A szabadidőjárművek típusjelzésének Q előtagját a TT neve mögé biggyesztve jött létre a TTQ elnevezés, amely legalább annyira bizarr, mint maga az autó, de az Audi ritkán szokott mellényúlni, így valószínűleg nem csak mi találjuk érdekfeszítőnek az emelt hasú sportkupé gondolatát, hanem potenciális vevők ezrei is.
Az Audi számára persze nem a név megtalálása volt a legnagyobb kihívás, hanem hogy hogyan integrálja a minimális terepalkalmasságot az eredendően alacsonyan ülő sportautó karakterével, mégpedig úgy, hogy idétlen gnóm helyett vonzó rétegautót kapjon.

Négyajtós, sportos szabadidőjárművet mutatott be az Audi. A konnektoros hibrid hajtáslánc 408 lóerővel és két liter alatti átlagfogyasztással büszkélkedhet.

A 2014 elején bemutatott TT Allroad nem csak megemelt futóművével, de kombikupé karosszériájával is eltért a normától. Azonban ez a verzió sem praktikusnak nem bizonyult, sem Európában kívüli népszerűsége nem volt biztosított, így a kukában végezte, ugyanúgy, mint a tavaly szeptemberben látott TT Sportback, amely ötajtós kivitelben képzelte el a sportautó továbbfejlesztését. Az íves tetővonal azonban sem a hátsó fejtérnek, sem a csomagtartónak nem tett jót, így élhetetlennek ítélték meg, különösen, mert alig 25 centivel volt kisebb az ötajtós A5 Sportback modellnél.
Arra persze nincs garancia, hogy pont a harmadik tanulmány, a lehetséges sorozatgyártású modellként már tavaly szeptemberben felvetett TT Offroad (képeinken) valósul majd meg 2017-ben, ám az MQB padlólemezre épülő modell az eddigiekkel szemben kellő férőhelyet kínált. Gyakorlatilag a Q3 6 centivel alacsonyabb, sportosabb féltestvérének tekinthető a modell, nem véletlen, hogy fogalmi síkon a TT-hez szeretné kötni a modellt a gyár.
A beltérről nincsenek információink, ám digitális műszerfalával a harmadik generációs TT utastere már alapkivitelében is eléggé modern ahhoz, hogy a két év múlva érkező TTQ lényegi változtatások nélkül megkaphassa azt.