Pokolba az autómegosztással és a villanyautóval!

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.01.30. 11.00

Rácáfolt két divatos témára, a car-sharing megoldások népszerűségének növekedésére és az elektromos autók imázsának javulására egy tanulmány.

Rácáfolt két  divatos témára, a car-sharing megoldások népszerűségének növekedésére és az elektromos autók imázsának javulására a Continental csütörtökön közzétett “Conitnental Mobilitási Tanulmány 2015” felmérése, legalábbis a németországi válaszok alapján.

A németek többségénél például szóba sem jöhet a saját autó megosztása másokkal. A “Conitnental Mobilitási Tanulmány 2015” szerint a megkérdezetteknek csak egy százaléka venné igénybe a car-sharing szolgáltatásokat. Az autósoknak viszont 97 százaléka tartja kényelmes megoldásnak a saját autót, 93 százalékuk pedig egyenesen élvezetesnek. A saját autóval való közlekedés miatt csak keveseknek van bűntudata: 7 százalékuk tartja csak értelmetlennek.


“Az autózás elsősorban érzelmi és jóval kevésbé racionális döntéseken alapul. A többség szívesen autózik, és nem is hajlandó lemondani róla. Középtávon nem is számítunk arra, hogy az autósok számottevő arányban lemondjanak saját járműveikről” – mondta Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója a tanulmány csütörtöki bemutatóján.

Pokolba az autómegosztással és a villanyautóval! 1

Az elektromos autók annak ellenére, hogy környezetbarát imázsuk van a német autósok körében, nem igazán pendítenek meg érzelmi húrokat. A “Conitnental Mobilitási Tanulmány 2015” megállapításai szerint a megkérdezettek túlnyomó többsége, 72 százaléka kifejezetten környezetbarátnak tartja az elektromos autókat, 67 százalékuk pedig ésszerű megoldásnak. A vásárlási döntésekben meghatározó elvárásoknak – mint a vezetési élmény (26 százalék), a tetszetős dizájn (26 százalék) és a sportosság (23 százalék) – az elektromos autók még kevéssé felelnek meg.

A hagyományos meghajtású járművekhez képest viszonylag magas beszerzési költség mellett tehát a kidolgozatlan imázs is saját elektromos autó vásárlása ellen szól. A legutóbbi, “Continental Mobilitási Tanulmány 2011” kutatáshoz képest a felmérésbe bevontaknak minden korcsoportban jóval kisebb hányada tervezi tisztán elektromos autó beszerzését középtávon, azaz négy-tíz éven belül. A 16 és 30 év közöttiek között az arány 47 százalékról 34-re, a 31 és 59 év közöttiek körében 46 százalékról 35-re csökkent. A 60 év felettiek korcsoportjában az arány stabilan 40 százalék.

Külön is kiemeli a tanulmány, hogy a fiatalok körében nulláról 20 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik csak akkor lennének hajlandóak elektromos autóra váltani, ha belsőégésű motoros autót már egyáltalán nem lehetne kapni.
    
Néhány év tündöklés után meglehetősen elhalványult az elektromos autók imázsa José Avila, a Continental hajtáslánc üzletágat irányító igazgatósági tagja szerint. Az imázs-csapdából a kiutat a hibrid technológia, vagyis a modern belsőégésű motorok és a villanymotorok kombinációjának alkalmazásában látja a Continental szakembere. “Az elektromos mobilitás elterjedését a 48 voltos technológiát alkalmazó hibrid megoldásokkal lehet legjobban elősegíteni” – vélekedett. 

José Avila szerint a hibrid járművek végső soron az elektromos autózás imázsát is javítani fogják, növelik majd az elektromos autók elfogadottságát. A hibrid járművekben az autósoknak lehetőségük nyílik arra, hogy megtapasztalják a tisztán elektromos jármű vezetésének az élményeit – mutatott rá.

A Continental szakembere szerint a mobilitási tanulmány alátámasztotta, hogy az elektromos autózás elterjesztésének  helyes útja a belsőégésű motorok hatékonyságának növelésében rejlő lehetőségek további kiaknázása, és ezzel párhuzamosan a járművek hajtásláncának fokozatos elektromossá tétele.

A “Continental Mobilitási Tanulmány 2015” kutatást a Continental autóipari alkatrész-beszállító konszern megbízásából az infas piackutató vállalat végezte el Németországban és az Egyesült Államokban reprezentatív, Franciaországban, Japánban és Kínában pedig kvalitatív felmérés keretében. A felmérésbe tudományos kutatókat és autóipari szakembereket is bevontak. 

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.