Terepjárót épít győri sportautójából az Audi

Két év múlva jön a TTQ

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.23. 16.00

Formatanulmányként már megcsodáltuk, de 2017-ben akár meg is vásárolhatjuk az Audi emelt hasú sportautóját, a bizarrul kívánatos TT Offroad-ot, új nevén a TTQ-t.

A szabadidőjárművek típusjelzésének Q előtagját a TT neve mögé biggyesztve jött létre a TTQ elnevezés, amely legalább annyira bizarr, mint maga az autó, de az Audi ritkán szokott mellényúlni, így valószínűleg nem csak mi találjuk érdekfeszítőnek az emelt hasú sportkupé gondolatát, hanem potenciális vevők ezrei is.
Az Audi számára persze nem a név megtalálása volt a legnagyobb kihívás, hanem hogy hogyan integrálja a minimális terepalkalmasságot az eredendően alacsonyan ülő sportautó karakterével, mégpedig úgy, hogy idétlen gnóm helyett vonzó rétegautót kapjon.

Négyajtós, sportos szabadidőjárművet mutatott be az Audi. A konnektoros hibrid hajtáslánc 408 lóerővel és két liter alatti átlagfogyasztással büszkélkedhet.

A 2014 elején bemutatott TT Allroad nem csak megemelt futóművével, de kombikupé karosszériájával is eltért a normától. Azonban ez a verzió sem praktikusnak nem bizonyult, sem Európában kívüli népszerűsége nem volt biztosított, így a kukában végezte, ugyanúgy, mint a tavaly szeptemberben látott TT Sportback, amely ötajtós kivitelben képzelte el a sportautó továbbfejlesztését. Az íves tetővonal azonban sem a hátsó fejtérnek, sem a csomagtartónak nem tett jót, így élhetetlennek ítélték meg, különösen, mert alig 25 centivel volt kisebb az ötajtós A5 Sportback modellnél.
Arra persze nincs garancia, hogy pont a harmadik tanulmány, a lehetséges sorozatgyártású modellként már tavaly szeptemberben felvetett TT Offroad (képeinken) valósul majd meg 2017-ben, ám az MQB padlólemezre épülő modell az eddigiekkel szemben kellő férőhelyet kínált. Gyakorlatilag a Q3 6 centivel alacsonyabb, sportosabb féltestvérének tekinthető a modell, nem véletlen, hogy fogalmi síkon a TT-hez szeretné kötni a modellt a gyár.
A beltérről nincsenek információink, ám digitális műszerfalával a harmadik generációs TT utastere már alapkivitelében is eléggé modern ahhoz, hogy a két év múlva érkező TTQ lényegi változtatások nélkül megkaphassa azt.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.