Külön-külön egyik komponense sem számít újdonságnak, együtt azonban eddig nem láthattuk őket, legalábbis ebben a szériában: elkészült a hetedik generációs Volkswagen Golf izomdízel kombi kivitele.
A motor a jól ismert 184 lóerős, kétliteres négyhengeres, amely ebben a kivitelében 4,4 litert fogyaszt 100 kilométeren, és 380 Nm nyomatékával 7,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra tempót – a ferdehátú kivitel megfelelő számai 4,2, illetve 7,5.
A tisztességes menetdinamika aligha lepi meg azt, aki beszállás előtt alaposan megnézte magának a kocsit: egyedi lökhárítók, méhsejt-szerkezetű hűtőmaszk, sötétített hátsó lámpaburák, valamint krómozott ikerkipufogó árulkodik a nagy teljesítményről. 
A fekete tetősínek vészjóslóak, a 17 colos keréktárcsák mutatósak, a küszöb diszkrét szélesítést kapott. Alapáras a bixenon-fényszóró és a progresszív kormánymű, a sportfutómű 15 mm-rel lejjebb engedi a kombit.
Mondani sem kell, hogy a beltérben a klasszikus kockás üléskárpitok várják az embert, a tetőoszlopok és a tető fekete borítást kapott. A váltógomb golflabda mintázatú, a pedálokon acélbetétek fénylenek, a küszöb világít.
Az extrák között 18 colos felnik, bőr vagy Alcantara üléskárpit, illetve egy különleges optikai és funkcionális csomag szerepel; utóbbi többek között menetdinamikai üzemmódkapcsolót, piros féknyergeket és sötétített ablakokat tartalmaz.
Bár a Golf GTD Variant hivatalosan csak márciustól létezik, a német piacon már rendelhető a modell, a ferdehátú sportdízelnél 1700 euróval (530 ezer Ft) drágábban. Hazai áráról egyelőre nincsenek információk, de nem sok jót ígér, hogy pillanatnyilag az ötajtós Golf GTD-t sem forgalmazzák Magyarországon.