“Ez az az autó, amit mindig is létre szerettünk volna hozni” – mondta egy éve az RXC kapcsán az extrém sportautókra szakosodott brit Radical első számú embere. Valóban nem gyártottak még korábban zárt karosszériás autót; az RXC az új Le Mans-i szabályzathoz igazodva nem tette ki a menetszélnek pilótája fejét és egyéb testrészeit.
Ez azonban alighanem űrt hagyott jó néhány tradicionalista Radical-hívő lelkében, hiszen a komoly tűzerőt minimális tömeggel és pengeéles futóművel kombináló autóik vonzerejének egyik perverz eleme éppen az volt, hogy a pilóta nem steril környezetből, hanem tomboló szélvihar közepéből irányította a pokoli szekeret.
Nos, a Radical feltöltötte a lelki kátyút: bemutatták az RXC Spydert, amely a kupé hajtásláncát szélvédő és ajtók nélküli kivitelben bocsátja az ügyfelek rendelkezésére.
Az RXC kupéhoz kétféle, utcára engedélyezett motort is kínált a Radical: a 3,7 literes V6-os szívómotor 380 lóerős, míg az alig néhány hete bemutatott RXC Turbo egy szintén Ford eredetű, ikerturbós 3.5 V6-tal 454 lóerőre és 298 km/óra végsebességre képes.
A Spyderbe azonban nem ezeket, hanem versenymotorját építette be a Radical. A 3,0 literes V8-as blokk teljesítményét valamelyest visszavették, de még így is 440 eszement lóerővel csap oda a 900 kilós kupénál akár 75 kilogrammal könnyebb gépnek. Ami a legjobb, hogy a gyártó szerint a felépítmény eltávolítása ellenére megmaradt a brutális, 900 kilós leszorítóerő, így a Spyder elméletileg fejjel lefelé is vezethető volna. 
Persze hagyományos pozícióban is jól érvényesül az iszonyatos aerodinamika: az alábbi videót az Ascari versenypályán végzett tesztek során forgatta a gyártó, és nem, sem felgyorsítva nincs, sem számítógépes animációról nincs szó. Egyszerűen így megy az autó.
Talán mondani sem kell, hogy az RXC Spyder a Radical minden eddigi nyitott karosszériás típusánál ütőképesebb. Ez pedig azért fontos, mert a Nürburgring nagy körén, a Nordschleifén eddig egyetlen utcai autó sem ment jobb időt a Radical SR8 LM-nél, ami pedig alig fél másodperccel volt lassabb az abszolút csúcstartó, nyers versenytechnológát alkalmazó Pagani Zonda R-nél. 
Bátran kijelenthetjük tehát, hogy az RXC Spyder hamarosan porrá zúzza a Nürburgring minden fennálló körrekordját. Amint megtörténik, beszámolunk róla. Addig is élvezzük a felvételeket, amiket még a hat évvel ezelőtti rekord felállításakor készítettek. Tessék kapaszkodni, rázós utazás lesz.
Íme, a világ leggyorsabb autója 1