Nagyon nagy, és csak kicsit csúnya

Ares Atelier Mercedes-Benz S- osztály XXL

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.30. 13.00

A luxusautókra szakosodott osztrák tuningcég legújabb munkája túlmutat az egyszerű stílusfésülésen: elképesztő, hatszemélyes expresszvonatot faragtak az S-Merciből.

Hamarosan elkészül a gyári Pullman, és megjelenik a piacon a Maybach, de addig is mihez kezdjen a tehetős vásárló, akinek alapból nem elég az S-osztály tudása?
Az osztrák Ares Atelier tudja a választ, vagy legalábbis egy választ: az S-osztály XXL egy nagy szakítószilárdságú acél elemekkel megnyújtott, szénszálas panelekbe öltöztetett behemót, amely az előző Maybach szériát idéző hűtőmaszkjával, agresszív első légbeömlőivel és 21 colos gigafelnikre szerelt, groteszkül peres abroncsaival kissé esetlennek, az oldalfal gyári törésvonalait ötletesen, de mégis csak kényszerből megoldó plasztikusságával pedig eléggé photoshopoltnak hat.
A hátsó lökhárító közepén díszelgő krómcsík bevett stíluselem a márkánál, ám a nyíltoll alakú kipufogókkal és a közéjük préselt diffúzorral (?!) együtt túlzsúfolt, majdnem komikus hatást kelt.
Akármilyen is a külső, az utastér több mint meggyőző. A vezetőtől fallal elválasztott hátsó traktusban négy, egymás felé fordított luxusfotel várja az utasokat, vezeték nélküli internettel, hangvezérelt interkommal, tetőbe épített multimédiás központtal, hűtővel és pohárszekrénnyel. Hogy a sofőr se érezze magát rosszul, nemes anyagokkal díszített, egyedi kormánykerék, kézzel varrott műszerfal és csupa bőr belső kidolgozás jellemzi a vezetői környezetet.
Bár a hajtásláncról nem nyilatkoznak a sógorok, a típusjelzéseket pedig leszerelték a kocsiról, a 600 lóerőt meghaladó teljesítmény fényében alighanem a V12-es csúcsblokk dolgozik a hosszú autó orrában, a nagyobb tömeg ellenére a 100-as gyorsulás 4,8 másodperc.
Ezek az értékek csak az alapkivitelnél érvényesek. Létezik ugyanis páncélozott kiadás is az Ares XXL-ből. Ekkor extra vastag lemezekből (6,5-8,5 mm) építik újra a karosszériát, az oldalablakok 60, a szélvédők 40 mm vastagok, a tetőlemez és az aramidszál-erősítésű padló ellenáll a kézigránátoknak, a motortérben automata tűzoltó-berendezés kap helyet, a kerekek defektmentesek, és még bombadetektor is helyet kap a fedélzeten. 

Kommentek

  • Mindegy

    Első pillanatban, kínai gagyinak néztem.

  • sforisek

    A hatso ulesek kiszerelese utan. jo par cementes zsakot lehet bepakolni.

  • pernye

    Valójában ez a szörny tényleg egy “Kínai Gagyi”, mert jól láthatóan a silány termékek milliárdszám eladásából gyorsan megtollasodott, a jó ízlést viszont teljesen nélkülöző újgazdag kínai (és persze orosz) menedzsereknek készült. Remélem az ára is pont olyan undorító, mint ahogy kinéz!

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.