Erősebb lesz a négyüléses Ferrari

Új hajtáslánc, jobb futómű

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.28. 16.00

2016-ra átdolgozza négyszemélyes modelljét a Ferrari. Az FF megjelenése minimális mértékben változik, turbómotorról szó sincs.

Az Északi-sarkkör közelében rótta fagyos köreit az a képeken látható prototípus, amely már a jövő évi Ferrari FF modellt készíti elő. 
A hírek szerint a California és a 458 után Maranello családi modellje is megújul, bár ez kívülről szemlélve aligha lesz felismerhető: a kötelezően, de visszafogottan átrajzolt lökhárítók és fényszórók mellett mindössze a hűtőmaszkot és a légbeömlőket növelték meg valamelyest, azokat is csak azért, hogy több levegőt kaphasson a 6,3 literes, V12-es erőforrás.
A több levegő nagyobb teljesítményt jelent, és bár ennek mértéke egyelőre rejtély, a jelenlegi 660 lóerőnél érezhetően többet kell majd tudnia a blokknak, hogy megérje vesződni vele. Ugyanakkor hiába számítunk olyan jelentős, 100 lóerő körüli növekedésre, mint a 458 kapcsán: ott ugyanis turbómotorra cserélik az eddigi szívó V8-ast, míg az FF tudomásunk szerint nem kap feltöltést.
A motor fejlesztése mellett új, nyolcfokozatú, duplakuplungos sebességváltót kap a Ferrari FF, amely gyorsabb kapcsolásokat és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást ígér, mint a jelenlegi, hétfokozatú egység. A hírek szerint az összkerékhajtási rendszert is áthangolja a Ferrari; elsősorban a módosított futómű nyomán eleve javuló vezetési élményt szem előtt tartva.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.