Íme, a világ leggyorsabb autója

Radical RXC Spyder

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.31. 08.00

Miután a brit Radical tavaly bemutatta új zászlóshajóját, idén megfosztotta azt tetejétől. A létrehozott RXC Spyderben minden eddiginél fürgébben nyelheted a legyeket.

“Ez az az autó, amit mindig is létre szerettünk volna hozni” – mondta egy éve az RXC kapcsán az extrém sportautókra szakosodott brit Radical első számú embere. Valóban nem gyártottak még korábban zárt karosszériás autót; az RXC az új Le Mans-i szabályzathoz igazodva nem tette ki a menetszélnek pilótája fejét és egyéb testrészeit.
Ez azonban alighanem űrt hagyott jó néhány tradicionalista Radical-hívő lelkében, hiszen a komoly tűzerőt minimális tömeggel és pengeéles futóművel kombináló autóik vonzerejének egyik perverz eleme éppen az volt, hogy a pilóta nem steril környezetből, hanem tomboló szélvihar közepéből irányította a pokoli szekeret.
Nos, a Radical feltöltötte a lelki kátyút: bemutatták az RXC Spydert, amely a kupé hajtásláncát szélvédő és ajtók nélküli kivitelben bocsátja az ügyfelek rendelkezésére.
Az RXC kupéhoz kétféle, utcára engedélyezett motort is kínált a Radical: a 3,7 literes V6-os szívómotor 380 lóerős, míg az alig néhány hete bemutatott RXC Turbo egy szintén Ford eredetű, ikerturbós 3.5 V6-tal 454 lóerőre és 298 km/óra végsebességre képes.
A Spyderbe azonban nem ezeket, hanem versenymotorját építette be a Radical. A 3,0 literes V8-as blokk teljesítményét valamelyest visszavették, de még így is 440 eszement lóerővel csap oda a 900 kilós kupénál akár 75 kilogrammal könnyebb gépnek. Ami a legjobb, hogy a gyártó szerint a felépítmény eltávolítása ellenére megmaradt a brutális, 900 kilós leszorítóerő, így a Spyder elméletileg fejjel lefelé is vezethető volna. 
Persze hagyományos pozícióban is jól érvényesül az iszonyatos aerodinamika: az alábbi videót az Ascari versenypályán végzett tesztek során forgatta a gyártó, és nem, sem felgyorsítva nincs, sem számítógépes animációról nincs szó. Egyszerűen így megy az autó.
Talán mondani sem kell, hogy az RXC Spyder a Radical minden eddigi nyitott karosszériás típusánál ütőképesebb. Ez pedig azért fontos, mert a Nürburgring nagy körén, a Nordschleifén eddig egyetlen utcai autó sem ment jobb időt a Radical SR8 LM-nél, ami pedig alig fél másodperccel volt lassabb az abszolút csúcstartó, nyers versenytechnológát alkalmazó Pagani Zonda R-nél. 
Bátran kijelenthetjük tehát, hogy az RXC Spyder hamarosan porrá zúzza a Nürburgring minden fennálló körrekordját. Amint megtörténik, beszámolunk róla. Addig is élvezzük a felvételeket, amiket még a hat évvel ezelőtti rekord felállításakor készítettek. Tessék kapaszkodni, rázós utazás lesz.
Íme, a világ leggyorsabb autója 1

Kommentek

  • csott.70

    Majdnem mert volt már F1-es autó amely 316 ment.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.