Íme, a világ leggyorsabb autója

Radical RXC Spyder

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.31. 08.00

Miután a brit Radical tavaly bemutatta új zászlóshajóját, idén megfosztotta azt tetejétől. A létrehozott RXC Spyderben minden eddiginél fürgébben nyelheted a legyeket.

“Ez az az autó, amit mindig is létre szerettünk volna hozni” – mondta egy éve az RXC kapcsán az extrém sportautókra szakosodott brit Radical első számú embere. Valóban nem gyártottak még korábban zárt karosszériás autót; az RXC az új Le Mans-i szabályzathoz igazodva nem tette ki a menetszélnek pilótája fejét és egyéb testrészeit.
Ez azonban alighanem űrt hagyott jó néhány tradicionalista Radical-hívő lelkében, hiszen a komoly tűzerőt minimális tömeggel és pengeéles futóművel kombináló autóik vonzerejének egyik perverz eleme éppen az volt, hogy a pilóta nem steril környezetből, hanem tomboló szélvihar közepéből irányította a pokoli szekeret.
Nos, a Radical feltöltötte a lelki kátyút: bemutatták az RXC Spydert, amely a kupé hajtásláncát szélvédő és ajtók nélküli kivitelben bocsátja az ügyfelek rendelkezésére.
Az RXC kupéhoz kétféle, utcára engedélyezett motort is kínált a Radical: a 3,7 literes V6-os szívómotor 380 lóerős, míg az alig néhány hete bemutatott RXC Turbo egy szintén Ford eredetű, ikerturbós 3.5 V6-tal 454 lóerőre és 298 km/óra végsebességre képes.
A Spyderbe azonban nem ezeket, hanem versenymotorját építette be a Radical. A 3,0 literes V8-as blokk teljesítményét valamelyest visszavették, de még így is 440 eszement lóerővel csap oda a 900 kilós kupénál akár 75 kilogrammal könnyebb gépnek. Ami a legjobb, hogy a gyártó szerint a felépítmény eltávolítása ellenére megmaradt a brutális, 900 kilós leszorítóerő, így a Spyder elméletileg fejjel lefelé is vezethető volna. 
Persze hagyományos pozícióban is jól érvényesül az iszonyatos aerodinamika: az alábbi videót az Ascari versenypályán végzett tesztek során forgatta a gyártó, és nem, sem felgyorsítva nincs, sem számítógépes animációról nincs szó. Egyszerűen így megy az autó.
Talán mondani sem kell, hogy az RXC Spyder a Radical minden eddigi nyitott karosszériás típusánál ütőképesebb. Ez pedig azért fontos, mert a Nürburgring nagy körén, a Nordschleifén eddig egyetlen utcai autó sem ment jobb időt a Radical SR8 LM-nél, ami pedig alig fél másodperccel volt lassabb az abszolút csúcstartó, nyers versenytechnológát alkalmazó Pagani Zonda R-nél. 
Bátran kijelenthetjük tehát, hogy az RXC Spyder hamarosan porrá zúzza a Nürburgring minden fennálló körrekordját. Amint megtörténik, beszámolunk róla. Addig is élvezzük a felvételeket, amiket még a hat évvel ezelőtti rekord felállításakor készítettek. Tessék kapaszkodni, rázós utazás lesz.
Íme, a világ leggyorsabb autója 1

Kommentek

  • csott.70

    Majdnem mert volt már F1-es autó amely 316 ment.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.