Kőkemény sportkupé a Peugeot-tól

304 lóerős az RCZ R Bimota

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.25. 09.00

Az olasz Bimota motormárkával közösen fejlesztették ki sportautója csúcsváltozatát a Peugeot. Korlátozott számban gyárthatják.

PB104 – a Bimota hagyományos piros-fehér-fekete trikolorjában pompázó autón ez a felirat látható. A betűk az alkotó párosra, az 1 az első közös munkára utal, a 04 pedig arra, hogy ezúttal nem két-, hanem négykerekű járműhöz adta nevét a legendás olasz motorkerékpár-gyártó.
A veronai motorkiállításon bemutatott Peugeot RCZ R Bimota Special Edition az egyedi festés mellett fekete ötküllős felniket kapott. A beltérben elöl Alcantara üléseket találunk, a hátsó üléseket kiszerelték, helyükre sisaktartók kerültek. A piros betétekkel díszített műszerfalon GoPro kamerákat helyeztek el, az utas előtt érintőképernyős multimédia rendszer (TomTom Bridge) található.
A látvány azonban másodlagos jelentőségű a motorteljesítmény mellett: az 1,6 literes turbómotor, amely az RCZ R kivitelben eleve 270 lóerős, ezúttal 304 lóerőt ad le. A plusz izomhoz új kipufogót szereltek be, átprogramozták a motorvezérlést, és lecserélték a turbófeltöltő lefúvató szelepét. A fékrendszert is átdolgozták, elöl új, négydugattyús nyereg harapja a 38 centis tárcsákat. A futóművet 10 mm-rel leültették.
A Peugeot egyelőre nem nyilatkozott a modell gyártásáról, de mivel nem tanulmányként, hanem, limitált kiadásként prezentálták, elképzelhető egy kis darabszámú széria.


A Bimota manufaktúrát 1973-ban alapították Riminiben, hogy japán és olasz motorkerékpárok blokkjai köré építsenek vázakat és idomokat, bár néhány teljesen saját fejlesztésű modellt is bemutattak. A motorsportban aktív márka legextrémebb és legismertebb alkotása az immár harmadik generációját taposó Tesi, amely hagyományos villák helyett függőcsapszeges első futóművet kapott, kerékagy-kormányzással.

Kommentek

  • menõmanó

    Felettébb szánalmasak a Peugeot-nál, hogy ezt a betegágy 1,6-os motort reszelgetik és nem tudnak egy normális motort fejleszteni.

  • Vorserie

    De bezzeg a Lotusnál jól dolgoznak,hogy 1.8-as agyonreszelt kompresszoros motort raknak egy “igazi sportautóba”…

    Ez legalább nem 220 lóerős ha már feltöltést alkalmaznak.

  • Oddye

    Egy kicsit, könnyű sportautóba mit akartok? Sugárhajtóművet? Nem attól lesz valami sport, hogy 600lóerős.

  • Vorserie

    Oddye!

    1355kg az könnyű manapság?

    4.45kg/Le az sportautós??:D

  • Oddye

    Vorserie

    Tudom a sportautó az 1millió fontos hiperautóknál kezdődik bocsánat.

  • Vorserie

    Oddye!

    Nem!

    20-30millió forintnál kezdődik (új ár).

    Lásd Corvette,Viper,Nissan GTR,Porsche 911, stb…

    Ezt a teljesítményt valszeg egy Impreza STI is tudja csak az legalább rendes méretekkel rendelkezik.

    Te definíciód szerint mi a sportautó?

  • menőmanó

    Vorserie

    Mint tájékozott autószerelő, illene tudnod egyet mást erről a motorról. Ha nem vagy az, az a te bajod. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy milyen tartós lehet egy sokkal kisebb teljesítménnyel (200 ló) is komoly problémákkal küzdő 1,6-os motor 300 (még leírni is nevetséges) lóerővel.

  • Vortep 13

    Kempelen!
    Amit linkeltél videót!
    Szívesen nézel ilyen beteg embereket?Ez a te stílusod?Mert én megnéztem,amit linkeltél,de egyáltalán nem tekintettem viccesnek.

  • Vorserie

    Menőmanó!

    Kérlek oszd meg velem te mi alapján érzed magad tájékozottnak ezen motor megbízhatóságát illetően?
    Sok ilyen motorral szerelt autót használtál hosszú kilómétereken át?

  • menõmanó

    Vorserie

    Nem valószínű, hogy bármikor is pénzt adnék egy ilyen motorral ellátott autóért. Nem szeretem a lutrit komoly dolgokban.
    Hírhedt mint a TSI. :)
    Aki szokott és szeret autós cikkeket olvasni, az a kelleténél többször olvashatott róla rosszat. Jót max. azok a tesztelők írtak róla, akik kipróbálták pár 100km-re.
    Talán a BMW sem véletlenül cserélte le az új Mini csúcsmodelljében.

  • ACC.600

    még jó, hogy a toyota nagy eredményeket ér/ért el motorsportban
    ne menjünk messzebb a rally vagy a forma-1-nél….
    a fejlesztésekbe és versenyekbe legtöbb pénzt invesztáló csapat, 0 eredménnyel.
    végkifejlet: jó csöndeben hazakullogni a sunyiba japánba ozst ríni a sarokban…
    ez azóta is tart.
    SZÉGYEN…..csupa nagybetűvel. Ahogy illik.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.