A modellfrissítéseknek és az új szabadidő-modelleknek köszönhetően az Audi már a tervezett 2020-as határidő előtt elérheti az évi kétmillió darabos gépkocsi-értékesítést – jelentette ki Rupert Stadler vezérigazgató a Reuters hírügynökségnek.

A vezérigazgató elmondta, hogy Európában, ahol gyártmányai 44 százalékát értékesíti az Audi, tavaly stabilan alakultak az eladások. Bizakodását fejezte ki a várható értékesítéssel kapcsolatban Kínában, ahol több versenytársuk a lassuló gazdasági növekedés miatt kevesebb autót értékesített.
    
Az Audi a Volkswagen konszern egyik legnagyobb nyereségtermelője, kulcsszerepet tölt be a konszern törekvéseiben a Toyota megelőzésére, a világpiaci vezető szerep megszerzésére.
   

A Q7-es kupésított változata ként érkezik majd a Q8

A BMW tavaly sorban a tizedik évben állt a nemzetközi eladási ranglista élén a prémium kategóriában. Az Audi és a Mercedes-Benz azonban már jócskán lefaragott a BMW előnyéből és remélik, hogy az évtized végére meg is előzik versenytársukat.
   
Tavaly az Audi 11 százalékkal 1,74 milliós rekordra növelte eladásait és az elmúlt öt évből négyben ért el évi kétszámjegyű százalékos növekedési ütemet.
   
A vezérigazgató szerint az idén az Audi az A4, a Q7 és az R8 sportkocsi élénk keresletére alapozhatja növekedési terveit. A szabadidő-modellek választékát 2016-ban a Q1 és 2020 előtt a Q8 egészíti majd ki.

A tavalyi utolsó három hónap kétszámjegyű növekedése után “jó lendülettel indult az idei év is” – mondta Stadler, hozzátéve, hogy az oroszországi, a japán és a latin-amerikai kereslet csökkenését bőven ellentételezte az év végéről áthozott rendelések teljesítése.
   

Megmarad a középmotoros elrendezés az új R8-ban, a vonalai élesebb lesznek

A vezérigazgató elmondása szerint az Audi termelésének mintegy a harmadát felvevő kínai piacon a kereslet továbbra is “magas” és becslése szerint az eladások az idén akár 9 százalékkal is nőhetnek a tavalyi 6,9 százalék után.
   
A BMW értékesítési igazgatója, Ian Robertson viszont a Reuters hírügynökségnek január 9-én adott interjúban a kínai kereslet 2014 negyedik negyedévi “számottevő csökkenéséről” számolt be, ami miatt a nagy modellek, az X5 és a 7-es széria kínai értékesítésének az átgondolására kényszerültek.
   
Rupert Stadler ezzel szemben nem tudta megerősíteni, hogy csökkent volna a nagy Audi modellek kereslete Kínában, elmondása szerint “élesedett a verseny” a kategóriában.
   
A prémium kategóriás autók legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban az Audi hosszú távon évi 300 ezer autó értékesítését tervezi, miután a 2018-ra kitűzött évi 200 ezres célt már tavaly sikerült kis híján elérnie.
   
Rupert Stadler az interjúban megerősítette az Audi tulajdonában lévő olasz szupersportkocsi-márka, a Lamborghini szabadidő-modelljének további halasztását. Közel három évvel azt követően, hogy a Lamborghini a koncepciót bemutatta Kínában, a gyártás megindítása még mindig a Volkswagen konszern igazgatótanácsának engedélyére vár. Formatervezési, fejlesztési és gyártási területeken “van még némi elvégzendő házi feladatunk” – mondta.