Lenyomná a BMW-t az Audi

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.01.31. 13.00

Évi kétmilliós értékesítésre törekszik az Audi, a Volkswagen-csoporthoz tartozó márka célja, hogy megelőzze a BMW-t.

A modellfrissítéseknek és az új szabadidő-modelleknek köszönhetően az Audi már a tervezett 2020-as határidő előtt elérheti az évi kétmillió darabos gépkocsi-értékesítést – jelentette ki Rupert Stadler vezérigazgató a Reuters hírügynökségnek.

A vezérigazgató elmondta, hogy Európában, ahol gyártmányai 44 százalékát értékesíti az Audi, tavaly stabilan alakultak az eladások. Bizakodását fejezte ki a várható értékesítéssel kapcsolatban Kínában, ahol több versenytársuk a lassuló gazdasági növekedés miatt kevesebb autót értékesített.
    
Az Audi a Volkswagen konszern egyik legnagyobb nyereségtermelője, kulcsszerepet tölt be a konszern törekvéseiben a Toyota megelőzésére, a világpiaci vezető szerep megszerzésére.
   

A Q7-es kupésított változata ként érkezik majd a Q8

A BMW tavaly sorban a tizedik évben állt a nemzetközi eladási ranglista élén a prémium kategóriában. Az Audi és a Mercedes-Benz azonban már jócskán lefaragott a BMW előnyéből és remélik, hogy az évtized végére meg is előzik versenytársukat.
   
Tavaly az Audi 11 százalékkal 1,74 milliós rekordra növelte eladásait és az elmúlt öt évből négyben ért el évi kétszámjegyű százalékos növekedési ütemet.
   
A vezérigazgató szerint az idén az Audi az A4, a Q7 és az R8 sportkocsi élénk keresletére alapozhatja növekedési terveit. A szabadidő-modellek választékát 2016-ban a Q1 és 2020 előtt a Q8 egészíti majd ki.

A tavalyi utolsó három hónap kétszámjegyű növekedése után “jó lendülettel indult az idei év is” – mondta Stadler, hozzátéve, hogy az oroszországi, a japán és a latin-amerikai kereslet csökkenését bőven ellentételezte az év végéről áthozott rendelések teljesítése.
   

Megmarad a középmotoros elrendezés az új R8-ban, a vonalai élesebb lesznek

A vezérigazgató elmondása szerint az Audi termelésének mintegy a harmadát felvevő kínai piacon a kereslet továbbra is “magas” és becslése szerint az eladások az idén akár 9 százalékkal is nőhetnek a tavalyi 6,9 százalék után.
   
A BMW értékesítési igazgatója, Ian Robertson viszont a Reuters hírügynökségnek január 9-én adott interjúban a kínai kereslet 2014 negyedik negyedévi “számottevő csökkenéséről” számolt be, ami miatt a nagy modellek, az X5 és a 7-es széria kínai értékesítésének az átgondolására kényszerültek.
   
Rupert Stadler ezzel szemben nem tudta megerősíteni, hogy csökkent volna a nagy Audi modellek kereslete Kínában, elmondása szerint “élesedett a verseny” a kategóriában.
   
A prémium kategóriás autók legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban az Audi hosszú távon évi 300 ezer autó értékesítését tervezi, miután a 2018-ra kitűzött évi 200 ezres célt már tavaly sikerült kis híján elérnie.
   
Rupert Stadler az interjúban megerősítette az Audi tulajdonában lévő olasz szupersportkocsi-márka, a Lamborghini szabadidő-modelljének további halasztását. Közel három évvel azt követően, hogy a Lamborghini a koncepciót bemutatta Kínában, a gyártás megindítása még mindig a Volkswagen konszern igazgatótanácsának engedélyére vár. Formatervezési, fejlesztési és gyártási területeken “van még némi elvégzendő házi feladatunk” – mondta.
 

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.