A veszprémi matrica a legnagyobb lehúzás

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2015.01.28. 09.00

Aki Veszprém megyében vásárol megyei matricát, tizenegyszer annyit fizet egy kilométer gyorsforgalmi út használatáért, mint a Pest megyeiek.

Aki Veszprém megyében vásárol megyei matricát, tizenegyszer annyit fizet egy kilométer gyorsforgalmi út használatáért, mint a Pest megyeiek – írja a Népszabadság. Az újság szerdai cikke szerint minden megyében mást adnak ötezer forintért. Van, ahol autópályából és autóútból is bőven jut a közlekedőknek, máshol be kell érniük néhány kilométernyi városi elkerülővel.


A Pest megyei matrica a sztrádák szomszédos megyékbe átnyúló szakaszaival együtt mintegy 220 kilométernyi gyorsforgalmi útra érvényes, azaz egy kilométernyi út használata kevesebb mint 23 forintba kerül. Ez az ország 1247 kilométernyi hálózatára 42 980 forintért megvásárolható éves matrica 34 forintos kilométerdíját sem éri el.

A megyei matricák árával számolva az átlagos kilométerdíj meghaladja a 60 forintot. A legmagasabb kilométerdíj a Veszprém megyei: egy kilométerért ott 256 forintot fizetnek. Baranyában jobb a helyzet: 85 forintba kerül egy kilométer gyorsforgalmi út éves használata.
 
Az M1-esen például Komárom-Esztergom megyében még 81 forint ezer méter ára, átérve Győr-Moson-Sopron területére viszont már 51 forint. Az M3-as autópályán Heves megyében 56 forintért, Szabolcs-Szatmárban 65 forintért, Borsodban 59 forintért autózhatunk egy-egy kilométert. Az M7-esen ugyanakkor Pest megyében 23, Fejérben 39 forint egy kilométer.

Kommentek

  • kraft

    A M0-ért meg pont 5000-el többet kell fizetni mint tavaly.

  • tengerimalac

    Tisztázzuk. Ez így nem igaz. Egy felhajtó esik Veszprém megyére. Tehát az is hülye, aki veszprémi matricát vesz. A nagyobb gond, hogy ott a potenciál a matricában, hisz nem törölték el. Mert ugye az M8 nyomvonalán már van egy “gyorsforgalmi út”, ami a 2A-t, ami már fizetős Vácig, simán veri. Aztán ott van a 8-as, amit most éppen túrnak ezerrel, de csak abbahagyják egyszer. És akkor ott a kiírt választás is. Kettő is! Ha nyernek, akkor azért, ha vesztenek, akkor meg büntiből lehetnek fizetősek az utak. A legfincsibb pedig az, ha a kórházreformot nézzük, akkor sanszos, hogy a megyei kórház lesz a befutó. Elég csak Bándig fizetőssé tenni Fehérvártól a 8-ast és a külső körgyűrűt és mindenkinek kell a matrica. Hisz ha jól tudom, akkor Veszprémbe nem lehet még bejutni sem a 8-as elkerülésével!!!!! Szóval mondom én, hogy egyszerűbb megoldás lenne, ha eltörölnék az összes autópálya díjat és helyette 5000-Ft értékben úthasználati díjat vezetnének be. Avagy, hogy arányos és “igazságos” legyen, az üzemanyag árába rakjanak bele egy fix összeget. (Újra, mert ha valaki megnézi az üza árát kikerült ez a tétel belőle!!!) Aki meg külföldi, az meg fizessen 10 napos matricát. De a legjobb az volna, ha az autópályákon kívül nem lenne fizetős más út. A kieső bevételt meg spórolják meg azon, hogy nem építenek stadionokat a nemlétező magyar focinak.

  • v_gabe

    Lehúzás? A veszprém megyei szakasz éves használatáért eddig 42 ezret kellett fizetni, most 5 ezret. Nyolcadannyit mint eddig. Hát, ha ez lehúzás,…

  • tengerimalac

    V Gabe. Tédged sem az eszedért szerettek anyádék. Megvilágítanád, hogy az éves matricát valószínűleg rajtad kívül melyik hülye vásárolja meg akár 1 Ft-ért is, a veszprémi szakaszra, arra a négy kilométerre, ami a “következő le-felhajtóig érvényes” módosítással a szomszédos megyék matricáival is használható, és ez bekerült a rendeletbe is? Avagy olyan magadhoz mért hülyének gondolod az embereket, akik a régi országosan érvényes matricát azért vettek, hogy a veszprémi M7-es szakaszra ráhajtva a következő kihajtón már le is jöjjenek és azon siránkozzanak, hogy hogy lehúzták őket? Az országos autópálya és egyéb fizetős szakaszokat meg nem is akarták használni? Hát tényleg nektek szükség van egy mindent a szátokba rágó vezírre és kormányra, mert magatoktól orbitális barmok lehettek! Egyáltalán, eddig hogy a faszba maradtál életben? Jogsid ugye nincsen! Ennyi ésszel nem lenne jó összeakadni veled egy akármilyen kereszteződésben, ahol saját döntést kéne hoznod. Figyu. Értem én, hogy fidióta vagy. De akkor is legalább próbálkozz kicsit kisebb orbitális baromságokat mondani! Segítek. A régi 40 ezres matricával tudtál 2000 km körüli fizetős szakaszt használni. A veszprémi matricával meg használhatsz 5000-ért vagy 4 kilométert úgy, hogy a szomszédos megyékre megváltott matricákkal is használhatod azt, amiket a pályaszakasz adottságai miatt egyébként is meg kell váltanod a veszprémi mellé, ha vagy olyan korlátolt barom, hogy a veszprémit tök feleslegesen megvedd! Kapizsgálod, ki a hülye a történetben?

  • Iceman.

    Szerintem elég túlbonyolított lett. Én biztosan beleépíteném a benzin árába az úthasználatot belföldön. Fogják a summa útfenntartási költséget osszák szét 2,2mrd részre (annyi liter benzin és gázolaj fogyott tavaly) és kész. A külföldieknek meg legyen matrica mint eddig. Egyébként miért nem fizetős az összes út? Egy mellékutcáért senki nem fizetett vagy mi? Minden egyes métert költség fenntartani, simán át kellene helyezni ezt az egészet valami piaci szemléletű formába, semmi sincs ingyen…

  • DTF

    így van, túl lett bonyolítva az egész rendszer. egyszerűbb lett volna mondjuk 10-15%-kal emelni az éves matricák árát és kész, letudva az egész. Vagy az öszes utat fizetővé tenni, leygen az kis zsákutca vagy 2 sávos autóút.

  • szaboata

    Egy nagy katyvasz az egész,olyan mint az adórendszer.Nesze neked sőr alátét.Mondják meg nyíltan,hogy fizessen mindenki még 5ezret,majd megint,és megint,mint így eljátszani a nagyon igazságos atyaistent.Nem megy ez már,be kellene látni végre…
    Honnan tudjam majd,hogy éppen melyik elkerülő fizetős? simán átmegyek a városon,amit éppen elkerül,és így legalább nem fizetek büntetést.

  • attikukaca

    Magyar rendszámú gépkocsi tulajdonosoknak ingyenessé tenném az útak használatát, mivel az adófizetők már megfizették az árát. A mi pénzünkből épült nekünk, még reklámozták is a plakátokon. Az útak karbantartására pedig 30 éve benne van az üzemanyagok árába az útalapadó. AKKOR MI A FENÉNEK IS KÉNE NEKÜNK FIZETNI EZEK UTÁN??

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.