Nem létezik gyorsabb Panamera

Gemballa GTP 720

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.28. 17.00

Eszement 720 lóerővel és 340 km/óra végsebességgel riogat a Gemballa Panamerája, pedig nem is ezekkel tartja a világcsúcsot.

Lehet, hogy a Porsche már az új generációs Panamerán dolgozik, de a világ nem áll meg, így a tuningipar tovább élesíti az aktuális modellt.
A maga 3,8 másodperces százas gyorsulásával a Porsche Panamera Turbo S minden, csak nem lomha. A tuningműhelyek azonban szeretik a kihívásokat, így a Gemballa is, amely pár éve megépítette a gyárilag 570 lóerős modell 700 lóerős átiratát, most pedig ezt is tovább csiszolva létrehozta a félelmetes, 720 lóerős csúcskivitelt. Ráadásul ez nem a főtengelyen, hanem a hajtott keréken mért érték.
Míg alapállapotában 310 km/óránál kifogy a szusz a Panamera Turbo S-ből, a Gemballa 720 itt még intenzíven gyorsít, hogy aztán 340-nél elektronika akassza meg a száguldást. 
A hivatalos kalkulációk szerint 3,3 másodperc kell csupán az autónak ahhoz, hogy elérje a 100 km/óra sebességet, egy gyári teszten azonban ennél is fürgébbnek bizonyult az autó: 3,2 másodperc alatt ugrott százra. Kétszázig egyébként mindössze 9,7 másodpercig tart a sprint, a 300-as tempót pedig 26,4 másodperc alatt éri el az autó – ez nagyjából fél perccel gyorsabb, mint a gyári kivitelű jószág.
Ezzel a 2,3 tonna körüli súlykategória abszolút leggyorsabb autójának számít a GTP 720, amely egyébként a Sachsenringen is rekordot futott, bár a “leggyorsabb Panamera-alapú tuningautó” cím eléggé mondvacsináltnak hangzik.

Kommentek

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.