Nagyon nagy, és csak kicsit csúnya

Ares Atelier Mercedes-Benz S- osztály XXL

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.30. 13.00

A luxusautókra szakosodott osztrák tuningcég legújabb munkája túlmutat az egyszerű stílusfésülésen: elképesztő, hatszemélyes expresszvonatot faragtak az S-Merciből.

Hamarosan elkészül a gyári Pullman, és megjelenik a piacon a Maybach, de addig is mihez kezdjen a tehetős vásárló, akinek alapból nem elég az S-osztály tudása?
Az osztrák Ares Atelier tudja a választ, vagy legalábbis egy választ: az S-osztály XXL egy nagy szakítószilárdságú acél elemekkel megnyújtott, szénszálas panelekbe öltöztetett behemót, amely az előző Maybach szériát idéző hűtőmaszkjával, agresszív első légbeömlőivel és 21 colos gigafelnikre szerelt, groteszkül peres abroncsaival kissé esetlennek, az oldalfal gyári törésvonalait ötletesen, de mégis csak kényszerből megoldó plasztikusságával pedig eléggé photoshopoltnak hat.
A hátsó lökhárító közepén díszelgő krómcsík bevett stíluselem a márkánál, ám a nyíltoll alakú kipufogókkal és a közéjük préselt diffúzorral (?!) együtt túlzsúfolt, majdnem komikus hatást kelt.
Akármilyen is a külső, az utastér több mint meggyőző. A vezetőtől fallal elválasztott hátsó traktusban négy, egymás felé fordított luxusfotel várja az utasokat, vezeték nélküli internettel, hangvezérelt interkommal, tetőbe épített multimédiás központtal, hűtővel és pohárszekrénnyel. Hogy a sofőr se érezze magát rosszul, nemes anyagokkal díszített, egyedi kormánykerék, kézzel varrott műszerfal és csupa bőr belső kidolgozás jellemzi a vezetői környezetet.
Bár a hajtásláncról nem nyilatkoznak a sógorok, a típusjelzéseket pedig leszerelték a kocsiról, a 600 lóerőt meghaladó teljesítmény fényében alighanem a V12-es csúcsblokk dolgozik a hosszú autó orrában, a nagyobb tömeg ellenére a 100-as gyorsulás 4,8 másodperc.
Ezek az értékek csak az alapkivitelnél érvényesek. Létezik ugyanis páncélozott kiadás is az Ares XXL-ből. Ekkor extra vastag lemezekből (6,5-8,5 mm) építik újra a karosszériát, az oldalablakok 60, a szélvédők 40 mm vastagok, a tetőlemez és az aramidszál-erősítésű padló ellenáll a kézigránátoknak, a motortérben automata tűzoltó-berendezés kap helyet, a kerekek defektmentesek, és még bombadetektor is helyet kap a fedélzeten. 

Kommentek

  • Mindegy

    Első pillanatban, kínai gagyinak néztem.

  • sforisek

    A hatso ulesek kiszerelese utan. jo par cementes zsakot lehet bepakolni.

  • pernye

    Valójában ez a szörny tényleg egy “Kínai Gagyi”, mert jól láthatóan a silány termékek milliárdszám eladásából gyorsan megtollasodott, a jó ízlést viszont teljesen nélkülöző újgazdag kínai (és persze orosz) menedzsereknek készült. Remélem az ára is pont olyan undorító, mint ahogy kinéz!

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.