Miután lecserélte a Sorentót és a Soult, európai szabadidőjármű-kínálatának húzómodelljét is új modellel váltja fel a Kia.
Mivel a közúti tesztelés még korai fázisában tart, masszívan álcázták a prototípust, így csak tippelhetünk, hogy a tavaly év vége felé, Kínában bemutatott KX3 tanulmányautón felvázolt formai megoldásokat adaptálják majd sorozatgyártáshoz. A jelenlegi Sportage-nél alig kisebb koncepcióautó markáns orra és hűtőmaszkja változtatás nélkül megjelenhet a végleges modellen, és természetesen a sziluett is marad. 
Feltételezzük, hogy a KX3 tetszetős farán sem szándékozik sokat módosítani a Kia, bár egy nagyon fontos változás gyanítható: mintha hosszabb volna a hátsó túlnyúlás, ami a tágas csomagtartó miatt üdvözlendő irány.
A motorkínálat vélhetően a jelenlegi erőforrások alaposan modernizált sorából, valamint a Kia Cee’d beharangozott háromhengeres turbómotorjából áll majd. A futómű sportosabb, harmonikusabb hangolására is számítunk.
Az utastér dizájnjára eddig sem volt panasz, várhatóan jobb minőségű anyagok alkalmazásával igyekszik megkeseríteni ellenfelei életét a Sportage.
További részletekre az év vége felé várható premiert megelőzően számítunk.