Drágább lett a casco

Évfordulós váltással lehet spórolni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.01.29. 14.00

Az autósok 2014-ben átlagosan 71 100 forintért kötöttek teljes körű cascoszerződést, ami 9,3 százalékkal haladja meg az előző évi szintet.

Az autósok 2014-ben átlagosan 71 100 forintért kötöttek teljes körű cascoszerződést, ami 9,3 százalékkal haladja meg az előző évi szintet. A Netrisk.hu biztosításközvetítő portál statisztikái azt mutatják, hogy érdemes lehet odafigyelni az évfordulós cascováltás lehetőségére, mert messze a legjobb átlagdíjat az ilyen okból szerződők fizetik (51 500 forint). Emellett sokan jelentős összegeket spórolhattak a kgfb-együttkötési kedvezmény igénybe vételével is.
 
Az átlagdíj emelkedése több okra vezethető vissza. Egyrészt 2013-hoz képest húsz százalékkal több új autó jelent meg az utakon (ezekre eleve magasabb díjon köthető casco), másrészt a javítási költségek is emelkedtek, emellett pedig folytatódott a 2013-ban bevezetett 15 százalékos biztosítási adó fokozatos beépítése is a díjakba.

Az emelkedésből ezúttal sem egyenlően részesültek az egyes szegmensek: míg az autóvásárláskor kötött szerződések díja nőtt, az évfordulós szerződést váltó autósok esetében (vélhetően a nagyobb verseny, illetve a nagyobb arányban igénybe vett együttkötési kedvezmény hatására) kissé még csökkent is az átlagdíj 2013-hoz képest.
 
Az ügyfelek a legtöbbet, átlagosan 91 500 forintot új autó vásárlásakor hajlandóak fizetni. Ez a díj 77 százalékkal magasabb, mint amennyiért az évfordulón szerződést váltók kötnek casco biztosítást: ők átlagosan 51 500 forintért kötöttek szerződést a Netrisk.hu oldalán.

Az előző években kötött cascoszerződések vizsgálata azt mutatja, hogy a teljes állományon belül gyorsan növekvő arányban kötöttek cascót 8 éves, vagy annál idősebb autókra (37 százaléknyi az arányuk, szemben a 2013-as 31 százalékkal).  Ugyanakkor a 2-3 éve ismét növekedésnek induló újautó-eladások nyomán 19-ről 24 százalékra emelkedett egy év alatt a 0-3 éves korban biztosított személygépkocsik aránya.
 
Immár évek óta tartó tendencia, hogy a korábban szinte egyeduralkodó módozatnak számító 10 százalék/50 ezer forint önrész mellé fokozatosan zárkózik fel a 10 százalék/100 ezer forintos verzió, amelynek a választása 10 százaléknyi kedvezményt jelent a díjban.

A novemberi kampányidőszakban további jelentős megtakarítási lehetőséget jelentett az együttkötési kedvezmény. Az időszak során kötött, január elsejei kockázatviselésű cascoszerződések átlagdíja továbbra is évről évre folyamatosan csökkenő tendenciát mutat: míg 2012-ben még 44 ezer forintot tett ki, a legutóbbi kampányban már csupán 37 ezer forintot ért a kgfb-vel együtt kötött casco. Hozzá kell tenni, hogy az év végi kgfb-évfordulós körben már csak a legalább ötéves autók maradtak. Ebben a körben a pótlási költségek alacsony szinten mozognak, ezért a biztosítók számukra eleve alacsonyabb díj mellett tudnak biztosítási fedezetet kínálni.

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.