Drágább lett a casco

Évfordulós váltással lehet spórolni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2015.01.29. 14.00

Az autósok 2014-ben átlagosan 71 100 forintért kötöttek teljes körű cascoszerződést, ami 9,3 százalékkal haladja meg az előző évi szintet.

Az autósok 2014-ben átlagosan 71 100 forintért kötöttek teljes körű cascoszerződést, ami 9,3 százalékkal haladja meg az előző évi szintet. A Netrisk.hu biztosításközvetítő portál statisztikái azt mutatják, hogy érdemes lehet odafigyelni az évfordulós cascováltás lehetőségére, mert messze a legjobb átlagdíjat az ilyen okból szerződők fizetik (51 500 forint). Emellett sokan jelentős összegeket spórolhattak a kgfb-együttkötési kedvezmény igénybe vételével is.
 
Az átlagdíj emelkedése több okra vezethető vissza. Egyrészt 2013-hoz képest húsz százalékkal több új autó jelent meg az utakon (ezekre eleve magasabb díjon köthető casco), másrészt a javítási költségek is emelkedtek, emellett pedig folytatódott a 2013-ban bevezetett 15 százalékos biztosítási adó fokozatos beépítése is a díjakba.

Az emelkedésből ezúttal sem egyenlően részesültek az egyes szegmensek: míg az autóvásárláskor kötött szerződések díja nőtt, az évfordulós szerződést váltó autósok esetében (vélhetően a nagyobb verseny, illetve a nagyobb arányban igénybe vett együttkötési kedvezmény hatására) kissé még csökkent is az átlagdíj 2013-hoz képest.
 
Az ügyfelek a legtöbbet, átlagosan 91 500 forintot új autó vásárlásakor hajlandóak fizetni. Ez a díj 77 százalékkal magasabb, mint amennyiért az évfordulón szerződést váltók kötnek casco biztosítást: ők átlagosan 51 500 forintért kötöttek szerződést a Netrisk.hu oldalán.

Az előző években kötött cascoszerződések vizsgálata azt mutatja, hogy a teljes állományon belül gyorsan növekvő arányban kötöttek cascót 8 éves, vagy annál idősebb autókra (37 százaléknyi az arányuk, szemben a 2013-as 31 százalékkal).  Ugyanakkor a 2-3 éve ismét növekedésnek induló újautó-eladások nyomán 19-ről 24 százalékra emelkedett egy év alatt a 0-3 éves korban biztosított személygépkocsik aránya.
 
Immár évek óta tartó tendencia, hogy a korábban szinte egyeduralkodó módozatnak számító 10 százalék/50 ezer forint önrész mellé fokozatosan zárkózik fel a 10 százalék/100 ezer forintos verzió, amelynek a választása 10 százaléknyi kedvezményt jelent a díjban.

A novemberi kampányidőszakban további jelentős megtakarítási lehetőséget jelentett az együttkötési kedvezmény. Az időszak során kötött, január elsejei kockázatviselésű cascoszerződések átlagdíja továbbra is évről évre folyamatosan csökkenő tendenciát mutat: míg 2012-ben még 44 ezer forintot tett ki, a legutóbbi kampányban már csupán 37 ezer forintot ért a kgfb-vel együtt kötött casco. Hozzá kell tenni, hogy az év végi kgfb-évfordulós körben már csak a legalább ötéves autók maradtak. Ebben a körben a pótlási költségek alacsony szinten mozognak, ezért a biztosítók számukra eleve alacsonyabb díj mellett tudnak biztosítási fedezetet kínálni.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.