Az észak-amerikai autókereskedők szövetségének (NADA) éves konferenciáján váratlan bejelentést tett a Soros Alapkezelő (Soros Fund Management) képviselője: a cég hajlandó volna akár egymilliárd dollárt is beruházni a kiskereskedelmi autóértékesítésbe.
Noha Sorosnak nincs előzetes tapasztalata ezen a piacon, így először bizonyítania kell alkalmasságát, képviselői szerint jelentős előnynek számít, hogy nem klasszikus hedge fundról, hanem egy család magánvagyonát kezelő cégről van szó, ami éppen ezért rugalmasabb az átlagnál. A vacsorán jelen lévők elmondása szerint a Soros sem teljes tulajdonlásra nem törekedne, sem a cégvezetésben nem kívánna befolyást szerezni; saját megfogalmazásuk szerint “intelligens tőkeként” jelennének meg, és kizárólag az olyan, nem alapvető tevékenységekben vennének részt, mint például a humánerőforrás-gazdálkodás.


Az elmúlt évben két hasonló tranzakció is lezajlott az észak-amerikai autókereskedelemben, ezek során befektetői csoportok megvették az USA ötödik és nyolcadik legnagyobb kereskedői hálózatát (Van Tuyl Group, 75 kereskedés, 130 ezer autó/év; illetve DCH Auto Group, a 27 kereskedés, 67 ezer autó/év)
Az USA legnagyobb szalonhálózatát a floridai központú AutoNation üzemelteti, 221 kereskedésük 2013-ban 268 ezer új autót adott el; a cégcsoport éves forgalma megközelítette a 9 (a nagyker-, flotta-, használtautó- és alkatrész-értékesítésekkel együtt a 15) milliárd dollárt.
A Soros Alapkezelő hivatalosan nem erősítette meg az érdeklődés tényét, ugyanakkor a szakmában közismert, hogy Soros már tavaly év elején elkezdett érdeklődni az autópiac iránt. Egyes források szerint több érdeklődő partnerjelölttel is előrehaladott tárgyalások folynak.
A Forbes magazin szerint a 84 éves Soros György magánvagyona 23 milliárd dollárra tehető; ennek legfeljebb öt százalékát fektetné be ezen a területen.
Az Egyesült Államokban 2014 során 16,5 millió új gépkocsit adtak el, 6,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A piac 2009 óta folyamatosan erősödik, 2015-re 16,7 milliós forgalmat jósolnak a szakértők, bár még messze az év vége.