A veszprémi matrica a legnagyobb lehúzás

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.01.28. 09.00

Aki Veszprém megyében vásárol megyei matricát, tizenegyszer annyit fizet egy kilométer gyorsforgalmi út használatáért, mint a Pest megyeiek.

Aki Veszprém megyében vásárol megyei matricát, tizenegyszer annyit fizet egy kilométer gyorsforgalmi út használatáért, mint a Pest megyeiek – írja a Népszabadság. Az újság szerdai cikke szerint minden megyében mást adnak ötezer forintért. Van, ahol autópályából és autóútból is bőven jut a közlekedőknek, máshol be kell érniük néhány kilométernyi városi elkerülővel.


A Pest megyei matrica a sztrádák szomszédos megyékbe átnyúló szakaszaival együtt mintegy 220 kilométernyi gyorsforgalmi útra érvényes, azaz egy kilométernyi út használata kevesebb mint 23 forintba kerül. Ez az ország 1247 kilométernyi hálózatára 42 980 forintért megvásárolható éves matrica 34 forintos kilométerdíját sem éri el.

A megyei matricák árával számolva az átlagos kilométerdíj meghaladja a 60 forintot. A legmagasabb kilométerdíj a Veszprém megyei: egy kilométerért ott 256 forintot fizetnek. Baranyában jobb a helyzet: 85 forintba kerül egy kilométer gyorsforgalmi út éves használata.
 
Az M1-esen például Komárom-Esztergom megyében még 81 forint ezer méter ára, átérve Győr-Moson-Sopron területére viszont már 51 forint. Az M3-as autópályán Heves megyében 56 forintért, Szabolcs-Szatmárban 65 forintért, Borsodban 59 forintért autózhatunk egy-egy kilométert. Az M7-esen ugyanakkor Pest megyében 23, Fejérben 39 forint egy kilométer.

Kommentek

  • kraft

    A M0-ért meg pont 5000-el többet kell fizetni mint tavaly.

  • tengerimalac

    Tisztázzuk. Ez így nem igaz. Egy felhajtó esik Veszprém megyére. Tehát az is hülye, aki veszprémi matricát vesz. A nagyobb gond, hogy ott a potenciál a matricában, hisz nem törölték el. Mert ugye az M8 nyomvonalán már van egy “gyorsforgalmi út”, ami a 2A-t, ami már fizetős Vácig, simán veri. Aztán ott van a 8-as, amit most éppen túrnak ezerrel, de csak abbahagyják egyszer. És akkor ott a kiírt választás is. Kettő is! Ha nyernek, akkor azért, ha vesztenek, akkor meg büntiből lehetnek fizetősek az utak. A legfincsibb pedig az, ha a kórházreformot nézzük, akkor sanszos, hogy a megyei kórház lesz a befutó. Elég csak Bándig fizetőssé tenni Fehérvártól a 8-ast és a külső körgyűrűt és mindenkinek kell a matrica. Hisz ha jól tudom, akkor Veszprémbe nem lehet még bejutni sem a 8-as elkerülésével!!!!! Szóval mondom én, hogy egyszerűbb megoldás lenne, ha eltörölnék az összes autópálya díjat és helyette 5000-Ft értékben úthasználati díjat vezetnének be. Avagy, hogy arányos és “igazságos” legyen, az üzemanyag árába rakjanak bele egy fix összeget. (Újra, mert ha valaki megnézi az üza árát kikerült ez a tétel belőle!!!) Aki meg külföldi, az meg fizessen 10 napos matricát. De a legjobb az volna, ha az autópályákon kívül nem lenne fizetős más út. A kieső bevételt meg spórolják meg azon, hogy nem építenek stadionokat a nemlétező magyar focinak.

  • v_gabe

    Lehúzás? A veszprém megyei szakasz éves használatáért eddig 42 ezret kellett fizetni, most 5 ezret. Nyolcadannyit mint eddig. Hát, ha ez lehúzás,…

  • tengerimalac

    V Gabe. Tédged sem az eszedért szerettek anyádék. Megvilágítanád, hogy az éves matricát valószínűleg rajtad kívül melyik hülye vásárolja meg akár 1 Ft-ért is, a veszprémi szakaszra, arra a négy kilométerre, ami a “következő le-felhajtóig érvényes” módosítással a szomszédos megyék matricáival is használható, és ez bekerült a rendeletbe is? Avagy olyan magadhoz mért hülyének gondolod az embereket, akik a régi országosan érvényes matricát azért vettek, hogy a veszprémi M7-es szakaszra ráhajtva a következő kihajtón már le is jöjjenek és azon siránkozzanak, hogy hogy lehúzták őket? Az országos autópálya és egyéb fizetős szakaszokat meg nem is akarták használni? Hát tényleg nektek szükség van egy mindent a szátokba rágó vezírre és kormányra, mert magatoktól orbitális barmok lehettek! Egyáltalán, eddig hogy a faszba maradtál életben? Jogsid ugye nincsen! Ennyi ésszel nem lenne jó összeakadni veled egy akármilyen kereszteződésben, ahol saját döntést kéne hoznod. Figyu. Értem én, hogy fidióta vagy. De akkor is legalább próbálkozz kicsit kisebb orbitális baromságokat mondani! Segítek. A régi 40 ezres matricával tudtál 2000 km körüli fizetős szakaszt használni. A veszprémi matricával meg használhatsz 5000-ért vagy 4 kilométert úgy, hogy a szomszédos megyékre megváltott matricákkal is használhatod azt, amiket a pályaszakasz adottságai miatt egyébként is meg kell váltanod a veszprémi mellé, ha vagy olyan korlátolt barom, hogy a veszprémit tök feleslegesen megvedd! Kapizsgálod, ki a hülye a történetben?

  • Iceman.

    Szerintem elég túlbonyolított lett. Én biztosan beleépíteném a benzin árába az úthasználatot belföldön. Fogják a summa útfenntartási költséget osszák szét 2,2mrd részre (annyi liter benzin és gázolaj fogyott tavaly) és kész. A külföldieknek meg legyen matrica mint eddig. Egyébként miért nem fizetős az összes út? Egy mellékutcáért senki nem fizetett vagy mi? Minden egyes métert költség fenntartani, simán át kellene helyezni ezt az egészet valami piaci szemléletű formába, semmi sincs ingyen…

  • DTF

    így van, túl lett bonyolítva az egész rendszer. egyszerűbb lett volna mondjuk 10-15%-kal emelni az éves matricák árát és kész, letudva az egész. Vagy az öszes utat fizetővé tenni, leygen az kis zsákutca vagy 2 sávos autóút.

  • szaboata

    Egy nagy katyvasz az egész,olyan mint az adórendszer.Nesze neked sőr alátét.Mondják meg nyíltan,hogy fizessen mindenki még 5ezret,majd megint,és megint,mint így eljátszani a nagyon igazságos atyaistent.Nem megy ez már,be kellene látni végre…
    Honnan tudjam majd,hogy éppen melyik elkerülő fizetős? simán átmegyek a városon,amit éppen elkerül,és így legalább nem fizetek büntetést.

  • attikukaca

    Magyar rendszámú gépkocsi tulajdonosoknak ingyenessé tenném az útak használatát, mivel az adófizetők már megfizették az árát. A mi pénzünkből épült nekünk, még reklámozták is a plakátokon. Az útak karbantartására pedig 30 éve benne van az üzemanyagok árába az útalapadó. AKKOR MI A FENÉNEK IS KÉNE NEKÜNK FIZETNI EZEK UTÁN??

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.