Hibrid sportmodellekkel erősít az Audi

Jöhet az RS e-tron

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.23. 10.00

Már a következő generációtól elkezdheti benzin-elektromos hajtásra átállítani sportos személyautóit az Audi. A váltás kulcsa egy új generációs akkumulátor.

Kevésen múlott, hogy a most bemutatott RS3 nem hibrid hajtást kapott, ám a hátrányok egyelőre nagyobbak, mint az előnyök, mondta el brit újságíróknak Stephan Reil, az Audi quattro részlegének első számú embere. 
A nagyobb teljesítmény mellett ugyanis figyelembe kell venni a vezetési érzetet és a kanyarvételi képességeket, és ezeken a területeken ma még elmaradnak a hibrid hajtásláncok a hagyományos belső égésű rendszerek mögött, tette hozzá.

Az első generáció R8 e-tron akkumulátorcsomagja gigantikus behemót volt. Az újonc jóval kompaktabbnak ígérkezik.

Az első generáció R8 e-tron akkumulátorcsomagja gigantikus behemót volt. Az újonc jóval kompaktabbnak ígérkezik.


Az Audi következő generációs akkumulátor-technológiája azonban megoldást hozhat ezekre a problémákra, mondta a szakember: a kisebb, könnyebb akkucsomagok kevesebb kompromisszumot jelentenek a tömegközéppont emelkedése, illetve a súlynövekedés terén, így szóba jöhet az RS modellekben történő alkalmazásuk.
Az a bizonyos új generációs akkumulátor pedig már nincs is olyan messze: ezekkel szerelték fel az a vadonatúj R8 e-tron modellt, amelyet idén márciusban fog megismerni a világ. A tisztán elektromos szupersportkocsinak állítólag három éven belül kijön egy dízel-elektromos hibrid verziója is – ha Le Mans-ban megfelelt ez a kombináció, talán az utcán is meglesz a helye.

Kommentek

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.