Fronthajtású a Nissan új Le Mans-i versenyautója!

Nissan GT-R LM NISMO

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.02.02. 08.00

Elbúcsúzott a kísérleti macisajt-formátumtól a Nissan, de továbbra is formát bont: a japánok vasárnap éjjel leleplezték vadonatúj LMP1-es versenyautójukat.

A tegnapi amerikaifoci-döntő, a 49. Super Bowl alatt rántotta le a leplet a GT-R LM Nismo versenyautóról, és egyben mutatta be új Le Mans-i versenypartnereit a Nissan.
A TAG Heuer, a Motul és a Michelin támogatásával idén rajthoz álló GT-R LM Nismo sem az utcai alapmodell konfigurációját, sem a versenypályák hagyományait nem követi: orrmotorja az első kerekeket hajtja, ráadásul 3,0 literes, ikerturbós V6-osának erejét KERS-rendszer támogatja meg.
Az FIA hosszú távú versenysorozatának (WEC) királykategóriájában induló LMP1-es modellről jó néhány részletet is elárult a Nissan. A 60 fokos hengerszögű blokk égéstereibe közvetlen befecskendezés juttatja a keveréket, mintegy 30 százalékkal kevesebbet, mint egy átlagos 2013-as Le Mans-i benzinmotor – ez az új LMP1-es szabályok miatt fontos, mivel nem a teljesítményt, hanem az átfolyó üzemanyag mennyiségét korlátozzák. 
A sebességváltó egy ötfokozatú, szekvenciális egység, amely korlátozottan önzáró differenciálművön át hajtja az első kerekeket. A 880 kilogramm tömegű autó karosszériája szénszálas kompozit panelekből áll, a lengéscsillapítók minden irányban állíthatók, a hátsó kanyarstabilizátor hidraulikus. Az elöl hat, hátul négydugattyús fékek elektronikus vezérlést (brake by wire) kaptak, a fékegyensúlyt a pilóta menet közben szabályozhatja, akárcsak a kipörgésgátlót.
Az autó megjelenésében eltér a megszokott LMP1-es mezőnytől: az orrmotor miatt a vezetőfülkét egészen hátratolták. Az első kerekek nagyobbak, mint a hátsók (14 vs 9 col), ami a tudatosan orrnehéz kialakítást segíti elő, erre pedig azért van szükség, hogy minél nagyobb súly nyomja az aszfaltra az erőt átvivő első kerekeket. Ugyanezt támogatja a szokásostól eltérő aerodinamikai konfiguráció.
A leendő pilóták közül egyelőre egyet árultak el: a spanyol Marc Gene 2009-ben elsőként haladt át a 24 órás verseny célvonalán, az elmúlt években a Ferrari tesztpilótája volt.
A Nissan legutóbbi Le Mans-i versenyautója szintén formabontó volt; a hosszú, keskeny orr a dragsterek formátumát idézte; a rendkívül csekély homlokfelület remek aerodinamikai adottságokkal ruházta fel az autót. A ZEOD RC a Le Mans kísérleti osztályában indult, és bár tavaly fel kellett adnia a versenyt, a csapat sikeresen teljesítette célkitűzéseit: tisztán elektromos hajtással 300 km/óra feletti sebességet értek el, illetve megtettek egy teljes kört.

Kommentek

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.