapi amerikaifoci-döntő, a 49. Super Bowl alatt rántotta le a leplet a GT-R LM Nismo versenyautóról, és egyben mutatta be új Le Mans-i versenypartnereit a Nissan.
A TAG Heuer, a Motul és a Michelin támogatásával idén rajthoz álló GT-R LM Nismo sem az utcai alapmodell konfigurációját, sem a versenypályák hagyományait nem követi: orrmotorja az első kerekeket hajtja, ráadásul 3,0 literes, ikerturbós V6-osának erejét KERS-rendszer támogatja meg.
Az FIA hosszú távú versenysorozatának (WEC) királykategóriájában induló LMP1-es modellről jó néhány részletet is elárult a Nissan. A 60 fokos hengerszögű blokk égéstereibe közvetlen befecskendezés juttatja a keveréket, mintegy 30 százalékkal kevesebbet, mint egy átlagos 2013-as Le Mans-i benzinmotor – ez az új LMP1-es szabályok miatt fontos, mivel nem a teljesítményt, hanem az átfolyó üzemanyag mennyiségét korlátozzák. 
A sebességváltó egy ötfokozatú, szekvenciális egység, amely korlátozottan önzáró differenciálművön át hajtja az első kerekeket. A 880 kilogramm tömegű autó karosszériája szénszálas kompozit panelekből áll, a lengéscsillapítók minden irányban állíthatók, a hátsó kanyarstabilizátor hidraulikus. Az elöl hat, hátul négydugattyús fékek elektronikus vezérlést (brake by wire) kaptak, a fékegyensúlyt a pilóta menet közben szabályozhatja, akárcsak a kipörgésgátlót.
Az autó megjelenésében eltér a megszokott LMP1-es mezőnytől: az orrmotor miatt a vezetőfülkét egészen hátratolták. Az első kerekek nagyobbak, mint a hátsók (14 vs 9 col), ami a tudatosan orrnehéz kialakítást segíti elő, erre pedig azért van szükség, hogy minél nagyobb súly nyomja az aszfaltra az erőt átvivő első kerekeket. Ugyanezt támogatja a szokásostól eltérő aerodinamikai konfiguráció.
A leendő pilóták közül egyelőre egyet árultak el: a spanyol Marc Gene 2009-ben elsőként haladt át a 24 órás verseny célvonalán, az elmúlt években a Ferrari tesztpilótája volt.
A Nissan legutóbbi Le Mans-i versenyautója szintén formabontó volt; a hosszú, keskeny orr a dragsterek formátumát idézte; a rendkívül csekély homlokfelület remek aerodinamikai adottságokkal ruházta fel az autót. A ZEOD RC a Le Mans kísérleti osztályában indult, és bár tavaly fel kellett adnia a versenyt, a csapat sikeresen teljesítette célkitűzéseit: tisztán elektromos hajtással 300 km/óra feletti sebességet értek el, illetve megtettek egy teljes kört.

Kommentek

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.