A tegnapi amerikaifoci-döntő, a 49. Super Bowl alatt rántotta le a leplet a GT-R LM Nismo versenyautóról, és egyben mutatta be új Le Mans-i versenypartnereit a Nissan.
A TAG Heuer, a Motul és a Michelin támogatásával idén rajthoz álló GT-R LM Nismo sem az utcai alapmodell konfigurációját, sem a versenypályák hagyományait nem követi: orrmotorja az első kerekeket hajtja, ráadásul 3,0 literes, ikerturbós V6-osának erejét KERS-rendszer támogatja meg.
Az FIA hosszú távú versenysorozatának (WEC) királykategóriájában induló LMP1-es modellről jó néhány részletet is elárult a Nissan. A 60 fokos hengerszögű blokk égéstereibe közvetlen befecskendezés juttatja a keveréket, mintegy 30 százalékkal kevesebbet, mint egy átlagos 2013-as Le Mans-i benzinmotor – ez az új LMP1-es szabályok miatt fontos, mivel nem a teljesítményt, hanem az átfolyó üzemanyag mennyiségét korlátozzák. 
A sebességváltó egy ötfokozatú, szekvenciális egység, amely korlátozottan önzáró differenciálművön át hajtja az első kerekeket. A 880 kilogramm tömegű autó karosszériája szénszálas kompozit panelekből áll, a lengéscsillapítók minden irányban állíthatók, a hátsó kanyarstabilizátor hidraulikus. Az elöl hat, hátul négydugattyús fékek elektronikus vezérlést (brake by wire) kaptak, a fékegyensúlyt a pilóta menet közben szabályozhatja, akárcsak a kipörgésgátlót.
Az autó megjelenésében eltér a megszokott LMP1-es mezőnytől: az orrmotor miatt a vezetőfülkét egészen hátratolták. Az első kerekek nagyobbak, mint a hátsók (14 vs 9 col), ami a tudatosan orrnehéz kialakítást segíti elő, erre pedig azért van szükség, hogy minél nagyobb súly nyomja az aszfaltra az erőt átvivő első kerekeket. Ugyanezt támogatja a szokásostól eltérő aerodinamikai konfiguráció.
A leendő pilóták közül egyelőre egyet árultak el: a spanyol Marc Gene 2009-ben elsőként haladt át a 24 órás verseny célvonalán, az elmúlt években a Ferrari tesztpilótája volt.
A Nissan legutóbbi Le Mans-i versenyautója szintén formabontó volt; a hosszú, keskeny orr a dragsterek formátumát idézte; a rendkívül csekély homlokfelület remek aerodinamikai adottságokkal ruházta fel az autót. A ZEOD RC a Le Mans kísérleti osztályában indult, és bár tavaly fel kellett adnia a versenyt, a csapat sikeresen teljesítette célkitűzéseit: tisztán elektromos hajtással 300 km/óra feletti sebességet értek el, illetve megtettek egy teljes kört.