Új üzleti stratégiával készül a következő évtized kihívásaira a Volkswagen-konszern – számolt be vasárnap a német Automobilwoche hírportál egy, a birtokába került belső körlevélre hivatkozva. “Aki nem halad az idővel, azt az idő haladja meg” – idézi az Automobilwoche Martin Winterkorn elnöknek a konszern vezető beosztású dolgozóinak címzett körlevelében megfogalmazott intelmét.


A Volkswagen új üzleti stratégiája, a “Future Tracks” az előző “Mach 18” stratégia nyomdokait követve az új évtizedbe vezeti át az autóipari vállalatot. A Mach 18 programot Martin Winterkorn nem sokkal 2007-es hivatalba lépését követően indította útjára. A Future Tracks program a digitalizálásra, az elektromos mobilitásra, az “Ipar 4.0” néven ismert feldolgozóipari technológiaváltásra, valamint a felhasználók változó igényeinek kielégítésére helyezi a hangsúlyt.

Az Automobilwoche lapnak egy korábban adott interjúban Martin Winterkorn “a digitalizálás átalvását” említette a Volkswagen-konszernre leselkedő legnagyobb veszélyek között, csakúgy, mint az alternatív hajtáslánc-technológiák fejlesztésénél a nem megfelelő koncepció kiválasztását.

A cég az utóbbi időben sajnos némi “túlsúlyt szedett magára” – mutatott rá Martin Winterkorn a konszern menedzsmentjének írott levelében. “Ezentúl azonban nem lesz elegendő pusztán nagyobbnak lenni és magasabbra törni, hanem sokkal inkább a karcsúságra, gyorsaságra és a hatékonyságra kell majd törekedni” – hívta fel a figyelmet a konszern elnöke.

“A világ mostanra kiszámíthatatlanabbá vált, mint valaha volt” – fogalmazott levelében Martin Witnerkorn. “A politikai konfliktusok és az értékrendünk korlátait feszegető társadalmi elégedetlenség eredménye a gazdasági visszaesés lett. Megbízható üzleti tervet ilyen feltételek közepette készíteni gyakorlatilag lehetetlen” – mutatott rá, hozzátéve, hogy mindez drámai következményekkel járt a Volkswagen üzletére nézve is, legyen szó Oroszországról, Indiáról, vagy Dél-Amerikáról. “A Volkswagen azonban ebben a helyzetben is rendelkezik a digitális világ és a mobilitás világának összekapcsolásához szükséges energiával és kompetenciával” – szögezte le Martin Winterkorn.

Az autót, a világ egyik legbonyolultabb ipari termékét a maga biztonsággal és fenntarthatósággal szemben támasztott követelményeivel együtt csak a legfelkészültebb vállalatok lesznek képesek előállítani. “Ehhez azonban a digitális kompetenciát a lehető leghamarabb integrálnunk kell az üzleti modellünkbe. Nincs vesztegetni való időnk” – hívta fel a Volkswagen-konszern vezetőinek a figyelmét körlevelében Martin Winterkorn.