Terepjárót épít győri sportautójából az Audi

Két év múlva jön a TTQ

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.23. 16.00

Formatanulmányként már megcsodáltuk, de 2017-ben akár meg is vásárolhatjuk az Audi emelt hasú sportautóját, a bizarrul kívánatos TT Offroad-ot, új nevén a TTQ-t.

A szabadidőjárművek típusjelzésének Q előtagját a TT neve mögé biggyesztve jött létre a TTQ elnevezés, amely legalább annyira bizarr, mint maga az autó, de az Audi ritkán szokott mellényúlni, így valószínűleg nem csak mi találjuk érdekfeszítőnek az emelt hasú sportkupé gondolatát, hanem potenciális vevők ezrei is.
Az Audi számára persze nem a név megtalálása volt a legnagyobb kihívás, hanem hogy hogyan integrálja a minimális terepalkalmasságot az eredendően alacsonyan ülő sportautó karakterével, mégpedig úgy, hogy idétlen gnóm helyett vonzó rétegautót kapjon.

Négyajtós, sportos szabadidőjárművet mutatott be az Audi. A konnektoros hibrid hajtáslánc 408 lóerővel és két liter alatti átlagfogyasztással büszkélkedhet.

A 2014 elején bemutatott TT Allroad nem csak megemelt futóművével, de kombikupé karosszériájával is eltért a normától. Azonban ez a verzió sem praktikusnak nem bizonyult, sem Európában kívüli népszerűsége nem volt biztosított, így a kukában végezte, ugyanúgy, mint a tavaly szeptemberben látott TT Sportback, amely ötajtós kivitelben képzelte el a sportautó továbbfejlesztését. Az íves tetővonal azonban sem a hátsó fejtérnek, sem a csomagtartónak nem tett jót, így élhetetlennek ítélték meg, különösen, mert alig 25 centivel volt kisebb az ötajtós A5 Sportback modellnél.
Arra persze nincs garancia, hogy pont a harmadik tanulmány, a lehetséges sorozatgyártású modellként már tavaly szeptemberben felvetett TT Offroad (képeinken) valósul majd meg 2017-ben, ám az MQB padlólemezre épülő modell az eddigiekkel szemben kellő férőhelyet kínált. Gyakorlatilag a Q3 6 centivel alacsonyabb, sportosabb féltestvérének tekinthető a modell, nem véletlen, hogy fogalmi síkon a TT-hez szeretné kötni a modellt a gyár.
A beltérről nincsenek információink, ám digitális műszerfalával a harmadik generációs TT utastere már alapkivitelében is eléggé modern ahhoz, hogy a két év múlva érkező TTQ lényegi változtatások nélkül megkaphassa azt.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.