A veszprémi matrica a legnagyobb lehúzás

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.01.28. 09.00

Aki Veszprém megyében vásárol megyei matricát, tizenegyszer annyit fizet egy kilométer gyorsforgalmi út használatáért, mint a Pest megyeiek.

Aki Veszprém megyében vásárol megyei matricát, tizenegyszer annyit fizet egy kilométer gyorsforgalmi út használatáért, mint a Pest megyeiek – írja a Népszabadság. Az újság szerdai cikke szerint minden megyében mást adnak ötezer forintért. Van, ahol autópályából és autóútból is bőven jut a közlekedőknek, máshol be kell érniük néhány kilométernyi városi elkerülővel.


A Pest megyei matrica a sztrádák szomszédos megyékbe átnyúló szakaszaival együtt mintegy 220 kilométernyi gyorsforgalmi útra érvényes, azaz egy kilométernyi út használata kevesebb mint 23 forintba kerül. Ez az ország 1247 kilométernyi hálózatára 42 980 forintért megvásárolható éves matrica 34 forintos kilométerdíját sem éri el.

A megyei matricák árával számolva az átlagos kilométerdíj meghaladja a 60 forintot. A legmagasabb kilométerdíj a Veszprém megyei: egy kilométerért ott 256 forintot fizetnek. Baranyában jobb a helyzet: 85 forintba kerül egy kilométer gyorsforgalmi út éves használata.
 
Az M1-esen például Komárom-Esztergom megyében még 81 forint ezer méter ára, átérve Győr-Moson-Sopron területére viszont már 51 forint. Az M3-as autópályán Heves megyében 56 forintért, Szabolcs-Szatmárban 65 forintért, Borsodban 59 forintért autózhatunk egy-egy kilométert. Az M7-esen ugyanakkor Pest megyében 23, Fejérben 39 forint egy kilométer.

Kommentek

  • kraft

    A M0-ért meg pont 5000-el többet kell fizetni mint tavaly.

  • tengerimalac

    Tisztázzuk. Ez így nem igaz. Egy felhajtó esik Veszprém megyére. Tehát az is hülye, aki veszprémi matricát vesz. A nagyobb gond, hogy ott a potenciál a matricában, hisz nem törölték el. Mert ugye az M8 nyomvonalán már van egy “gyorsforgalmi út”, ami a 2A-t, ami már fizetős Vácig, simán veri. Aztán ott van a 8-as, amit most éppen túrnak ezerrel, de csak abbahagyják egyszer. És akkor ott a kiírt választás is. Kettő is! Ha nyernek, akkor azért, ha vesztenek, akkor meg büntiből lehetnek fizetősek az utak. A legfincsibb pedig az, ha a kórházreformot nézzük, akkor sanszos, hogy a megyei kórház lesz a befutó. Elég csak Bándig fizetőssé tenni Fehérvártól a 8-ast és a külső körgyűrűt és mindenkinek kell a matrica. Hisz ha jól tudom, akkor Veszprémbe nem lehet még bejutni sem a 8-as elkerülésével!!!!! Szóval mondom én, hogy egyszerűbb megoldás lenne, ha eltörölnék az összes autópálya díjat és helyette 5000-Ft értékben úthasználati díjat vezetnének be. Avagy, hogy arányos és “igazságos” legyen, az üzemanyag árába rakjanak bele egy fix összeget. (Újra, mert ha valaki megnézi az üza árát kikerült ez a tétel belőle!!!) Aki meg külföldi, az meg fizessen 10 napos matricát. De a legjobb az volna, ha az autópályákon kívül nem lenne fizetős más út. A kieső bevételt meg spórolják meg azon, hogy nem építenek stadionokat a nemlétező magyar focinak.

  • v_gabe

    Lehúzás? A veszprém megyei szakasz éves használatáért eddig 42 ezret kellett fizetni, most 5 ezret. Nyolcadannyit mint eddig. Hát, ha ez lehúzás,…

  • tengerimalac

    V Gabe. Tédged sem az eszedért szerettek anyádék. Megvilágítanád, hogy az éves matricát valószínűleg rajtad kívül melyik hülye vásárolja meg akár 1 Ft-ért is, a veszprémi szakaszra, arra a négy kilométerre, ami a “következő le-felhajtóig érvényes” módosítással a szomszédos megyék matricáival is használható, és ez bekerült a rendeletbe is? Avagy olyan magadhoz mért hülyének gondolod az embereket, akik a régi országosan érvényes matricát azért vettek, hogy a veszprémi M7-es szakaszra ráhajtva a következő kihajtón már le is jöjjenek és azon siránkozzanak, hogy hogy lehúzták őket? Az országos autópálya és egyéb fizetős szakaszokat meg nem is akarták használni? Hát tényleg nektek szükség van egy mindent a szátokba rágó vezírre és kormányra, mert magatoktól orbitális barmok lehettek! Egyáltalán, eddig hogy a faszba maradtál életben? Jogsid ugye nincsen! Ennyi ésszel nem lenne jó összeakadni veled egy akármilyen kereszteződésben, ahol saját döntést kéne hoznod. Figyu. Értem én, hogy fidióta vagy. De akkor is legalább próbálkozz kicsit kisebb orbitális baromságokat mondani! Segítek. A régi 40 ezres matricával tudtál 2000 km körüli fizetős szakaszt használni. A veszprémi matricával meg használhatsz 5000-ért vagy 4 kilométert úgy, hogy a szomszédos megyékre megváltott matricákkal is használhatod azt, amiket a pályaszakasz adottságai miatt egyébként is meg kell váltanod a veszprémi mellé, ha vagy olyan korlátolt barom, hogy a veszprémit tök feleslegesen megvedd! Kapizsgálod, ki a hülye a történetben?

  • Iceman.

    Szerintem elég túlbonyolított lett. Én biztosan beleépíteném a benzin árába az úthasználatot belföldön. Fogják a summa útfenntartási költséget osszák szét 2,2mrd részre (annyi liter benzin és gázolaj fogyott tavaly) és kész. A külföldieknek meg legyen matrica mint eddig. Egyébként miért nem fizetős az összes út? Egy mellékutcáért senki nem fizetett vagy mi? Minden egyes métert költség fenntartani, simán át kellene helyezni ezt az egészet valami piaci szemléletű formába, semmi sincs ingyen…

  • DTF

    így van, túl lett bonyolítva az egész rendszer. egyszerűbb lett volna mondjuk 10-15%-kal emelni az éves matricák árát és kész, letudva az egész. Vagy az öszes utat fizetővé tenni, leygen az kis zsákutca vagy 2 sávos autóút.

  • szaboata

    Egy nagy katyvasz az egész,olyan mint az adórendszer.Nesze neked sőr alátét.Mondják meg nyíltan,hogy fizessen mindenki még 5ezret,majd megint,és megint,mint így eljátszani a nagyon igazságos atyaistent.Nem megy ez már,be kellene látni végre…
    Honnan tudjam majd,hogy éppen melyik elkerülő fizetős? simán átmegyek a városon,amit éppen elkerül,és így legalább nem fizetek büntetést.

  • attikukaca

    Magyar rendszámú gépkocsi tulajdonosoknak ingyenessé tenném az útak használatát, mivel az adófizetők már megfizették az árát. A mi pénzünkből épült nekünk, még reklámozták is a plakátokon. Az útak karbantartására pedig 30 éve benne van az üzemanyagok árába az útalapadó. AKKOR MI A FENÉNEK IS KÉNE NEKÜNK FIZETNI EZEK UTÁN??

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.