Ötéves kutatás-fejlesztés eredményeként bemutatta rézmentes fékbetétjét a Ferodo. A Federal-Mogul beszállító-óriás fékmárkája kétféle verzióban gyártja az Eco-Fricition nevű betétet. Az egyik az alacsony, a másik a nulla réztartalmú. A színesfém a betétek kopásállóságát növeli, de környezetszennyező.

Réz+ esővíz=rezes hal

A réz elhagyásának oka a környezetszennyezés visszafogása. Az derült ki ugyanis, hogy egyes halak szervezete csekély mennyiségű rezet tartalmaz. A rézszennyezés forrása a fékbetétekből felszabaduló réz, amit a csapadékvíz bemos az utakról a folyókba. 2025-től kötelező lesz rézmentes fékbetéteket beszerelniük az autógyártóknak, de egyelőre nagyon ritka az új megoldás

A rézszennyezés forrása a fékbetétekből felszabaduló réz, amit a csapadékvíz bemos az utakról a folyókba. Az Eco-Frictionből kapható rézmentes is

Elsőként a 205-ös C-osztályba szerelik be a zöldebbik fékbetétet. Kifejezetten rákérdeztünk, de a Kecskeméten készülő modellekhez nem a zöldebb fékbetéteket rendeli a Mercedes-Benz.

Champion, Goetze, Ferodo

A Federal-Mogul a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója. Árbevételének nagyobb része a Hajtáslánc (Powertrain), kisebb része a Motoralkatrészek (Motorparts) üzletágból származik. A cég rengeteg területen aktív, a Champion a gyújtásrendszerek terén ismert, a Goetze a dugattyúgyűrűk legnagyobb gyártója a világon, de a nagyvállalat dízelmotorok fejlesztésében is fontos partnere az autómárkáknak.

2025-től tilos rézzel kopásállóbbá tett fékbetéteket beépíteni az új autókba

Akit érdekel részletesebben, mi mindennel foglalkoznak a vállalat mérnökei és hogyan öntik homokformákból a dugattyúkat, olvassa el ezt a cikkünket.