Hivatásos kémfotós helyett egy szemfüles autós fényképezte le azt a Ford Ka-prototípust, amely álcázatlanul haladt egy brit autópályán. Viszonylag könnyű volt azonosítani az autót, hiszen bár csak hátulról láthatta, a kocsi szinte teljesen ugyanúgy néz ki, mint a 2013-ban bemutatott Ford Ka Concept (képeinken). 
Utóbbi nem kavart nagy vihart annak idején, noha a Focus dizájnját a legkisebb kategóriában meghonosító formaterv sokkal ütősebb, mint az a Fiat 500-assal közös műszaki és formai alapokon nyugvó, kissé molett, idomtalan típus, amelyet jelenleg is forgalmaz a cég.
Ha a farhoz hasonlóan az orr kialakítása is hű lesz az eredeti tervekhez, a sorozatgyártású Ka leginkább egy kicsinyített Fiesta lesz, kifejezetten csinos pofival, kettő vagy négy ajtóval.
Sajnos a tanulmányautóról semmilyen műszaki adatot nem közölt annak idején a Ford, így erre hiába próbálnánk támaszkodni. Annyit lehet tudni, hogy a kémfotón elcsípett példányban egy 75 lóerős, 1,5 literes dízelmotor dolgozik. A Fiestából ismerős blokk mellett a háromhengeres, egyliteres benzinmotorra is számítunk. 
A jelenlegi Ka két, Fiattól származó blokkal, a 69 lóerős, 1,2 literes benzines, illetve 75 lóerős, 1,3-as dízelmotorral kapható; ezektől a közös padlólemezzel együtt búcsút vesz a következő modell, amely a Ford saját platformjára épül. A Ka számos elemében azonos lesz a brazil piacon már kapható típussal; biztonsági és kényelmi felszereltségét azonban a magasabb európai elvárásokhoz igazítják.
Az új generációs Ford Ka piaci bevezetésére hónapokon belül sor kerülhet.