Áramlástani műalkotás

Alpine Vision Gran Turismo

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.28. 11.00

A Renault szárnyai alatt újra életre kelő Alpine virtuális versenyautóval ünnepli hatvanadik születésnapját. Lenyűgöző álomjárgány, nulla valóságérzékkel, ahogy kell.

Folytatódik a jubiláló Gran Turismo tiszteletére alkotott virtuális versenyautók sora. Ezúttal azt Alpine-ra került sor, arra az apró, egzotikus francia márkára, amelyet több mint negyven éve vásárolt meg a Renault, és amely 20 év kihagyás után idén végre visszatérhet az élők közlé.
Az autó kereszt alakú LED-es fényszórója és szellős felnijei az Alpine A110-et, a márka talán legismertebb, Renault-motoros, de még függetlenként útjára bocsátott (gyártás: 1961-1977) modelljét idézik. Előbbiek azokra a kiegészítő fényszórókra hajaznak, amelyek buráját keresztben leragasztva óvták a kavicsfelverődéstől.
Az Alpine Vision Gran Turismo klasszikus együléses, hosszú távú versenyautó: pilóta az egyik oldalon, az üzemanyagtartály a másikon, mögöttük pedig a motor, egy 5.4 V8-as benzines erőforrás, 450 lóerővel és 580 Nm nyomatékkal. A 900 kilós fenevad végsebessége 320 km/óra – mindez persze csak a virtuális világban érvényesül.
Az autó egy kész aerodinamikai mestermű. A sík padlólemez hátul ívben emelkedik ki a karosszériaidomok alól, amelyek kiegészítő légterelőt rejtenek. Az ékké szűkülő kerékívek mögött láthatók a futómű elemei, kilépő élükben kaptak helyet a zárófények. És ami a legizgalmasabb: oldalt két féklap kapott helyet, amelyek nem csak a lassításban segítenek: kinyitva felgyulladnak a belső felületükre szerelt féklámpák.
A Renault Alpine három színkombinációban programozta fel az autót: a matt fekete és a klasszikus narancs-kék kizárólag a Sony konzoljátékában lesz elérhető, míg a fehér-kék kombót meg is építették, igaz, örökre kiállítási darab marad.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.