Kőkemény sportkupé a Peugeot-tól

304 lóerős az RCZ R Bimota

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.25. 09.00

Az olasz Bimota motormárkával közösen fejlesztették ki sportautója csúcsváltozatát a Peugeot. Korlátozott számban gyárthatják.

PB104 – a Bimota hagyományos piros-fehér-fekete trikolorjában pompázó autón ez a felirat látható. A betűk az alkotó párosra, az 1 az első közös munkára utal, a 04 pedig arra, hogy ezúttal nem két-, hanem négykerekű járműhöz adta nevét a legendás olasz motorkerékpár-gyártó.
A veronai motorkiállításon bemutatott Peugeot RCZ R Bimota Special Edition az egyedi festés mellett fekete ötküllős felniket kapott. A beltérben elöl Alcantara üléseket találunk, a hátsó üléseket kiszerelték, helyükre sisaktartók kerültek. A piros betétekkel díszített műszerfalon GoPro kamerákat helyeztek el, az utas előtt érintőképernyős multimédia rendszer (TomTom Bridge) található.
A látvány azonban másodlagos jelentőségű a motorteljesítmény mellett: az 1,6 literes turbómotor, amely az RCZ R kivitelben eleve 270 lóerős, ezúttal 304 lóerőt ad le. A plusz izomhoz új kipufogót szereltek be, átprogramozták a motorvezérlést, és lecserélték a turbófeltöltő lefúvató szelepét. A fékrendszert is átdolgozták, elöl új, négydugattyús nyereg harapja a 38 centis tárcsákat. A futóművet 10 mm-rel leültették.
A Peugeot egyelőre nem nyilatkozott a modell gyártásáról, de mivel nem tanulmányként, hanem, limitált kiadásként prezentálták, elképzelhető egy kis darabszámú széria.


A Bimota manufaktúrát 1973-ban alapították Riminiben, hogy japán és olasz motorkerékpárok blokkjai köré építsenek vázakat és idomokat, bár néhány teljesen saját fejlesztésű modellt is bemutattak. A motorsportban aktív márka legextrémebb és legismertebb alkotása az immár harmadik generációját taposó Tesi, amely hagyományos villák helyett függőcsapszeges első futóművet kapott, kerékagy-kormányzással.

Kommentek

  • menõmanó

    Felettébb szánalmasak a Peugeot-nál, hogy ezt a betegágy 1,6-os motort reszelgetik és nem tudnak egy normális motort fejleszteni.

  • Vorserie

    De bezzeg a Lotusnál jól dolgoznak,hogy 1.8-as agyonreszelt kompresszoros motort raknak egy “igazi sportautóba”…

    Ez legalább nem 220 lóerős ha már feltöltést alkalmaznak.

  • Oddye

    Egy kicsit, könnyű sportautóba mit akartok? Sugárhajtóművet? Nem attól lesz valami sport, hogy 600lóerős.

  • Vorserie

    Oddye!

    1355kg az könnyű manapság?

    4.45kg/Le az sportautós??:D

  • Oddye

    Vorserie

    Tudom a sportautó az 1millió fontos hiperautóknál kezdődik bocsánat.

  • Vorserie

    Oddye!

    Nem!

    20-30millió forintnál kezdődik (új ár).

    Lásd Corvette,Viper,Nissan GTR,Porsche 911, stb…

    Ezt a teljesítményt valszeg egy Impreza STI is tudja csak az legalább rendes méretekkel rendelkezik.

    Te definíciód szerint mi a sportautó?

  • menőmanó

    Vorserie

    Mint tájékozott autószerelő, illene tudnod egyet mást erről a motorról. Ha nem vagy az, az a te bajod. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy milyen tartós lehet egy sokkal kisebb teljesítménnyel (200 ló) is komoly problémákkal küzdő 1,6-os motor 300 (még leírni is nevetséges) lóerővel.

  • Vortep 13

    Kempelen!
    Amit linkeltél videót!
    Szívesen nézel ilyen beteg embereket?Ez a te stílusod?Mert én megnéztem,amit linkeltél,de egyáltalán nem tekintettem viccesnek.

  • Vorserie

    Menőmanó!

    Kérlek oszd meg velem te mi alapján érzed magad tájékozottnak ezen motor megbízhatóságát illetően?
    Sok ilyen motorral szerelt autót használtál hosszú kilómétereken át?

  • menõmanó

    Vorserie

    Nem valószínű, hogy bármikor is pénzt adnék egy ilyen motorral ellátott autóért. Nem szeretem a lutrit komoly dolgokban.
    Hírhedt mint a TSI. :)
    Aki szokott és szeret autós cikkeket olvasni, az a kelleténél többször olvashatott róla rosszat. Jót max. azok a tesztelők írtak róla, akik kipróbálták pár 100km-re.
    Talán a BMW sem véletlenül cserélte le az új Mini csúcsmodelljében.

  • ACC.600

    még jó, hogy a toyota nagy eredményeket ér/ért el motorsportban
    ne menjünk messzebb a rally vagy a forma-1-nél….
    a fejlesztésekbe és versenyekbe legtöbb pénzt invesztáló csapat, 0 eredménnyel.
    végkifejlet: jó csöndeben hazakullogni a sunyiba japánba ozst ríni a sarokban…
    ez azóta is tart.
    SZÉGYEN…..csupa nagybetűvel. Ahogy illik.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.