Kőkemény sportkupé a Peugeot-tól

304 lóerős az RCZ R Bimota

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.25. 09.00

Az olasz Bimota motormárkával közösen fejlesztették ki sportautója csúcsváltozatát a Peugeot. Korlátozott számban gyárthatják.

PB104 – a Bimota hagyományos piros-fehér-fekete trikolorjában pompázó autón ez a felirat látható. A betűk az alkotó párosra, az 1 az első közös munkára utal, a 04 pedig arra, hogy ezúttal nem két-, hanem négykerekű járműhöz adta nevét a legendás olasz motorkerékpár-gyártó.
A veronai motorkiállításon bemutatott Peugeot RCZ R Bimota Special Edition az egyedi festés mellett fekete ötküllős felniket kapott. A beltérben elöl Alcantara üléseket találunk, a hátsó üléseket kiszerelték, helyükre sisaktartók kerültek. A piros betétekkel díszített műszerfalon GoPro kamerákat helyeztek el, az utas előtt érintőképernyős multimédia rendszer (TomTom Bridge) található.
A látvány azonban másodlagos jelentőségű a motorteljesítmény mellett: az 1,6 literes turbómotor, amely az RCZ R kivitelben eleve 270 lóerős, ezúttal 304 lóerőt ad le. A plusz izomhoz új kipufogót szereltek be, átprogramozták a motorvezérlést, és lecserélték a turbófeltöltő lefúvató szelepét. A fékrendszert is átdolgozták, elöl új, négydugattyús nyereg harapja a 38 centis tárcsákat. A futóművet 10 mm-rel leültették.
A Peugeot egyelőre nem nyilatkozott a modell gyártásáról, de mivel nem tanulmányként, hanem, limitált kiadásként prezentálták, elképzelhető egy kis darabszámú széria.


A Bimota manufaktúrát 1973-ban alapították Riminiben, hogy japán és olasz motorkerékpárok blokkjai köré építsenek vázakat és idomokat, bár néhány teljesen saját fejlesztésű modellt is bemutattak. A motorsportban aktív márka legextrémebb és legismertebb alkotása az immár harmadik generációját taposó Tesi, amely hagyományos villák helyett függőcsapszeges első futóművet kapott, kerékagy-kormányzással.

Kommentek

  • menõmanó

    Felettébb szánalmasak a Peugeot-nál, hogy ezt a betegágy 1,6-os motort reszelgetik és nem tudnak egy normális motort fejleszteni.

  • Vorserie

    De bezzeg a Lotusnál jól dolgoznak,hogy 1.8-as agyonreszelt kompresszoros motort raknak egy “igazi sportautóba”…

    Ez legalább nem 220 lóerős ha már feltöltést alkalmaznak.

  • Oddye

    Egy kicsit, könnyű sportautóba mit akartok? Sugárhajtóművet? Nem attól lesz valami sport, hogy 600lóerős.

  • Vorserie

    Oddye!

    1355kg az könnyű manapság?

    4.45kg/Le az sportautós??:D

  • Oddye

    Vorserie

    Tudom a sportautó az 1millió fontos hiperautóknál kezdődik bocsánat.

  • Vorserie

    Oddye!

    Nem!

    20-30millió forintnál kezdődik (új ár).

    Lásd Corvette,Viper,Nissan GTR,Porsche 911, stb…

    Ezt a teljesítményt valszeg egy Impreza STI is tudja csak az legalább rendes méretekkel rendelkezik.

    Te definíciód szerint mi a sportautó?

  • menőmanó

    Vorserie

    Mint tájékozott autószerelő, illene tudnod egyet mást erről a motorról. Ha nem vagy az, az a te bajod. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy milyen tartós lehet egy sokkal kisebb teljesítménnyel (200 ló) is komoly problémákkal küzdő 1,6-os motor 300 (még leírni is nevetséges) lóerővel.

  • Vortep 13

    Kempelen!
    Amit linkeltél videót!
    Szívesen nézel ilyen beteg embereket?Ez a te stílusod?Mert én megnéztem,amit linkeltél,de egyáltalán nem tekintettem viccesnek.

  • Vorserie

    Menőmanó!

    Kérlek oszd meg velem te mi alapján érzed magad tájékozottnak ezen motor megbízhatóságát illetően?
    Sok ilyen motorral szerelt autót használtál hosszú kilómétereken át?

  • menõmanó

    Vorserie

    Nem valószínű, hogy bármikor is pénzt adnék egy ilyen motorral ellátott autóért. Nem szeretem a lutrit komoly dolgokban.
    Hírhedt mint a TSI. :)
    Aki szokott és szeret autós cikkeket olvasni, az a kelleténél többször olvashatott róla rosszat. Jót max. azok a tesztelők írtak róla, akik kipróbálták pár 100km-re.
    Talán a BMW sem véletlenül cserélte le az új Mini csúcsmodelljében.

  • ACC.600

    még jó, hogy a toyota nagy eredményeket ér/ért el motorsportban
    ne menjünk messzebb a rally vagy a forma-1-nél….
    a fejlesztésekbe és versenyekbe legtöbb pénzt invesztáló csapat, 0 eredménnyel.
    végkifejlet: jó csöndeben hazakullogni a sunyiba japánba ozst ríni a sarokban…
    ez azóta is tart.
    SZÉGYEN…..csupa nagybetűvel. Ahogy illik.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.