Terepjárót épít győri sportautójából az Audi

Két év múlva jön a TTQ

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.23. 16.00

Formatanulmányként már megcsodáltuk, de 2017-ben akár meg is vásárolhatjuk az Audi emelt hasú sportautóját, a bizarrul kívánatos TT Offroad-ot, új nevén a TTQ-t.

A szabadidőjárművek típusjelzésének Q előtagját a TT neve mögé biggyesztve jött létre a TTQ elnevezés, amely legalább annyira bizarr, mint maga az autó, de az Audi ritkán szokott mellényúlni, így valószínűleg nem csak mi találjuk érdekfeszítőnek az emelt hasú sportkupé gondolatát, hanem potenciális vevők ezrei is.
Az Audi számára persze nem a név megtalálása volt a legnagyobb kihívás, hanem hogy hogyan integrálja a minimális terepalkalmasságot az eredendően alacsonyan ülő sportautó karakterével, mégpedig úgy, hogy idétlen gnóm helyett vonzó rétegautót kapjon.

Négyajtós, sportos szabadidőjárművet mutatott be az Audi. A konnektoros hibrid hajtáslánc 408 lóerővel és két liter alatti átlagfogyasztással büszkélkedhet.

A 2014 elején bemutatott TT Allroad nem csak megemelt futóművével, de kombikupé karosszériájával is eltért a normától. Azonban ez a verzió sem praktikusnak nem bizonyult, sem Európában kívüli népszerűsége nem volt biztosított, így a kukában végezte, ugyanúgy, mint a tavaly szeptemberben látott TT Sportback, amely ötajtós kivitelben képzelte el a sportautó továbbfejlesztését. Az íves tetővonal azonban sem a hátsó fejtérnek, sem a csomagtartónak nem tett jót, így élhetetlennek ítélték meg, különösen, mert alig 25 centivel volt kisebb az ötajtós A5 Sportback modellnél.
Arra persze nincs garancia, hogy pont a harmadik tanulmány, a lehetséges sorozatgyártású modellként már tavaly szeptemberben felvetett TT Offroad (képeinken) valósul majd meg 2017-ben, ám az MQB padlólemezre épülő modell az eddigiekkel szemben kellő férőhelyet kínált. Gyakorlatilag a Q3 6 centivel alacsonyabb, sportosabb féltestvérének tekinthető a modell, nem véletlen, hogy fogalmi síkon a TT-hez szeretné kötni a modellt a gyár.
A beltérről nincsenek információink, ám digitális műszerfalával a harmadik generációs TT utastere már alapkivitelében is eléggé modern ahhoz, hogy a két év múlva érkező TTQ lényegi változtatások nélkül megkaphassa azt.

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.