Nagyon nagy, és csak kicsit csúnya

Ares Atelier Mercedes-Benz S- osztály XXL

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.30. 13.00

A luxusautókra szakosodott osztrák tuningcég legújabb munkája túlmutat az egyszerű stílusfésülésen: elképesztő, hatszemélyes expresszvonatot faragtak az S-Merciből.

Hamarosan elkészül a gyári Pullman, és megjelenik a piacon a Maybach, de addig is mihez kezdjen a tehetős vásárló, akinek alapból nem elég az S-osztály tudása?
Az osztrák Ares Atelier tudja a választ, vagy legalábbis egy választ: az S-osztály XXL egy nagy szakítószilárdságú acél elemekkel megnyújtott, szénszálas panelekbe öltöztetett behemót, amely az előző Maybach szériát idéző hűtőmaszkjával, agresszív első légbeömlőivel és 21 colos gigafelnikre szerelt, groteszkül peres abroncsaival kissé esetlennek, az oldalfal gyári törésvonalait ötletesen, de mégis csak kényszerből megoldó plasztikusságával pedig eléggé photoshopoltnak hat.
A hátsó lökhárító közepén díszelgő krómcsík bevett stíluselem a márkánál, ám a nyíltoll alakú kipufogókkal és a közéjük préselt diffúzorral (?!) együtt túlzsúfolt, majdnem komikus hatást kelt.
Akármilyen is a külső, az utastér több mint meggyőző. A vezetőtől fallal elválasztott hátsó traktusban négy, egymás felé fordított luxusfotel várja az utasokat, vezeték nélküli internettel, hangvezérelt interkommal, tetőbe épített multimédiás központtal, hűtővel és pohárszekrénnyel. Hogy a sofőr se érezze magát rosszul, nemes anyagokkal díszített, egyedi kormánykerék, kézzel varrott műszerfal és csupa bőr belső kidolgozás jellemzi a vezetői környezetet.
Bár a hajtásláncról nem nyilatkoznak a sógorok, a típusjelzéseket pedig leszerelték a kocsiról, a 600 lóerőt meghaladó teljesítmény fényében alighanem a V12-es csúcsblokk dolgozik a hosszú autó orrában, a nagyobb tömeg ellenére a 100-as gyorsulás 4,8 másodperc.
Ezek az értékek csak az alapkivitelnél érvényesek. Létezik ugyanis páncélozott kiadás is az Ares XXL-ből. Ekkor extra vastag lemezekből (6,5-8,5 mm) építik újra a karosszériát, az oldalablakok 60, a szélvédők 40 mm vastagok, a tetőlemez és az aramidszál-erősítésű padló ellenáll a kézigránátoknak, a motortérben automata tűzoltó-berendezés kap helyet, a kerekek defektmentesek, és még bombadetektor is helyet kap a fedélzeten. 

Kommentek

  • Mindegy

    Első pillanatban, kínai gagyinak néztem.

  • sforisek

    A hatso ulesek kiszerelese utan. jo par cementes zsakot lehet bepakolni.

  • pernye

    Valójában ez a szörny tényleg egy “Kínai Gagyi”, mert jól láthatóan a silány termékek milliárdszám eladásából gyorsan megtollasodott, a jó ízlést viszont teljesen nélkülöző újgazdag kínai (és persze orosz) menedzsereknek készült. Remélem az ára is pont olyan undorító, mint ahogy kinéz!

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.