Elkészült a Toyota boxermotoros versenyautója

GT86 CS-R3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2015.01.23. 15.00

Még idén rajthoz áll a Toyota Motorsport legújabb üdvöskéje, a GT86 versenyváltozata. 238 lóereje egy tonnát mozgat.

A prototípus tavaly augusztusi leleplezését követően most, öt hónappal később elkészült a Toyota hátsókerékhajtású raliautója. A GT86 CS-R3 átfogó tesztprogramon van túl, amelynek során murván és aszfalton is vizsgázott, felkészülve az első versenyre, amelyre még idén sort keríthet.
A tesztek során felderített hiányosságok orvoslását nem kapkodja el a Toyota, így az első autókat a tervezettnél valamivel később, májusban adják át majd a vásárlóknak.
A CS-R3 az utcai GT86 kétliteres boxermotorjának 20 százalékkal erősebb kivitelét kapta, a 238 LE-re az FIA előírások szerinti 1080 kg menetkész tömeg jut, a hátsó kerekekhez variálható, részlegesen önzáró differenciáművön keresztül jut el a 230 Nm nyomaték, a sebességváltó hatfokozatú szekvenciális darab. A végáttételt a csapatok választhatják meg. A lengéscsillapítók három állásban szabályozhatók
Az FIA R3 szabályzata szerinti homologizáció júliusra lesz kész, onnantól bármilyen nemzeti vagy nemzetközi bajnokságban rajthoz állhatnak az autók, beleértve akár a rali világbajnokságot is. Emellett márkakupát is szerveztek; a HJS TMG CS-R3 Trophy első futamára július 4-én kerül sor Hannover közelében.
A minden szükséges komponenst tartalmazó versenykit ára 84 000 euró (26 millió Ft) plusz áfa; ebből most ötezer euró (1,5 millió Ft) bevezetési kedvezményt ad a Toyota.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.